Tęsdamas pradėtą mintį, D. Čiutelė pridūrė: "Jei nori pradėti sportuoti, o kuklus piniginės turinys apie tai turi kitokią nuomonę, galima sužaisti savaip. Reikia suprasti, jog nevažiuoji pasaulinio garso komandoje, kur į lenktynes ateini kaip į darbą. Pravažiuoji, išlipi iš kovinio automobilio ir eini namo visą pasiruošimo, logistikos, technikos konstravimo bei kitus darbus palikęs atsakingiems už tai žmonėms. Lietuvos sportininkus, kurie pasiekė tokį lygį galime suskaičiuoti ant pirštų... Būkime realistai. Pradėkime savo kieme. Yra įvairių lygių varžybų serijų, kur, tinkamai pasiruošus, su nedidelėm išlaidom galima pradėti važiuoti. Ir tik tada kai suprasi, skirta tai tau ar ne - dairytis į gilesnius vandenis, eiti toliau."
Dovilai, ką turi galvoje?
"Norint pritraukti jaunąją kartą, norime parodyti, kad ne tik nauji, naujausių technologijų "prifarširuoti" sportiniai automobiliai yra konkurencingi. Tai jau ne kartą įrodė mūsų "Žiguliai" ralio ir žiedinių lenktynių trasoje. Turime stiprią techninę bazę, daug žinių, dirbtuves, kuriose sportui galime ruošti senesnius automobilius, sportuoti jais ir rodyti rezultatus su minimaliais biudžetais. Apsidairykite aplink - visi kurie "turi nagus", iš, tarkim 2000 m. gamybos BMW pasiruošia labai konkurencingą techniką, ja kuo puikiausiai lenktyniauja, rodo aukštus rezultatus, pradeda dairytis į aukštesnes lygas. Geras pavyzdys - "Mini žiedo" pirmenybės. Prieš 5 metus susikonstravę ne pirmos jaunystės "Civikus", "BMW'us" ir net "Mersus" jauni žmonės įgijo daug patirties technikos paruošime ir lenktynių taktikoje. Nemaža dalis šių sportininkų šiandien jau lenktyniauja ir Lietuvos ar Baltijos šalių žiedinių lenktynių čempionatuose."
"Užbėgdamas už akių komentatoriams noriu pasakyti, jog nesiruošiam skatinti senų, "kuvalda" sukaltų kriošenų sporto ar grįžti 20 metų atgal. Naudojant šiuolaikiškus autosporto saugos elementus, detales ir medžiagas galima "surinkti" gerą kovinį automobilį. Kaip tai padaryti tikrai gerai žino Dovilas ir mūsų ekipažo draugų "SGR, Senųjų dirbtuvių" kolektyvas. Žinoma, lenktyniaujant tokia technika pavyti naujausių "Mitsubishi'ų" ar "Subarų" nepavyks, bet ir kalbame apie biudžetus minimum. Jei įvardyčiau skaičius - retas galėtų patikėti, jog su tokiais pinigais išvis galima kažką pradėti. Ir tai liečia ne tik ralį ar žiedines lenktynes. Autosportas - labai plati sąvoka ir kokią šaką bepasirinkų žmogus, jam tikrai atsiras vietos mūsų gretose. Svarbu, kad pradedančio sportininko smegenys būtų godžios žinioms ir suprastų, kad ne biudžeto generavimas, o automobilių kūrimas, lenktyniavimas jais ir meistriškumo ugdymas yra ne ką mažiau svarbūs nei pinigai.
"Vyresnių" automobilių idėja jau rado nemažai bendraminčių, tad jau kitąmet, po "KASK" vėliava išvysite daug naujų, naujam gyvenimui prikeltų automobilių", - sakė Aleksandras Dainys.
Tokios idėjos Europoje nėra naujos. Štai Vokietijoje, kur profesionaliam automobilių sportui yra keliami ypač aukšti reikalavimai ir lenktynės didžiojoje arenoje liko įkandamos tik didelėms komandoms, natūraliai išsivystė žemesnės, pigiau kainuojančios lygos. "Daug domėjomės vokiečių patirtimi ir matome, jog jie jau senokai (ir labai sėkmingai) pasuko tuo pačiu keliu, kokiu žadame eiti ir mes. Tai labai sustiprino "KASK" motyvaciją suburti bendraminčius ir vystyti užsibrėžtus tikslus.", - neslėpė klubą atkūrusi komanda.
Beje vokiečių pakviesti, praėjusį savaitgalį, savo skraidančiuoju penktuku D. Čiutelės ir A. Dainio duetas startavo "15 ADMV Lausitz Rallye". Visai neseniai, vienas Vokietijos ekipažų įsigijo D. Čiutelės sukonstruotą "LADA VFTS" repliką, tad organizatoriai su nekantrumu laukė "kūrėjo" ir jo kūrinio dvikovos. Šios varžybos buvo vienos retesnių, kurios Vokietijoje vyksta ant žvyrinių greičio ruožų, tad mūsiškiai dar kartą įrodė, jog patirtis ir teisinga techninė automobilio parengtis gali padėti konkuruoti su kur kas naujesniais automobiliais. Bendroje ralio įskaitoje D. Čiutelės ir A. Dainio ekipažas finišavo labai aukštoje, 16 vietoje tarp 70 startavusių ekipažų. Be to mūsiškiai buvo pripažinti greičiausiais tarp 2WD įskaitos sportininkų, savo "raudonuoju žaibu" aplenkę kur kas greitesnius, tiek viena ašimi, tiek abiem ašimis varomus automobilius.
Daug kalbame apie automobilių ruošimą. Vokietijoje jūs dar kartą įrodėte savo tiesas. Tačiau net pati geriausia technika neįgudusiose rankose bus nieko verta. Juk nelogiška būtų didžiuotis tik klubo narių skaičiumi, o ne jų pasiektais rezultatais?
"Atsakydamas į šį klausimą, priminsiu savotišką "Kauno automobilininkų sporto klubo" credo: "inžinerinė mintis - jos išpildymas - treniruotės - lenktynės". Savaime suprantama, kai automobilis jau burzgia, reikia suprasti ką su juo daryti. Treniruotis lenktynių metu - scenarijus ne pats geriausias... Be pratybų bet kokia kova bus pralaimėta. Todėl, kartu su "KASK" nariais planuojame savaitgalines treniruočių stovyklas. Tai nebus pramoginės savaitgalio išvykos su šašlykais. Jei norime rezultatų, reikia padirbėti iki paskutinio benzino lašo, iki paskutinės, sudilusios stabdžių trinkelės. Treniruočių metu greičiausi mūsų klubo sportininkai, kviestiniai svečiai ar garsūs autosporto treneriai, pradedančiajam pamėgins išaiškinti, kad lenktynės tai ne tik "gazo" spaudimas, o daugiau pažengęs ir pats turės ko paklausti. Be to treniruotėse lauksime ir laisvų klausytojų, naujokų, kurie tiesiog nori pasitikrinti - įdomus jiems šis sportas ar ne.", - į klausimą atsakė Aleksandras Dainys.
Savaime peršasi mintis, jog treniruočių stovyklos Lietuvoje įmanomos vos keliose vietose ant asfalto ar betono. O kur rasite atvirų žvyro trasų? Juk ralis - jūsų arkliukas.
"Šia tema dirbame labai stipriai", - sako Mantautas Šutinis. "Nors dar negalime pasakyti tvirto "taip", tačiau panašu, kad "KASK" pavyks suderinti dokumentus dėl legaliai eksploatuojamo žvyrkelio atkarpos ralio treniruotėms. Lig šiol tai yra didelė problema. Be autokroso trasų, ant žvyro mūsų sportininkai neturi kur pasitreniruoti. Nors aukščiausiuose autosporto valdžios sluoksniuose ši problema puikiai žinoma, tačiau nieks nevyksta jau daug metų. Šiuo atveju pradedame nuo savęs. Nelaukiame kol kas nors ateis ir pasiūlys trasą, o patys jos ieškome, derimės dėl sąlygų."
"Jei viskas pavyks taip kaip tikimės - galėsime tobulinti ne tik vairavimo, bet ir šturmanų įgūdžius", - nebeprimus metus stenogaramą skaitantis sakė A. Dainys. "Tas žmogus sėdintis šalia piloto automobilyje - ne šiaip bulvių maišas su kažkokiu sąsiuviniu rankose. Tai svarbi ekipažo dalis, vairuotojui suteikianti visą informaciją kur, kada ir ką jam reikės daryti. Nors dauguma mano pažįstamų šturmanų yra savamoksliai ir tai sveikintina, tačiau kodėl gi pradedančiajam nepapasakoti ir nepaaiškinti svarbiausių šturmanavimo niuansų, kurie kritiniu atveju gali išgelbėti ekipažo rezultatą ar sveiką automobilio stogą."
Ar iš praeities pelenų pakeltas "Kauno automobilininkų sporto klubas" bus pajėgus padaryti tai ką yra sugalvoję jo nariai - labai greitai parodys laikas. "Per daug garsiai ir per daug atvirai kalbame apie savo užmojus. Kad automobilių sporto klubas gali būti kitoks, patikėjo nemažai žmonių. Neturime teisės jų nuvilti ir palaipsniui viską turėsime įvykdyti", - sakė "Kauno automobilininkų sporto klubo" atkūrėjai.