Lietuvos automobilių kelių direkcijos duomenimis, šiuo metu valstybinės reikšmės keliuose veikia 139 momentinio greičio matuokliai, vadinami taškiniais.
Nuo rugsėjo 1 dienos pradėjo veikti vidutinio greičio matuokliai, vadinami sektoriniais. Tokių kelio ruožų, kuriuose matuojamas vidutinis greitis, šiuo metu Lietuvoje yra 25.
Aštuonis kartus daugiau veikiančių matuoklių
Kauno savivaldybės teigimu, iki šiol mieste veikė vienas vienintelis greičio matuoklis. Jis pažeidimus fiksavo Taikos ir Pašilės gatvių sankryžoje. Artėjančiais metais Kaune pažeidėjai bus gaudomi efektyviau.
Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras tv3.lt sakė, kad Kaune bus įrengti penki stacionarūs greičio matuokliai su korpusais ir trys papildomi greičio matavimo įrenginių korpusai su reikalingomis komunikacijomis.
Savivaldybės atstovo teigimu, greičio matuoklius pagal poreikį bus galima perkelti iš vieno korpuso į kitą. Aiškios jau ir vietos, kuriose bus fiksuojamas viršytas greitis. Įranga bus montuojama Savanorių pr. įkalnėje, Europos pr. nuokalnėje, Nuokalnės g., Baltų pr., Karaliaus Mindaugo pr., R. Kalantos g., Jonavos g., Šiaurės pr. įkalnėje.
„Šie įrenginiai gali ne tik fiksuoti pažeidimus šešiose eismo juostoms vienu metu, tiek artėjančias, tiek tolstančias transporto priemones, bet ir automatiškai nustato automobilio judėjimo kryptį ir fiksuoja valstybinį numerį, renka statistinę informaciją: pravažiavusių automobilių skaičių, vidutinį greitį, greičio viršijimo atvejus. Jos taip pat turi galimybę fiksuoti šviesoforų raudonos šviesos signalų pažeidimus“, – apie naujos greičio matavimo įrangos privalumus pasakojo P. Keras.
Savivaldybės atstovo teigimu, vietos, kuriose bus pastatyti greičio matuokliai, pasirinktos atsižvelgiant į pastarųjų keleto metų „juodųjų dėmių“ tyrimus bei pasikonsultavus su policija.
„Tikimasi, kad stacionarūs greičio matuokliai atkreips vairuotojų dėmesį į leistiną greitį Kauno mieste ir sumažins eismo įvykių skaičių gatvėse. Visi greičio matuokliai jau baigiami montuoti ir derinti, todėl turėtų pradėti veikti artimiausiu metu“, – kalbėjo P. Keras.
Vilnius „kelių gaidelius“ gaudys masiškai, Klaipėda ne
Vilniaus savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksej Apanovič portalui tv3.lt tvirtino, kad šiuo metu Vilniaus mieste yra 18 postų, matuojančių greitį, iš jų 9 postai fiksuoja ir šviesoforų raudono signalo pažeidimų atvejus.
„Sistemą planuojama plėsti ir pertvarkyti į modernesnę įrangą, kuri apimtų daugiau kontrolės pažeidimų funkcijų. O vietos bus išdėstytos įvertinant „juodųjų dėmių“ atkarpas ir vietas, sukuriant tęstinį matavimo sistemos ir kontrolės tinklą“, – apie greičio matavimo sistemos pokyčius sostinėje pasakojo A. Apanovič.
Įmonės „Susisiekimo paslaugos“ atstovo teigimu, kitais metais ketinama įsigyti apie 20 naujų modernių greičio matuoklių ir sistemos kontrolės įrangos.
Tuo metu uostamiestyje didelių pokyčių greičio matuoklių srityje nenumatoma. Klaipėdos miesto savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus Administracinės veiklos poskyrio vedėjo Mariaus Poimanskio teigimu, 2019 m. nėra planuojama didinti greičio matuoklių skaičiaus.
Savivaldybės atstovas tv3.lt sakė, kad mieste yra 7 greičio matuokliai, penki valdomi nuosavybės teise, du yra nuomojami. Pastarųjų nuomos sutartis baigėsi, tad sausį savivaldybė vykdys dviejų greičio matuoklių nuomos pirkimą.
M. Poimanskis patikino, kad visi Klaipėdos mieste esantys greičio matuokliai turi galimybę fiksuoti raudonos šviesos pažeidimus, o vidutinį greitį fiksuojančių matuoklių uostamiestyje nėra.
Susisiekimo ministerija tv3.lt teigė, kad kitąmet valstybinės reikšmės keliuose numatoma įrengti 60 stacionarių greičio matuoklių, 30 bus įrengta magistraliniuose, dar 30 krašto ir rajoniniuose keliuose. Išaugs ir matuoklių, matuojančių vidutinį greitį, skaičius.
Planuojama įrengti 50 sektorinių greičio matavimo ruožų, tačiau šis įrengimas gali užtrukti iki 2020 m. vidurio.