Nenumaldomai artėjantis jubiliejinis 30-asis Dakaro ralis bus išskirtinis ne tik tuo, kad pirmą kartą vyks ne Afrikoje, o Pietų Amerikoje, bet ir tuo, kad prie jo starto linijos stos rekordiškai gausios Lietuvos lenktynininkų pajėgos – mūsų šalies garbę gins net penki ekipažai: trys iš jų varžysis motociklų klasėje, o du išsvajotąjį finišą pasiekti bandys automobiliais.
Lenktynės – nebe Afrikoje
Kai praėjusiais metais dėl teroristinės grupuotės „Al Qaeda“ grasinimų prestižinės dykumų lenktynės neįvyko, organizatoriai nusprendė apsidrausti – šiemet Dakaro ralis pirmą kartą per visą istoriją vyks ne Afrikos dykumose ir smėlynuose, o Pietų Amerikoje.
Nutrūktgalvių lenktynininkų karavanas į trasą pajudės sausio 3 dieną Argentinos sostinėje Buenos Airėse ir turės įveikti 15-a etapų Argentinoje ir Čilėje – po vieną per dieną. Ištvermingiausieji ir laimingiausieji sukorę visą distanciją kirs finišo liniją sausio 18-ą dieną. Maratoną sudarys 15-a greičio ruožų, kurių bendras ilgis – 5650 kilometrų, o iš viso dalyviams teks įveikti net 9500 kilometrus.
Lietuvos garbę 2009-ų metų Dakaro ralyje gins rekordiškai gausus lenktynininkų skaičius: trys motociklininkai – Balys Bardauskas su „Yamaha“, Šarūnas Paliokas su „Yamaha“ ir Mindaugas Slapšys su KTM; du automobilių ekipažai – Arūnas Lekavičius ir Ramūnas Kručkauskas su „Mitsubishi“, Aurelijus Petraitis ir Antanas Juknevičius su „Oscar“.
Iš viso dalyvių paraiškas jau pateikė net 530 komandų: 230 motociklų, 188 automobilių ir 82 sunkvežimių ekipažai, atstovaujantys 49 pasaulio valstybėms. Tačiau ir šis skaičius dar negalutinis.
Dakaro ralio istorija ir skaičiai
Pradžią lenktynėms davė legendinis prancūzų motociklininkas Thierry Sabine, kuris 1977 metais pasiklydęs Sacharos dykumoje nusprendė, kad tai puiki vieta raliui. Pirmos lenktynės buvo surengtos jau kitais 1978 metais, o savo jėgas jose išmėginti pasiryžo 170 drąsuolių. Nuo to laiko susidomėjimas Dakaro raliu milžiniškai didėjo, o dalyvių skaičius tik augo.
Per 29 ralio istorijos metus su dykuma susigrūmė jau daugiau nei 13 tūkstančių vyrų ir moterų. Tiesa, paskaičiuota, kad vidutiniškai iki finišo prisikapstyti pavyksta tik mažiau nei pusei iš jų. Lenktynių dalyviai iš viso aplankė net 23 valstybes. Ralio naujienas kasmet nušviečia daugiau nei 500 žurnalistų, o įtemptų lenktynių aktualijas prie savo televizorių ekranų seka maždaug 150 milijonų žiūrovų.
Dakaro ralis ne be reikalo vadinamas vienomis sunkiausių ir pavojingiausių lenktynių, nes beveik kiekvienais metais jos nusineša gyvybių – lenktynininkų arba žiūrovų. Prie tragiškiausių ralio incidentų priskiriama jo sumanytojo Thierry Sabine katastrofa, patirta 1986 metais, ir garsiojo italų motociklininko Fabricio Meoni žūtis 2005-ais metais. Kad ir kaip ten būtų, rizika, galimybė išbandyti save ir nuolat tykantis pavojus kaip tik ir pritraukia šimtus nutrūktgalvių į šias iš pirmo žvilgsnio beprotiškai atrodančias lenktynes.
AFP/Scanpix nuotr.