Aštuntą Dakaro ralio etapą įveikusi „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ komanda patyrė tai, apie ką nė nedrįso pagalvoti. Prieš pat dienos finišą Benediktui Vanagui lūžo ranka. Po medikų konsultacijos lenktynininkas nutarė nesustoti ir sako kovosiantis iki galo. Dėl nelemtų techninių kliūčių ir galiausiai ištikusios traumos Benediktas Vanagas ir Andrejus Rudnickis finišą pasiekė 38 vietoje.
„Turime dvi naujienas: vieną – gerą, kitą – nelabai. Gera naujiena, kad maratono diena pagaliau baigėsi ir mes jau esame bivuake. Tarpinė žinia yra ta, kad likus šimtui kilometrų iki greičio ruožo pirmos dalies finišo dingo vairo stiprintuvas. Šiame automobilyje stovint neįmanoma pajudinti vairo, o važiuojant šiaip ne taip keliasdešimt laipsnių gali pasukti, bet išvysčius didesnį greitį, jis tiesiog sprūsta iš rankų. Sukiojantis po kopas, vos galėjau jį išlaikyti. Atkentėjome tuos šimtą kilometrų ir dar virš pustrečio šimto kilometrų pervažiavimą kopomis iki trumposios greičio ruožo dalies. Likus gal porai kilometrų iki galutinio šios dienos finišo vairas man dar kartą išsprūdo, o ranka įstrigo vairaratyje. Tą akimirką užtemo akyse ir sekundės ar dviejų nebeprisimenu. Taigi blogoji žinia yra ta, kad patyriau riešo lūžį. Dar prieš vizitą pas medikus, vos nusimovus pirštinę, aiškiai matėsi, kad riešas yra ištinęs ir ne visai taisyklingos formos. “, – liūdną naujieną po sunkios dienos konstatavo B. Vanagas.
Anot lenktynininko, jo patirtą traumą tiksliai nustatė iškart po finišo rentgenu ranką peršvietę Dakaro medikai. Po jų konsultacijos B. Vanagas nutarė naudoti įtvarą ir vartoti skausmą malšinančius medikamentus. Ryžto nestokojantis Lietuvos atstovas vis tiek rado jėgų pajuokauti, kad komandos nuotaikos ir toliau išlieka geros: „Pagal mūsų komandos dvasią šią traumą galime prilyginti nulūžusiam nagui. Kaulo lūžio vietoje skeveldrų nėra – važiuosime toliau. Dabar laukia diena poilsio. Sutvarkysime automobilį, vairą jau bus galima pasukti, tad tikrai neketiname sustoti ir kovosime iki galo.“
Po dviejų dienų išbandymų Bolivijoje lenktynių karavanas grįžo į Čilę. Aštuntasis etapas prasidėjo Boliviją garsinančioje didžiausioje pasaulyje Ujūnio druskos lygumoje, beveik keturių kilometrų, o vietomis dar didesniame aukštyje virš jūros lygio. Čia prie starto linijos vienu metu stojo po penkis automobilius. B. Vanagas su A. Rudnickiu, išvakarėse finišavę 15-ti, šįkart dienos lenktynes atitinkamai pradėjo trečiajame greičiausių dalyvių penketuke.
Didžiąją dalį pirmos greičio ruožo dalies B. Vanagas laikėsi 18 vietoje, vėliau nusileido porą pozicijų, o dėl patirtos traumos ir kopose sugaišto brangaus laiko smuktelėjo dar žemiau ir finišą kirto 37 vietoje: „Buvome užklimpę kopose. Teko nemažai pasikapstyti, nes be vairo stiprintuvo dar neveikė ir hidraulinės kojos automobiliui pakelti. Kai kopos nedidelės, reikia labai daug nuolat laviruoti vairu, o man tai daryti buvo tiesiog neįmanoma.“
Šių metų Dakare jau įveikti aštuoni etapai iš trylikos. Automobilių pilotai baigė dviejų dienų maratono rungtį, kuomet visą savaitgalį turėjo verstis be mechanikų pagalbos, tik su automobiliuose turėtais įrankiais ir atsarginėmis dalimis. Beje, šįryt uždarame parke lietuvių ekipažas padėjo vieniems tituluočiausių Dakaro dalyvių prancūzams Stephane Peterhansel ir Cyril Despres užvesti jų naujuosius „Peugeot“ bolidus.
Iš dviejų dalių sudarytą aštuntąjį greičio ruožą per 3 val. 26 min. 49 sek. pirmasis įveikė šių metų Dakaro debiutantas iš Saudo Arabijos Yazeed Alrajhi, taip pat pilotuojantis „Toyota“ visureigį. Trečioje bendros įskaitos vietoje įsitvirtinęs aštunto etapo nugalėtojas B. Vanago ir A. Rudnickio ekipažą pranoko 55 min. ir 21 sek. Nors lietuviai finišą kirto tik 38 vietoje, bendroje Dakaro ralio įskaitoje po aštuonių etapų preliminariai jie išsaugojo 22-ą vietą.
Nors pagal nuvažiuotus kilometrus ir dienas, praleistas prie lenktyninių automobilių vairo, Dakaras įpusėjo jau šeštadienį, ištvermės maratono dalyviai pusiaukelę jaučiasi pasiekę tik dabar. Pirmadienį automobilių ir sunkvežimių ekipažai turės laisvadienį, kuomet galės atsipūsti nuo varginančio vairavimo dulkėtomis Pietų Amerikos dykumomis ir atlikti nuodugnią savo technikos diagnostiką bei remonto darbus.
„Darbų prie automobilio yra prisikaupę. Tiek greičių dėžė, tiek ir sankaba kėlė problemų paskutiniame greičio ruože, o vakar, važinėjantis po šlapią ir slidų molį, buvome išmušę ratų suvedimą. Taigi mechanikams teks padirbėti iš peties. Laiko tam turime daugiau nei sočiai, – sakė B. Vanagas ir dar kartą pakartojo negalvojantis apie sustojimą nepasiekus galutinio Dakaro maratono taško – finišo. – Svarbiausia, kad laikytų sveikata. Niekur mes nestosim – varysim tik į priekį.“
Per aštuonias Dakaro dienas ralio dalyviai jau įveikė 5775 km, o greičio ruožais nuvažiavo per 3100 km. Šių metų maratone automobilių lenktynininkams numatyta 9111 km distancija. Pusę jos sudaro greičio ruožai. Po laisvadienio Dakaras tęsis Argentinos link, kur sausio 4-ąją prasidėjo šis pragariškai sunkus dykumų žygis. Dalyvių laukia dar penki etapai, o juos įveikę, ištvermingiausieji šeštadienį (sausio 17 d.) pasieks išsvajotąjį finišo podiumą Buenos Airėse.
Visą informaciją apie tai, kaip sekasi „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ komandai Dakaro ralyje galima rasti tinklapyje www.benediktasvanagas.lt , „Youtube“ kanalo paskyroje „Benediktas Vanagas“ bei socialiniame tinkle „Facebook“ lenktynininko „Benediktas Vanagas“paskyroje.