Pirmadienį dalyviai turėjo įveikti gerokai ilgesnį greičio ruožą – jo ilgis siekė 430 kilometrų. Tuo tarpu pervažiavimų ilgis siekė 160 km.
Organizatoriai teigė, jog šiame greičio ruože praktiškai nebuvo smėlynų, o vietoje jų dalyviai turėjo susidurti su uolėtomis ir akmenuotomis vietovėmis.
Automobilių įskaita
Automobilių įskaitoje triumfavo katarietis Nasseras Al-Attiyah (5 val. 0 min. 26 sek.), nuo jo vos 14 sekundžių atsiliko olandas Erikas van Loonas bei 5 min. 5 sek. ispanas Carlosas Sainzas.
S.Peterhanselis šiandien nuo lyderio atsiliko net 32 min. 22 sek., M.Ekstromas – 37 min. 43 sek., o Sebastianas Loebas – net 1 val. 26 min. 38 sek.
Bendroje įskaitoje pirmauja C.Sainzas (8 val. 34 min. 26 sek.), nuo jo 2 min. 12 sek. atsilieka N.Al-Attiyah, o 24 min. 55 sek. – Mathieu Serradori, šiandien likęs ketvirtas.
Bent po 3 ratus šiame greičio ruože pramušė net keturi „Prodrive“ lenktynininkai – tiek V.Žala, tiek G.Chicheritas, tiek O.Terranova, tiek ir S.Loebas.
Gintas Petrus pasiekė finišą per 5 val. 47 min. ir nuo lyderio atsiliko 53 min. 21 sek. Automobilių įskaitoje jis užėmė 28-ą vietą.
„Diena buvo ilga ir sunki. Labai daug kilometrų sudėtingos, akmenuotos trasos, negailestingos automobiliams. Voras pralėkė pro sustojusį Vaidoto Žalos Žverį, tuo metu buvusį su nuimtais ratais. Deja, padėti niekuo negalėjome - juk T1+ ratai visai kitokie. Benedikto Vanago užmatyti neteko“, – po finišo sakė G.Petrus.
„Mūsų ekipažui pavyko išsaugoti visus ratus sveikus, tik į akmenis nusimušė oro padavimo į galinius ratus sistemą, tačiau kopų buvo mažai, tad ir bėdų didelių nekilo. Nepaisant varginančios dienos nuotaikos - puikios. Ekipažas džiaugiasi, kad kol kas Dakaras jiems einasi gerai. Priešakyje dar 12 etapų ir jau dabar akivaizdu, kad šis Dakaras bus sunkus ir ilgas. Bet Gintas neslepia, kad dar nuo originaliųjų lenktynių Afrikoje jis būtent tokius maratonus ir mėgsta. Jose taip pat turi daug patirties iš Afrikos“, – pridūrė lenktynininkas.
Benediktas Vanagas iki trečiojo tarpinio finišo dar laikėsi geriausių penkioliktuke, tačiau tada daugiau nei kelioms valandoms sustojo ir nuo lyderio atsiliko virš 3 valandų. B.Vanagui pavyko pasiekti finišą, tačiau jis T1 klasėje užėmė 47-ą vietą (+03:22:57).
Vaidotas Žala važiavo tarp penkių geriausių T1 klasės automobilių, tačiau kai pramušė trečią ratą, privalėjo stoti ir laukti techninio sunkvežimio. Laukimas užtruko daugiau nei 2 valandas, o kai jau V.Žala pajudėjo, po dešimties kilometrų susidūrė su kita problema ir vėl teko stoti.
„Atrodė, kad planas pavyks ir tilpsime į laiko normą įveikti trasą. Visgi ramiai pravažiavome 10 kilometrų ir tada priekinis diferencialas nukrito ant apsaugos, nulūžo visi keturi varžtai. Tada dar turėjome porą valandų reikalų ir su likusia galinių ratų pavara atvažiavome dar 20 kilometrų iki neutralizacijos, bet dabar žinome, kad nespėjame įveikti trasos“, – pridūrė V.Žala.
„Šiandien mes jau važiuojame tiesiai į bivuaką ir rytoj reikės naudoti „jokerį“. Nežinau, kaip bus su taisyklėmis, bet šios trasos nespėsime įveikti ir važiuosime į bivuaką“, – sakė V.Žala.
Keturračių įskaita
Laisvydas Kancius šiandien važiavo užtikrintai ir labai stabiliai. Jis distanciją įveikė per 6 val. 45 min. 48 sek. ir nuo lyderio A.Giroud atsiliko 24 min. 42 sek. bei užėmė penktą vietą.
Antrą vietą šiandien užėmė Pablo Copetti (+00:03:35), o trečią – Francisco Moreno Floresas (+00:05:29).
Bendroje įskaitoje L.Kancius taip pat yra 5-as ir nuo lyderio A.Giroud atsilieka 41 min. 15 sek. Jis artimiausią varžovą čilietį Giovanni Enrico lenkia 13 min. 30 sek., o nuo ketvirtoje vietoje esančio F.M.Floreso atsilieka 22 min. 46 sek.
Motobagių įskaita
Nepaisant to, kad vakar Rokas Baciuška greičio ruožą įveikė sparčiausiai, tačiau lyderio poziciją jis prarado po to, kai gavo 15 minučių baudos už nepaimtą tarpinį finišą ir šiandien startavo iš 10 pozicijos.
R.Baciuškai sunkiai sekėsi įsivažiuoti ir po pirmų kilometrų jis nukrito į 22-ą poziciją, tačiau vėliau vis gerino ir gerino savo laiką bei distanciją įveikė 1 val. 11 min. lėčiau nei pirmą vietą užėmęs lenkas Marekas Gozcalas, kuris trasoje užtruko 5 val. 45 min. 31 sek.
Antrą vietą šiandien užėmė argentinieris Jeremias Gonzalezas Ferioli (+00:09:28), o trečią – brazilas Rodrigo Luppi de Oliveira (+00:11:03).
Sunkvežimių įskaita
Dakaro ralis Vaidoto Paškevičiaus, Slavomir Volkov ir Tomo Gužausko ekipažui prasidėjo išties neblogai. Pirmame greičio ruože jie pademonstravo devintą rezultatą, o antro greičio ruožo pradžioje sugebėjo užfiksuoti net trečią laiką. Tačiau jau netrukus ambicijas pagerinti praėjusiais metais galutinėje rikiuotėje pasiektą 12-ą poziciją teko palaidoti. Iš pradžių ekipažas pramušė sunkvežimio ratą, bet tai nebuvo kritinis momentas.
Visgi vėliau įvyko toks techninis gedimas, kurio ekipa išspręsti trasoje negalėjo ir antrojo greičio ruožo finišo pasiekti per duotą laiko normą jau nebeturėjo jokių šansų. Teko pakeisti maršrutą ir alternatyviu keliu važiuoti į šio vakaro bivaką.
„Yra kaip yra, bet šiemet tikrojo Dakaro podiumo nepamatysime ir jau tikrai žinome, kad savo plano pagerinti praėjusių metų rezultatą jau niekaip neįgyvendinsime. Diena prasidėjo gana linksmai ir nuotaikingai. Už mūsų startavo greitesnis sunkvežimis, tai per pirmus dešimt kilometrų jis mus aplenkė, bet mes nuolat sekėme jam iš paskos. Lėkėme tikrai smagiai, bet pramušėme ratą. Keisti jo nestojome, nes oro pripūtimo sistema sėkmingai palaikė slėgį. Pavyko pasiekti pirmą kelio tašką, kuriame užfiksavome mums rekordinį laiką – buvome treti. Tai parodė, kad mes tikrai galime kovoti dėl aukštų pozicijų, net ir vairuodami tokį sunkvežimį, kuris neturi pilnos galios.