• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Savo autorinėje skiltyje „BBC Sport“ tinklalapyje buvęs F-1 lenktynininkas Davidas Coulthardas išanalizavo situaciją „Mercedes“ komandoje po dviejų jos pilotų susidūrimo Belgijos GP, rašo F-1.lt.

REKLAMA
REKLAMA

D. Coulthardas: „Ginčai apie dviejų „Mercedes“ pilotų susidūrimą Spa trasoje į naudą eina visai „Formulei-1“. Šio sezono eigoje mes stebime emocinius atskirų etapų pakilimus bei nuopuolius. Lenktynininkai ir technika dirba ant ribos, nuolat jaučia didžiulį presingą, bet „Mercedes“ puikiai suvaldo situaciją, publikai duodama tai, ko ji nori.

REKLAMA

Susidūrimas buvo „purvinas“, dėl jo kaltas yra Rosbergas. Hamiltonas toje situacijoje nepadarė nieko blogo. Jis laikėsi savo įprastinės trajektorijos, jis net nebandė Rosbergo išstumti iš trasos, aš tada eteryje pasakiau: „Rosbergas norėjo įrodyti britui, kad jis nesiruošia keisti trajektorijos panašiais atvejais“. Bet juk jis pakeitė trajektoriją Bahreine ir Vengrijoje, nes tada neturėjo kitos išeities, lygiai taip jis turėjo pasielgti ir Belgijoje, nes nebuvo likę kitų variantų.

REKLAMA
REKLAMA

O visa tai buvo taip: kai Rosbergas suprato, kad tuoj atsidurs už trasos ribų, jis vairą pasuko į dešinę ir tokiu manevru pradūrė Hamiltonui galinę padangą savo sparnu. Iš šalies lengva kaltinti Rosbergą, kad jis tai padarė specialiai. Pilotai paprastai žino, kad priekiniu sparnu niekaip negalės priešininko išstumti iš trajektorijos, nes sparnas tokiais atvejais lūžta. Be to, nė vienas pilotas nežino, kaip konkrečiai reikia trenkti sparnu varžovui, kad būtų pradurta jo padanga.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Matyt, kad Nico tokiu elgesiu norėjo įrodyti, kad jis gali kovoti su Hamiltonu. Tai buvo bene pirma proga jam, bet jis tai padarė labai kvailai. Kodėl? Todėl, kad jis nėra toks puikus kovoje „ratas į ratą“ kaip Lewisas. Nico yra greitas ir protingas pilotas, kuris kol kas pirmauja čempionate, bet panašiose situacijose kaip Belgijoje, jis nesugeba nugalėti Hamiltono.

REKLAMA

Manau, kad teisėjai gerai pasielgė, kad nesiėmė šio incidento nagrinėti lenktynių metu ir skirti baudas. Jei mes norime, kad trasoje vyktų graži kova, teisėjai tokiais atvejais turi likti nuošalyje. Tačiau šis susidūrimas turėjo labai rimtų pasekmių Hamiltonui, todėl manau, kad teisėjai tokiais atvejais turi turėti atsarginį planą. Ar turėjo jie veikti, kai į avariją pateko du pilotai, kovojantys dėl čempiono titulo? Manau, kad taip.

REKLAMA

Rosbergas išprovokavo šį incidentą, jis labai pablogino Hamiltono šansus kovoti dėl titulo. Tokiais atvejais teisėjai turi turėti veiksmų planą, kaip tokiais atvejais reikėtų neutralizuoti incidento pasekmes, ypač kai kova vyksta dėl čempiono vardo. Kitaip gali atsitikti taip, kai paskutiniame etape pirmaujantis sportininkas elementariausiai išstums savo varžovą iš trasos. Čempiono titulas labai svarbus, kodėl ne vienas pilotas gali ryžtis tokiam žingsniui. Tai jau buvo praeityje ir gali atsitikti vėl, bet niekas nenori to sulaukti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pilotai privalo būti sąžiningi savų komandų atžvilgiu, nepriklausomai nuo to, ar patinka jam tai, ar nepatinka. Tik toks požiūris į darbą gali būti. Būtent taip mes kažkada pasielgėme „McLaren“ komandoje, kai aš susidūriau su Mika Hakkinenu. Aš kalbėjausi su Mika ir komandos vadovu Ronu Dennisu. Mes viską aptarėme, o kai išėjome į spaudą, Mika nepasakė nieko, o aš laikiausi korporatyvinės etikos.

REKLAMA

Esminį skirtumą tarp šių dviejų situacijų mes pamatėme keletą metų atgal, kai Lewisas savo „Twitter“ paskelbė telemetrijos duomenis, kaip jo kolega iš „McLaren“ J. Buttonas jį aplenkė kvalifikacijoje Spa trasoje. Komandai kur kas sunkiau yra kontroliuoti L. Hamiltoną, nei kažkada mane ir M. Hakkineną. Vienintelis žmogus, kuris gali kenkti komandai, yra Fernandas Alonso. Mes atsimename, ką padarė jis, kai važiavo „McLaren“ komandoje. „Mercedes“ irgi žino, kad Hamiltonas gali tą patį padaryti.

REKLAMA

Per Belgijos GP lenktynes mes matėme kaip „Mercedes“ vadovas Toto Wolffas ir nevykdomasis direktorius Niki Lauda kalbėjosi su „Daimler Benz“ korporacijos direktorių tarybos nariu Thomu Weberiu. Po to jie visi pabendravo su Hamiltonu ir po to padarė viešą pareiškimą apie tai, kad Rosbergo veiksmai buvo nekorektiški. Mane tai nustebino, nes įprastai komandos tokiais atvejais nori atrodyti kuo geriau ir dažniausiai mes girdime tokį sakinį: „Tai yra nepriimtina, kad mūsų pilotai susidūrė tarpusavyje, bet mes komandoje išspręsime šią problemą“. Būtent tas faktas, kad „Mercedes“ komanda nepradėjo taip kalbėti, buvo didelis smūgis Rosbergui, bet mes galime džiaugtis Wolffo ir Laudos charakterio stiprybe. Nemanau, kad jie tiki, jog tokiu būdu pagąsdino savo pilotą. Kartu tai nereiškia, kad komanda kontroliuoja savo lenktynininkus, kurie sėdi prie bolidų vairo. Jie gali kontroliuoti pilotus garaže, bet niekaip negali kontroliuoti to, ką jie veikia trasoje prie vairo. Lygiai taip pat, kaip Frenkas Williamsas negalėjo kontroliuoti N. Mansello ir N. Pico, o Ronas Dennisas – A. Prosto ir A. Sennos, arba Hamiltono, arba Alonso.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Gyvenime yra dalykų, kuriuos jūs tegalite tik priimti tokius, kokie jie yra. Pavyzdžiui, kaip negalite ganyti kačių ar valdyti ugnikalnių, taip ir negalite valdyti dviejų pilotų vienoje komandoje, kurie abu kovoja dėl čempiono titulo. Jei jums tai pavyksta, matyt, kad jūsų komandoje yra „neteisingi“ pilotai, nes jie neturi tos kibirkšties, kuri daro juos „didžiais lenktynininkais“. Į „Mercedes“ dabar pakviesti su pirmi numeriai ir jokie Wolffo ar Laudos žodžiai nepaveiks jų kovos vienas su kitu.

REKLAMA

Komanda gali išreikšti savo nuomonę ir tęsti sąžiningą požiūrį į sportinę kovą. Žiūrovams nereikia žodžių, nudailintų komandų spaudos tarnybų. Šiuolaikiniame pasaulyje su nuolatiniu įvairiausios informacijos srautu ir puikiausia vaizdo informacija, žmonės pasirado savo išvadas dar iki to, kol komandų bosai suspėja ką nors pasakyti.

REKLAMA

Mes galime tik pasveikinti Wolffą ir Laudą už jų troškimą būti sąžiningais, kadangi tai yra naudinga sportui. Jie turėtų tęsti pasirinktą kursą, nes tai yra šaunu. Jei kalbėti apie pilotų kovas, tai Hamiltonas ir Rosbegas yra šiuolaikiniai Senna ir Prostas. Šiemet mes matome situacijos pasikartojimą, kuri buvo 1988 ir 1989 metais. Šių metų sezonas jau dabar tapo F-1 klasika ir mes turime džiaugtis, kad tai mums leido padaryti „Mercedes“ komanda. Tikiuosi, tai tęsis ir toliau“.

Daugiau naujienų skaitykite F-1.lt.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų