Daugumai Dakaro dalyvių trečiadienis buvo kiek lengvesnis. Iš suplanuotų per dieną 624 kilometrų, net 510 sudarė pervažiavimai. Organizatoriai skelbė specialiai parengę trumpesnį greičio ruožą. Anglišku pavadinimu „Empty Quarter“ plačiau žinomos dykumos smėlynuose ekipažams teks kapstytis iki savaitės pabaigos, todėl šis vaizdas dar spės nusibosti.
Dešimtajame greičio ruože ir vėl nepavejamas buvo „Prodrive Hunter“ visureigį vairuojantis Sebastienas Loebas. Prancūzui tai buvo trečioji iš eilės pergalė šių metų ralio maratone. Antras finišavo „Audi“ komandos atstovas Mattias Ekstromas, o trečias liko Lucas Moraesas su „Toyota“. Pirmąją vietą bendroje įskaitoje po dešimties greičio ruožų užima Nasseras Al-Attiyah.
Vaidotas Žala finišavo tik naktį
Dienos pradžioje ant kulnų Sebastienui Loebui mynęs „Teltonika Racing“ komandos ekipažas po nesėkmingo šuolio per kopą apgadino savo visureigį ir ilgam įstrigo trasoje laukti atsarginės detalės. Vaidotas Žala ir Paulo Fiuza dešimtojo greičio ruožo finišą pasiekė jau sutemus ir neturėdami veikiančių priekinių žibintų.
„Drąsiai galima sakyt, kad tai buvo vieni ekstremaliausių per visą mano karjerą Dakare įveiktų kilometrų – finišavome kopose jau sutemus ir be šviesų. Važiuoti nieko nematant buvo labai sudėtinga – bandžiau pajusti, koks yra kopų reljefas priekyje. Šiaip ne taip atsikapstėm iki finišo“, – kalbėjo išsekintas lenktynininkas.
Lemtingas incidentas įvyko tuomet, kai persivertęs per kopą „Prodrive Hunter“ visureigis staiga nėrė į gilią už jos buvusią duobę. Nusileidimo metu visas svoris teko kairės pusės priekiniam ratui ir neatlaikiusios apkrovos lūžo abi jį laikančios svirtys. Apatinę ekipažas pakeitė, tačiau viršutinės automobilyje nesivežė, todėl teko apie tris valandas laukti techninės pagalbos sunkvežimio.
„Kai pradėjom ardyt pakabą, pamatėm, kad yra daugiau sulankstytų detalių, todėl vietoje planuotų 15 minučių keisdami svirtis užtrukome gerą pusvalandį. Šiaip diena buvo labai sunki. Galbūt per stipriai norėjome pakilti iš antrosios vietos į pirmąją, bet juk turim kažko siekt ir apie kažką svajot. Šiandien mūsų nelydėjo sėkmė, tačiau tikrai neketiname pasiduot“, – tikino V. Žala.
Laisvydas tarp lyderių
Šios dienos greičio ruožas yra trumpiausias iki šiol tačiau klaipėdietis Laisvydas Kancius finiše sakė, kad turbūt pats sunkiausias šiame Dakare.
„Kopos ant kopų – tiesiog visą greičio ruožą nuo starto iki finišo teko kopti kopomis. Tai buvo labai sunku ir nors greičio ruožas trumpas, bet iš manęs atėmė visas jėgas,“ – finišavęs sakė L. Kancius.
Šiandien lietuvis niekaip negalėjo palaikyti tokio tempo, kurį diktavo sportininkai iš Pietų Amerikos. Jie pripratę prie didžiulių kopų, o štai lietuviui tai buvo pernelyg didelis iššūkis.
„Manau, kad man trūksta praktikos važiavimui kopomis. Jos nebuvo kažkuo sudėtingos, bet tiesiog man neįprasta taip važiuoti. Nors tokių kopų turėjau tiek pernai Dakare, tiek ir Maroko ralyje, tačiau ten jos buvo ne išvien – truputis kopų, truputis kitokios dangos. O šiandien nuo starto iki finišo vien kopomis,“ – po finišo sakė L. Kancius.
Rokas nenusileidžia varžovams
Šiandienos greičio ruožą ketvirtoje pozicijoje baigęs Rokas Baciuška neslepia, jog trumpiausiojo ruožo vardą gavusi atkarpa pareikalavo daugiausiai fizinių jėgų.
Lenktynininkas teigia, jog šiame greičio ruože nebuvo kada pailsėti. Su automobiliu nuolatos reikėdavo kilti į kopas arba nuo jų leistis – tiesiųjų praktiškai nebuvo.
Dešimtąjį greičio ruožą motobagių klasėje šiandien laimėjo ispanas, Gerardas Farresas Guellis. Jis greičio ruožą įveikė per 1 val. 58 min ir 22 sek. Nuo jo, vos 55 sek. atsiliko Marekas Goczalas.
Trečioje vietoje likęs Erykas Goczalas nuo lyderio atsiliko 1 min. 8 sek. , o R.Baciuška – 2 min. 30 sek.
Dakaro raliui pamažu artėjant link pabaigos, lietuvis išlieka motobagių klasės lyderiu. Šiuo metu jis turi 3 min. 40 sek. pranašumą prieš antroje vietoje esantį E.Goczalą.
„Constra Racing“ negalėjo atskleisti tikrojo potencialo
Vaidotas Paškevičius pasakojo, kad pirmieji nesklandumai laukė pervažiavime link dešimtojo greičio ruožo, kuris driekėsi beveik 500 kilometrų. Visgi greičio ruožą lietuviams pasiekti pavyko ir per likusį laiką iki starto buvo pašalinti keli atsiradę techniniai gedimai.
„Diena vėl prasidėjo su nuotykiais. Likus keliems kilometrams iki starto nustojo veikti vienas cilindras, dingo akceleratoriaus pedalas. Jau galvojome, kad nestartuosime. Tačiau mums pasisekė, kad buvo leistinas servisas, tad komandos elektrikas ėmėsi darbo ir rado sprendimą dėl akceleratoriaus pedalo. Beje, prieš startą pastebėjome, kad bėga degalai, tai radome prasitrynusį vamzdelį“, - sakė Vaidotas Paškevičius.
„Jei tik paspausdavau daugiau, nebeveikdavo vienas cilindras. Jei spaudi iki 50 procentų – veikia visi šeši. Tai taip ir važiavome. Kopos buvo sudėtingos, tai vargome. Apie tempą ir lenktyniavimą nebebuvo jokios kalbos. Važiavome tik tam, kad pasiektume finišą. Važiavome su komandos draugu, vienas kitą pasaugodami. Vieną sykį teko jiems padėti. Sugaišome gal penkias minutes, bet tiek jie, tiek mes finišavome“, - sakė Vaidotas Paškevičius.
Galiausiai Vaidoto Paškevičiaus, Slavomir Volkov ir Tomo Gužausko trijulė įsitvirtino šešioliktoje pozicijoje. Jau rytoj prasidės dviejų etapų maratonas, tarp kurių mechanikų pagalba bus draudžiama. Dėl šios priežasties komanda šiandien skuba grįžti į bivaką, kur mechanikai vėl bandys pakeisti degalų purkštuką taip sugrąžinant cilindro veikimą bei išspręsti eilines akceleratoriaus problemas.