Iki 333 kilometrų sutrumpintas greičio ruožas pasižymėjo įvairove – ekipažams vėl teko saugoti padangas įveikiant akmenuotus kalnų tarpeklius, skrieti maksimaliu greičiu smėlio lygumomis ir šokinėti per kopas. Motociklų ir keturračių įskaitų dalyviai šeštadienį ilsėjosi, o automobilių ir sunkvežimių ekipažams, įskaičiuojant pervažiavimus, teko įveikti daugiau nei 860 kilometrų.
Rokas Baciuška tapo lyderiu
Lietuvis laimėjo greičio ruožą ir įsiveržė į pirmąją bendrosios įskaitos vietą. Bendroje įskaitoje dabar pirmaujantis R.Baciuška dabar turi 5 min. 42 persvarą prieš lenką Mareką Gozcalą bei 6 min. 23 sek. prieš kitą lenką Eryką Goczalą. Ketvirtoje vietoje esantis ispanas G.Farresas Guellis nuo lietuvio atsilieka 11 min. 28 sek., o Michalą Goczalas – 18 min. 28 sek.
„Greitas bei įdomus greičio ruožas. Daug tiesiųjų, kopų, keliukų įvairovė – tokios ralio trasos man jau labiau prie širdies“, – po finišo sakė R.Baciuška.
Vis dėlto, net ir pavykus užfiksuoti geriausią greičio ruožą įveikimo laiką, R.Baciuška, likus 20 kilometrų iki finišo, prakirto itin saugotą ratą.
„Gaila, kad taip atsitiko, nes taip saugojau ratus ir vis tiek vieną ratą prakirtome“, – priduria lenktynininkas.
Vaidotas Žala atrado savo ritmą
Žvėrimi vadinamą „Prodrive Hunter“ visureigį pagaliau prisijaukinęs „Teltonika Racing“ komandos ekipažas, Vaidotas Žala ir Paulo Fiuza, nuo lyderio atsilikę mažiau nei devyniomis minutėmis tarp visų automobilių įskaitos dalyvių užėmė antrąją vietą.
„Diena praėjo smagiai. Greičio ruožas buvo techniškas – teko gerokai pasidarbuoti sukinėjant vairą. Buvom nusiteikę kovingai, tačiau tuo pat metu stengėmės pasaugoti padangas, nes akmenų tikrai netrūko. Ir aišku, reikia pagirt Paulo, kuris savo darbą atliko tiesiog nuostabiai, o tikrai buvo labai klaidžių vietų“, – po finišo kalbėjo lenktynininkas.
Lietuvių komandos ekipažui šį kartą netgi pavyko išsaugoti visas sveikas padangas. Nebuvo ir tempą mažinti vertusių gedimų. Vienintelis smulkus incidentas – važiuodami pro brūzgynus kliudė medžio šaką ir sutrupino dešinės pusės šoninį langą. Kaip juokavo V. Žala, siekiant maksimalaus rezultato – tai nedidelis praradimas.
Neįprastas improvizuotas maratoninis greičio ruožas, po kurio technikai automobilius galės aptarnauti tik dvi valandas, „Teltonika Racing“ ekipažui papildomų sunkumų nesudarys. V. Žala suprato organizatorių ketinimus. Anot lenktynininko, tokiu būdu tiesiog buvo bandoma išspręsti dėl nepalankių orų susidariusią situaciją.
„Svarbiausia, kad nereikėtų miegoti baloje. Važiuosim pažiūrėt kokios dabar sąlygos bivake: palapinę, miegmaišius ir kilimėlius turim. Technikams dviejų prie automobilio praleistų valandų irgi turėtų užtekti – pažeidimai priekyje yra labiau kosmetiniai“, – prieš ilgą kelionę link bivako kalbėjo sportininkas.
Vaidotui Paškevičiui greičio ruožas neprailgo
Vaidotas Paškevičius sakė, kad po kelių nesėkmingų greičio ruožų komanda nusprendė pakeisti taktiką. Kadangi važiuojant maksimaliu tempu ir kovojant dėl rezultato ekipažą keletą kartų sustabdė techninės problemos, lietuviai lenktynes tęs važiuodami atsargiau ir ne pilnu pajėgumu. Šitaip jie galės būti ramesni dėl apkrovų savo „Tatra“ sunkvežimiui, o reikalui esant visuomet bus pasiruošę padėti dėl rezultatų vis dar kovojantiems savo draugams ar ištiesti pagalbos ranką kitiems lietuviams.
„Kol kas važiuojame konservatyviai ir bandome tausoti techniką. Jei matysime, kad viskas su sunkvežimiu gerai, lenktynių pabaigoje dar kokį vieną, kitą kartą pabandysime „pagazuoti“ stipriau. Kasdien tikrai nesiplėšysime, nes kai dedi tiek pastangų dėl rezultato, o tuomet neatlaiko sunkvežimis, tiesiog svyra rankos. Važiuosime ramiai ir su ta mintimi, kad padėsime į bėdą patekusiems pažįstamiems ar savo tautiečiams. Mūsų komandos narys Tomas Vratny kol kas yra vienuoliktoje vietoje, tad turime jį pasaugoti ir jam pagelbėti. Vakar jis buvo apsivertęs ant šono ir prarado apie valandą. Taigi, taktika kol kas tokia. Kaupiame patirtį, važiuojame ramiau, saugome kolegas, o vėliau dar pabandysime pavažiuoti ir maksimaliai“, – mintimis dalijosi Vaidotas Paškevičius.
„Turėjome kopų ir labai daug duobių, nes startavome gana vėlai, iš galo. Greitėjimo zonose po posūkių buvo išmuštos labai didelės provežės, labai kratė į šonus. Jautėmės tarsi būtume bokso ringe ir mus kažkas nuolat boksuotų. Tačiau neveltui tai yra Dakaras – sunkiausios pasaulyje varžybos. Čia negalima tikėtis atvažiuoti ir lengvai tuos kelis tūkstančius kilometrų įveikti. Su navigacinėmis užduotimis šiandien tvarkėmės labai gerai, šturmanas Slavomiras nepadarė nė vienos klaidos. Surinkome visus kelio taškus, nereikėjo niekur apsisukti ir grįžti, kad juos paimtume“, – sakė Vaidotas Paškevičius.
„Mediafon“ komandą prioritetą teikė stabilumui
„Koks etapas? Koks etapas? Pusė Dakaro jau praėjo, dienas skaičiuojant…Tai galvoju - visai ir neblogai. Labai jau laukiam rytdienos vakaro, tada galėsime truputi sustoti nuo bėgimo ir išsimiegoti. Šiandien ką mačiau linksmo, tai mieganti Irmantą, visa kelią pramiegojo“ – pavargęs, bet su šypsena kalbėjo Tomas Jančys.
Pakeliui į maratono stovyklavietę, mechanikai savo komandų laukė serviso zonoje. Lenktynininkai prieš uždarą ir tik dalyviams skirtą stovyklavietę, turėjo galimybę atiduoti techniką tvarkymui, tam buvo skirta vos dvi valandos, tikriausiai būtent dėl to rezultatų lentelėje matėsi ženklus, komandų kovojančių dėl rezultatų, saugumas.
„Mes saugojom ir tausojom techniką, kad kuo mažiau darbo būtų, žinome, kad laikas ribotas, manau ne mes vieni taip darėme“ – užbaigė T.Jančys, „Mediafon“ vairuotojas.
„Mediafon“ ekipažas septintame greičio ruože užėmė į 24 poziciją, o bendroje T4 klasės įskaitoje rikiuojasi 22 vietoje.
Rytoj Dakaro dalyvių laukia 824 km, iš jų 346 km greičio ruožas. Trasa susidės iš smėlio, kopų ir kietos žemės. Po 8-osios dienos lenktynininkai galės atsikvėpti - jie grįš į Rijade esančią stovyklavietę, pasimėgauti poilsio diena.