Pradėti galime nuo Sebastien Loeb. Šis vairavimo meistras Dakaro pasiekimais, kol kas, dar nusileidžia veteranams ir ateinantis startas jam bus tik trečias šiose lenktynėse, bet dėl jo sugebėjimų ir per du metus pasiektų rezultatų Dakare (2016 m. - 9 vieta, 2017 m. - 2 vieta), verta akylai stebėti ką jis parodys dabar. Beje, vairavimo meistru Seb'ą vadinti galima pelnytai. Jis vienas tituluočiausių ir talentingiausių ralio vairuotojų pasaulyje. Jo gyvenimo aprašyme įrašyti 9 iš eilės iškovoti pasaulio ralio čempiono titulai (sėkmingiausias WRC vairuotojas istorijoje), jau keli sezonai lenktyniauja pasaulio ralio kroso čempionate, „Silk Way rally"... Titulų daug - laukiam kas bus Dakare.
Šiemet prancūzas ralyje startuos su 306 numeriu pažymėtu „Peugeot“ bolidu.
Daugelis Dakaristų taip pat turi karjerą ir ralyje, ne išimtis ir Nasser Al-Attiyah, kuris turi šiek tiek kuklesnę dosjė standartinio ralio pasaulyje nei Loeb'as (vieną kartą WRC3, du kartus WRC2, tris kartus Cross Country ir 13 kartų Vidurio Rytų ralio čempionas), bet gerokai daugiau patirties Dakare - 13 startų ir penkis kartus finišas, lipant ant podiumo, du iš jų ant pirmos vietos nugalėtojo pakylos (2011 ir 2015).
Fun fact - Nasser'as taip pat turi olimpinį bronzos medalį sportinio šaudymo šakoje. Ateinančiame Dakare jis startuoja su „Toyota“ markės bolidu.
Prieš tai aprašyti lenktynininkai savo karjerose daugiausiai sėdėjo už automobilių vairo, tuo tarpu Joan Roma Cararach arba tiesiog - Nani Roma yra užkietėjęs motociklininkas, kuris pirmą rimtą savo titulą iškovojo dar 1991-aisiais, kai tapo antros vietos nugalėtoju Ispanijos Cross country čempionato nugalėtoju 125 cc klasėje.
Nuo to laiko, į lenktynininko kraitį beveik kasmet įkrisdavo bent po viena prizinė vieta kokiose nors varžybose.
1996 metais įgavęs pakankamai daug patirties, garsusis Roma startavo Dakaro ralyje.
Keturis metus finišuoti nepavyko, o penktais metais - atvažiavo septynioliktoje pozicijoje.
Po to sekė dar trys metai DNF (did not finish) ir ketvirtais šuolis ant pirmos vietos nugalėtojo pakylos. Šia savo pergale Nani Roma baigė motociklininko karjerą Dakare ir persėdo i automobilį (2005-2009 „Toyota“, 2010-2011 „BMW“, 2012-2016 „Mini“, 2017 - „Toyota“, 2018 - „John Cooper Works Rally Mini“).
2014-ais tapo Dakaro nugalėtoju.
Prie starto jis stos 302 numeriu pažymėtų „Mini“ bolidu.
Dar vienas motociklininkas, vėliau persėdęs prie automobilio vairo - Cyril Despres. Savo Dakaro karjerą pradėjo 2000-aisiais metais sėdėdamas ant „Hondos“, o paskui didžiąja dalį (2002-2014) savo Dakarų važiavo „KTM“ motociklais.
„KTM'“ tuo laikotarpiu jam padėjo net penkis kartus lipti ant motociklų klasės nugalėtojo pakylos (2005, 2007, 2010, 2012 ir 2013). 2015-ais metais Despres'as perlipo į „Peugeot“ bolidą ir ,kol kas, jo aukščiausias pasiekimas yra trečioji vieta.
Prie starto šis prancūzas stos 308 numeriu pažymėtu „Peugeot“.
Savo herojų turi ir sunkvežimių kategorija. Spalvingiausią istoriją 2018 metų Dakare turi Eduard Nikolaev iš Rusijos, kuris savo Dakaro kelią pradėjo 2006 metais kaip mechanikas „Kamaz“ komandoje.
Jau kitais metais Eduardas su komanda galėjo džiaugtis labai aukšta - antrąja pozicija.
Nuo 2009 metų Eduardas prisijungė prie „Dakaro Caro" - Vladimiro Chagino (7 pergalės Dakare) komandos.
2010 metais Dakare Caro komanda finišavo pirmoje vietoje laimėję net 9 greičio ruožus. Tai iki šiol daugiausiai greičio ruožų laimėjusi komanda viename Dakare.
Tais pačiais metais Eduardas sėdo prie vairo Šilko Kelio ralyje ir jį laimėjo, o tai padrąsino vyrą išbandyti savo jėgas Dakaro ralyje.
Nuo 2011 metų Eduardo pilotuojamas sunkvežimis Dakare net du kartus finišavo pirmoje vietoje sunkvežimių kategorijoje (2013 ir 2017 metais).
Žmogus vertas atskiro skyriaus - Mr. Dakar Stephane Peterhansel. Misterio Dakaro pravardė jam duota tikrai pelnytai - šio 52-iejų metų prancūzo sąskaitoje puikuojasi 13 Dakaro nugalėtojo titulų.
Pirmą kartą prie starto linijos jis stojo su „Yamaha“ motociklu dar 1988-ais metais. Iš dešimties kartų, kuomet jis Dakaro ralyje dalyvavo su „Yamaha, Stephane Peterhansel pergalę iškovojo net šešis kartus.
1999-aisiais pirmą kartą atsisėdo už automobilio vairo ir kaip jis pats sakė - „Tai buvo lyg atostogos, palyginus su važiavimu motociklu.“
Vis dėlto, pažvelgus į lenktynininko rezultatus, susidaro įspūdis, jog Dakaro ralyje vairuoti automobilį nėra lengva. Net šešis metus iš eilės prancūzas važiavo „sausai“ - tik septintą kartą startavęs su automobiliu, Stephane pavyko pakilti iki nugalėtojo pakylos 2004 metais.
Po to jis šį pasiekimą pakartojo dar šešis kartus, paskutinį kartą laimėjęs 2017-ų metų Dakarą.
Jie - Dakaro sunkiasvoriai, kurių gyvenimo aprašymuose netrūktų nei įspūdingų pasakojimų, nei kvapą gniaužiančių pergalių. Kaip ir minėjau anksčiau, apie juos reikėtų rašyti atskirą knygą.
Nors šiuos vairuotojus žino visas pasaulis, mums didesni herojai yra ekipažai, kurie 2018-ų metų Dakarui gavo startinius numerius: 98, 321, 323 ir 349. Tačiau apie juos, Lietuvos atstovus, papasakosime kitame straipsnyje.