• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Priimti naują darbuotoją yra labai lengva. Tereikia patalpinti skelbimą, sulaukti šūsnio gyvenimo aprašymų, labiausiai patikusiuosius pakviesti pokalbiu ir paspausti ranką didžiausią įspūdį palikusiam kandidatui. Tik ne tada, kai samdo smulkusis verslas.

Priimti naują darbuotoją yra labai lengva. Tereikia patalpinti skelbimą, sulaukti šūsnio gyvenimo aprašymų, labiausiai patikusiuosius pakviesti pokalbiu ir paspausti ranką didžiausią įspūdį palikusiam kandidatui. Tik ne tada, kai samdo smulkusis verslas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kaip portalui tv3.lt pasakoja personalo paieškos ir atrankos portalo cvonline.lt marketingo vadovė Rita Karavaitienė pirmųjų darbuotojų pasirinkimas, kaip ir visų kitų, yra labai svarbus įmonės sėkmės faktorius, tačiau smulkiajame versle reikės kitokios darbinimo strategijos.

REKLAMA

„Žinoma, kad „įsuktas“ verslas gerokai skiriasi nuo pirmųjų įmonės veiklos žingsnių. Įmonės veiklos pradžioje labai svarbu, kad personalas tikėtų tuo ką daro, įmone, įmonės veikla, paslauga ar produktu, būtų atkaklūs, užsispyrę ir panašiai. Nors, visi šie išvardinti kriterijai labai svarbūs ir ieškant darbuotojo sėkmingai veikiančiai įmonei, tačiau įmonės veiklos pradžioje neretai tenka dirbti daugiau „iš idėjos“, - pasakoja pašnekovė.

REKLAMA
REKLAMA

Apverstas darbo pokalbis

Darbo pokalbis smulkiajame versle yra kiek kitos, nei seniau veikla vykdančioje įmonėje. Čia, kaip pasakoja ekspertė, darbdaviai patys turi įtikinti būsimus darbuotojus, o tai nėra lengva, kai nėra sukaupta įmonės istorija.

„Ieškant tinkamo darbuotojo naujai ar smulkiojo verslo įmonei, teks pasitelkti išmonę kaip tinkamai „parduoti“ įmonę, jos veiklos idėją potencialiems darbuotojams. Kandidatai turi užsikrėsti verslo idėja, jūsų įmonės produktu ar paslauga, jie turi matyti perspektyvą ir potencialą. Ne kiekvienas ryžtasi priimti darbo pasiūlymą iš rinkos naujokės. Bent jau kelių metų istoriją turinti įmonė darbuotojų susiras daug lengviau ir greičiau“, - teigia R. Karavaitienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ji pripažįsta, kad darbuotojų pritraukimui didelę įtaką turi įmonės vardas, žinomumas, istorija, reputacija, produktas, veiklos sritis bei dydis.

Kelios strategijos

Paklausta, kada smulkusis verslas turėtų pradėti plėtrą, ekspertė pabrėžia, kad smulkiojo verslo ypatybė yra ta, kad dažniausiai verslą pradeda keli bendraminčiai, šeimos nariai arba, kad ir vienas, tačiau gerą idėją turintis žmogus. Todėl verslo pradžioje, jau būna suformuota minimali pradinė komanda. Tuo tarpu verslininkai turi bent porą pasirinkimų, kaip organizuoti personalo plėtrą.

REKLAMA

„Yra atsargusis variantas, kai visi darbai atliekami savo jėgomis, plėtra planuojama atsargiai ir vyksta palaipsniui, kelių metų bėgyje. Naujų darbuotojų samdymas tokiose įmonėse gali prasidėti tuomet, kai įmonė pasiekia atitinkamo finansinio stabilumo, padidėja užsakymų, darbų kiekis ir panašiai“, - pataria ji.

REKLAMA

Kita strategija tinkama tada, kai verslas ieško investuotojų. Savaime suprantama, tuomet atsiranda daugiauužduočių, taigi reikia greitai samdyti darbuotojus.

„Šiuo atveju, norint pritraukti investicijas, tenka daug greičiau samdyti atitinkamas kompetencijas turinčius darbuotojus, nes investuotojams vien idėjos nepakanka. Pirmieji darbuotojai gali būti samdomi išgryninus idėją“, - iliustruoja R. Karavaitienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų