„Renault S.A.S.“ ir „Daimler AG“ laimėjo prestižinį 2013 m. Prancūzijos ir Vokietijos verslo apdovanojimą už sėkmingą pramoninį bendradarbiavimą, kuris nuo to laiko, kai 2010 m. „Daimler“ ir „Renault-Nissan“ nusprendė suvienyti savo jėgas, įgijo neįtikėtinai didelį mastą. Šį apdovanojimą Prancūzijos-Vokietijos Prekybos ir pramonės rūmai skiria Prancūzijos ir Vokietijos bendrovėms, tapusioms bendradarbiavimo etalonu keturiose – pramonės, aplinkos apsaugos, naujovių ir naujų technologijų diegimo bei žmogiškųjų išteklių – srityse.
„Objektyviai vertindami, turime pasakyti: šis bendradarbiavimas yra vienas produktyviausių automobilių pramonėje, nes visi jo partneriai gavo galimybę ir didinti apimtis, ir išsaugoti savo prekės ženklų išskirtinumą,“ – komentuodamas apdovanojimą, pasakė „Renault-Nissan“ aljanso pirmininkas ir prezidentas Carlosas Ghosnas.
„Partnerystė įgijo gerokai didesnį mastą nei iš pradžių buvome sumanę,“ – pridūrė „Daimler“ prezidentas ir „Mercedes-Benz Cars“ vadovas Dieteris Zetsche. „Jei iš pradžių bendradarbiavome tik Europos rinkai skirtų mažų automobilių gamybos srityje, tai dabar jau turime pačių įvairiausių pasaulinio masto projektų portfelį ir manome, kad jokios kliūtys neturėtų mums sutrukdyti augti ir ateityje.“
Pirmieji 2010 m. „Daimler“ ir „Renault-Nissan“ strateginio bendradarbiavimo produktai jau rieda pasaulio šalių keliais: 2012 m. rugsėjo mėn. „Daimler“ išleido savo naująjį „Mercedes-Benz“ miesto furgoną, kurio baze tapo šio rinkos segmento pirmtakas „Renault Kangoo“. Naujasis furgonas gaminamas „Renault“ gamykloje Mobeže (Prancūzija) – ten pat, kur gaminami ir „Renault“ lengvieji komerciniai automobiliai „Kangoo“.
Furgonas „Citan“, kuriam tenka apie 25 proc. visos Mobežo įmonės gamybos apimties, padėjo išsaugoti darbo vietas ir efektyviai panaudoti šios Rytų Prancūzijos gamyklos gamybos linijas. Automobilyje „Citan“ sumontuotas „Renault-Daimler“ bendros gamybos keturių cilindrų 1,5 litro dyzelinis variklis. Vienas šio variklio variantas rinkai pateiktas 2012 m., kartu su naujaisiais „Mercedes-Benz“ A ir B klasės modeliais.
„Įgyvendinant automobilio „Citan“ gamybos projektą, prireikė kaip niekad didelio Vokietijos ir Prancūzijos kolegų, kuriems iki to laiko nebuvo tekę taip glaudžiai bendradarbiauti, tarpusavio pasitikėjimo ir veiklos skaidrumo. Tai rodo, kad partnerystė tapo neatsiejamu visų mūsų gamybos procesų bei mūsų kolektyvinės darbo jėgos ypatumu,“ – „Renault“ vardu atsiimdamas apdovanojimą Paryžiuje pasakė „Renault-Nissan“ aljanso strateginio bendradarbiavimo su „Daimler“ direktorius Jacquesas Verdonckas, kuris savo laiku buvo pagrindinis „Renault-Nissan“ aljanso ir „Daimler“ strateginio bendradarbiavimo derybininkas.
„Kad abiejų – Vokietijos ir Prancūzijos – projekto komandų nariai vieni kitus suprastų ir kalbėtų viena kalba, kad vadovautųsi tais pačiais nurodymais ir produktų apibūdinimais, visiems teko kasdien glaudžiai bendradarbiauti,“ – pabrėžė „Daimler“ bendradarbiavimo su „Renault-Nissan“ koordinacinių reikalų viceprezidentas Gero Herrmannas. „Bendradarbiavimas neatsiranda mostelėjus burtų lazdele – jis yra sunkaus kasdienio darbo rezultatas. Mūsų komandos sugebėjo tai padaryti ir toliau nuosekliai žengia šiuo keliu.“
Europietiškos šaknys įsitvirtina pasauliniu mastu
„Renault-Nissan“ ir „Daimler“ strateginį bendradarbiavimą sieja ir akcinis kapitalas. 2010 m. „Daimler“ įsigijo 3,1 proc. „Renault“ ir „Nissan“ akcijų, o „Renault“ ir „Nissan“ atitinkamai valdo po 1,55 proc. „Daimler“ akcijų.
Šią partnerystę koordinuoja p. C. Ghosno ir p. D. Zetsche vadovaujamas Bendradarbiavimo komitetas, kuriame dirba bendrovių „Renault“, „Nissan“, „Renault-Nissan“ aljanso bei „Daimler“ aukščiausiojo lygmens vadovai. Komitetas renkasi 10 kartų per metus, o savo posėdžiuose paprastai aptaria pažangos įgyvendinant sutartus projektus klausimus bei pasiūlymus dėl naujų bendradarbiavimo projektų.
Be minėtos bendros variklių gamybos, abi bendrovės šiuo metu kuria naujos kartos automobilį „Twingo“ bei ruošiasi paleisti keturviečio „SMART“ gamybą Nove Mesto (Slovėnija) gamykloje. Nors abiejų mažųjų automobilių projektavimo architektūra yra bendra, tačiau jie bus savarankiški produktai, akivaizdžiai išsiskiriantys prekės ženklui būdingu tapatumu. Numatoma, kad rinkoje jie pasirodys 2014 m. antrajame pusmetyje.
„Nissan“ ir „Daimler“ įgyvendina ir kelis dvišalius projektus. Vienas svarbesnių – bendra „Mercedes-Benz“ keturių cilindrų benzininio variklio gamyba Decherde (Tenesio valstijoje, JAV) įsikūrusioje „Nissan“ transmisijų gamykloje. Variklių, kurie bus montuojami „Mercedes-Benz“ ir „Infiniti“ modeliuose, gamyba prasidės 2014 m. viduryje. Planuojama, kad gamyklai pasiekus projektinį pajėgumą, per metus joje bus pagaminama 250 000 variklių. Be to, siekdamos greičiau parengti rinką kuro elementais varomiems elektromobiliams, bendrovės „Nissan“, „Daimler“ ir „Ford Motor Co.“ bendrai kuria ir kuro elementų blokus bei sistemas.
Šį garbingą apdovanojimą 2013 m. gruodžio 9 d. Paryžiuje vykusioje ceremonijoje Prancūzijos-Vokietijos Prekybos ir pramonės rūmų prezidentas Guy Maugis įteikė „Renault-Nissan“ strateginio bendradarbiavimo su „Daimler direktoriui Jacquesui Verdonckui ir bendradarbiavimo su „Renault-Nissan“ koordinacinių reikalų viceprezidentui Gero Herrmannui.
2013 m. Prancūzijos-Vokietijos verslo apdovanojimų vertinimo komisijoje, kurią sudaro 10 narių, buvo pakviesti Prancūzijos ir Vokietijos įmonių vadovai, ekonomistai bei žurnalistai. Į apdovanojimų ceremoniją, kurioje dalyvavo apie 350 svečių, atvyko Prancūzijos mažų ir vidutinių įmonių, naujovių ir skaitmeninės ekonomikos reikalų ministrė Fleur Pellerin bei Vokietijos Federacijos ekonomikos ir technologijų ministras Philippas Rösleris.