Nepavykus versle realizuoti idėjos nereikia nuleisti rankų, bet sugalvoti nauja idėją ir bandyti iš naujo, teigia Davidas Weekly, vienas iš šį savaitgalį Vilniuje vykstančio „Startup Monthly Vilnius“ pranešėjų.
„Turite atsiminti, kad jei rinkai pristačius savo idėją ji patiria nesėkmę, nereiškia, kad jūs esate nesėkmingas. Tai reiškia, kad kažką padarėte ne taip, todėl reikia prisėsti, pagalvoti ir eiti realizuoti naujos idėjos“, - sakė jis.
Tačiau svarbu klausytis rinkos, mat kartais žmonės taip emociškai prisiriša prie savo idėjos, kad nemato kas vyksta aplink.
„Startup'ai“ lyg mokslas – turite įvykdyti daug eksperimentų, kad jums pasisektų. Tačiau kartais žmonės užsikemša ausis ir nenori klausyti ką sako rinka, bet tai reikia daryti, nes kitaip sunku nuspėti, ar jūsų idėja bus sėkminga. Vien sėdėdami ir labai sunkiai galvodami to nesuprasite – reikia jausti ryšį tarp produkto ir vartotojo“, - sakė D. Weekly, „PBWorks“ ir „Hacker Dojo“ įkūrėjas.
Jis, tikina, kad itin svarbūs žmones supantys asmenys: „Turite leisti laiką su žmonėmis, kurie jus įkvepia. Kai augau Bostone netroškau tapti verslininku. Apie verslą negalvojau, kol nepatekau į Kaliforniją. Tuo metu ten verslumas buvo visur. Vyko sniego gniūžtės efektas, kai visi tapo verslininkais.“
Pradedantieji verslininkai dažnai patiria nesėkmę, nes vengia savo idėjomis dalintis su kitais žmonėmis, bijodami, kad jie jas pavogs ir realizuos. „Neturite bijoti, kad žmonės pavogs jūsų įdėją, nes niekas negali pavogti jos įgyvendinimo. Didžiausia rizika, kad tai bloga idėja, o ne, kad kažkas, turintis daugiau išteklių, ją įgyvendins“, - sakė pranešėjas.
Kalbėdamas apie Silicio slėnį, D. Weekly pastebėjo, kad jo sėkmės priežastis – kultūra ir bendruomenė. Mat, žmonės gelbsti vieni kitiems, nežinodami, ar ateityje gaus iš to naudos.
„Dabartiniai milijonieriai gavo daug pagalbos iš tuo metu sėkmingų verslininkų – dabar jie daro tą patį. Tai nelabai panašu į standartinę verslo kultūrą, tačiau pasirodo, kad tokia ekosistema veikia sėkmingiausiai“, - dėstė jis.
Tačiau tokią ekosistemą reikia sukurti patiems. Pavyzdžiui, Izraelio niekas rimtai nevertino, kaip „startup'ų“ šalies, kol AOL nenupirko pokalbių programos ICQ. Pastarosios savininkas gautus pinigus investavo atgal į Izraelio ekosistemą.
„Ko reikia Lietuvai, kad būtų atpažinta, kaip pasaulinė žaidėją? Reikia kam nors sukurti gerą kompaniją, lietuvišką ICQ ir gautą kapitalą refinansuoti į Baltijos šalių ekosistemą. Neturite laukti, kol valstybė jums duos pastatą ar sukurs bendruomenę – ji ekosistemos tikrai nesukurs“, - teigė D. Weekly.
„Startup Monthly Vilnius“ – tai 3 dienų trukmės tarptautinė konferencija, kurioje kviečiami dalyvauti perspektyviausi Baltijos ir Skandinavijos šalių „startup'ų“ kūrėjai, vystytojai bei potencialūs investuotojai. Ši konferencija yra pasaulio renginių ciklo dalis, atverianti pradžią kokybiškai globalaus masto naujų technologinių verslų akseleravimo programai Baltijos regione.
Konferencijos pabaigoje Silicio slėnio atstovai išrinks 3–5 stipriausias „startup'ų“ komandas, kurios vasarą keliaus į Silicio slėnį, kur dalyvaus penkių savaičių trukmės verslo akceleravimo programoje. Programos pabaigoje komandos turės galimybę pristatyti savo verslus tarptautiniams investuotojams.
M. Pasiliauskas