Kaunietė Lina motociklais gyvena jau nuo vaikystės. Dar jai mažai būnant tėtis turėjo motociklą. „Kartu jį remontuodavome“, – šypsosi motociklininkė.
Pirmą kartą ant motociklo, kaip jo vairuotoja, moteris užlipo prieš dvejus metus.
„Pirmą pamoką davė labai lengvutį motociklą. Viskas buvo paprasta, neužgesau, nenuvirtau. Bet kai ištraukė rimtą motociklą, buvo, ką veikti“, – prisiminimais apie vairavimo pradžią dalijasi pašnekovė.
Kita motociklininkė Ineta teisę vairuoti plieninį žirgą įgijo tik šiemet. Tai merginai buvo viso gyvenimo svajonė.
„Esu svajojusi ir apie automobilių driftą, tačiau mergina ant motociklo visad priversdavo varvinti seilę labiau. Dėliojant gyvenimo prioritetus pamiršau svajones, bet įgyvendinau dabar, kai ant nosies jau trisdešimt“, – džiaugiasi Ineta.
Labiausiai jaudina laisvė
Paklaustos apie jausmus, kuriuos sukelia motociklai, abi moterys atsako vienbalsiu – labiausiai jaudina nepriklausomumas. „Kartais važiuoju lėtai, atsidariusi šalmo stiklą, jog užuosčiau visus žiedus ir miško kvapą“, – įspūdžiais dalijasi Ineta.
Moterys neslepia: pasukti akceleratoriaus rankeną taip pat smagu, tačiau rizikinga. „Nesi toks matomas, dažnai pasitaiko kelios avarinės situacijos per vieną kelionę. Turi išmokti būti atidus, susikoncentruoti, matyti daugiau nei 180 laipsnių kampu“, – mintimis dalijasi Lina.
Motociklininkės, išgirdusios teiginį, kad motociklus vairuoja tik vyrai, nusijuokia ir sako, kad toks mąstymas jau yra seniai atgyvenęs.
„Tos, kurios nevairuoja, traktuoja, kad tai nemoteriška, tačiau iš tikrųjų taip nėra. Pastačiusi motociklą į garažą tu gali būti tokia pati moteris. Tarkim, aš esu pradinių klasių mokytoja. Šiuolaikinėje visuomenėje vyrų ir moterų hobiai bei darbai yra persipynę“ , – samprotauja Lina.
Vairavimo mokyklose – šimtai moterų
Lina ir Ineta – vos dvi iš tūkstančių Lietuvoje vairuojančių motociklus moterų. Vairavimo mokyklos „Draiveris“ duomenimis, vien šioje mokykloje dabar vairuoti motociklą mokosi apie 40 moterų.
Vairavimo mokykla „Rigveda“ sako per sezoną paruošianti apie tūkstantį motociklininkų, o iš jų apie trečdalis visad būna moterys.
„Netgi instruktorių tarpe turime profesionalią motociklininkę“, – pasakoja „Rigveda“ komercijos direktorė Gerda Kriščiūnaitė–Krocienė.
Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, teisę vairuoti A1, A2 ir A kategorijos transporto priemones kasmet įgyja vis daugiau moterų. Pavyzdžiui, 2017 m. motociklo teises gavo 361 moteris, 2018 m. – 475, o 2019 m. – 522 moterys.
Lietuvos motociklų sporto federacija (LMSF), organizuojanti įvairias motociklininkų varžybas pastebi, kad jose dalyvauja vis daugiau moterų. Dėl to šiemet net pradėtas atskirai organizuoti merginų klasės motokroso čempionatas.
„Šiemet turėsime pirmą Lietuvos istorijoje motokroso čempionę moterį“, – džiaugiasi LMSF.
Federacija taip pat sako, kad šiemet, kitaip nei ankstesniais metais, atsirado ir merginų, motociklais važiuojančių ir cross country (trasa su įvairiomis kliūtimis: pievos, miško keliukai ir t.t.) varžybose.
Moterims motociklai gali būti per aukšti
Vairavimo mokyklos pastebi, kad moterys vairuoja ne ką prasčiau nei vyrai, tačiau laiko išmokti valdyti motociklą joms reikia daugiau.
„Moterims reikalingas dvigubas kursas, bet tai nėra blogai, nes moterys vairavimo egzaminą išlaiko geriau nei vyrai. Taip yra todėl, kad jos rimčiau į tai žiūri ir labiau ruošiasi“, – sako „Draiveris“ vairavimo instruktorius Kęstutis Jurevičius.
Vairavimo mokyklos „Rigveda“ teigimu, svarbi problema, su kuria vairuodamos motociklą susiduria moterys, o vyrai ne, yra motociklų aukštis ir svoris.
„Sunkiau yra smulkesnio sudėjimo bei žemesnio ūgio moterims, kadangi motociklai sunkūs, tačiau parinkus tinkamą motociklą ir ši problema yra išsprendžiama“, – sako G. Kriščiūnaitė–Krocienė.