Komitetas, vykdantis lėktuvo Jak–42, gabenusio „Lokomotiv“ ledo ritulio komandą, katastrofos aplinkybių tyrimą, paneigė anksčiau pasirodžiusių lėktuvo pilotų pokalbių išklotinių egzistavimą. Komitetas praneša, kad lėktuvo pilotų kabinoje pokalbiai įrašinėjami apskritai nebuvo, todėl neaišku kokia yra pasirodžiusių išklotinių kilmė.
Kaip teigia laikraščio „Komsomolskaja Pravda“ šaltiniai, lėktuvo kilimo metu garso ryšys buvo atjungtas. Dėl šios priežasties negalima sužinoti, apie ką kalbėjo lėktuvo pilotai kilimo ir kritimo metu. Atsirado versija, kad būtent dėl šios priežasties galėjo įvykti katastrofa – kapitonas ir antrasis pilotas blogai girdėjo vienas kitą.
Šis nesusipratimas galėjo privesti prie lemiamos klaidos. Antrasis pilotas, matydamas, kad lėktuvas jau artėja prie pakilimo tako pabaigos, pradėjo forsuoti pakilimą, tuo tarpu lėktuvo kapitonas stabdė, paskaičiavęs, kad tai būtų geresnis sprendimas. Lėktuvas, gavęs tarpusavyje vieną kitai prieštaraujančias komandas, nesugebėjo pakilti į reikiamą aukštį ir rėžėsi į oro uosto anteną.
Teigiama, kad lėktuvo kilimui galėjo sutrukdyti ir dar viena priežastis. Kapitonas ir antrasis pilotas tarpusavyje konkuravo profesinėje srityje, todėl esą tarp jų buvo psichologinis nesuderinamumas, trukdęs koordinuoti veiksmus.
Anksčiau žiniasklaidoje buvo pasirodžiusi vadinamoji „blondinės klaidos“ versija – esą lėktuvas bandė kilti su įjungtais stovėjimo stabdžiais. Tačiau ši versija netrukus buvo paneigta.
Prieš tai taip pat buvo publikuota neoficiali lėktuvo pilotų pokalbio išklotinė, kurioje matosi, kad pilotai vienas kitam prieštaravo.
Lėktuvas „Jak–42“ sudužo rugsėjo 7 dieną Jaroslavlyje. Katastrofos metu žuvo beveik visi ledo ritulio komandos „Lokomotiv“ žaidėjai, treneriai ir darbuotojai, o taip lėktuvo ekipažo nariai. Išgyveno tik du asmenys, ledo ritulininkas Aleksandras Galimovas ir borto inžinierius Aleksandras Sizovas. Galimovo gyvybė nutruko po kelių dienų.
Aleksandro Sizovo būklė šiuo metu gerėja. Jis praeitą savaitę buvo perkeltas į paprastą palatą ir buvo apklaustas tyrimo komiteto atstovų. Teigiama, kad po reabilitacijos Sizovas galės grįžti prie profesinės veiklos.
Taip pat skaitykite:
Apie Jak-42 katastrofą prabilo vienintelis išlikęs gyvas inžinierius
Išgyvenęs „Lokomotiv“ katastrofą netrukus bus išleistas iš ligoninės
„Lokomotiv“ lėktuvo pilotų kūnus sumaišė laidotuvių metu
Iššifruotas „Lokomotiv“ komandą skraidinusių pilotų pokalbis
Prie Jaroslavlio sudužusiam lėktuvui kilti trukdė neaiški stabdymo jėga