„Continental“ pristato išankstinio numatymo technologijas: „eHorizon“ ir „PreviewESC“ | tv3.lt
  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kelias nežinomas, o oras nepastovus, tad kelio danga vietomis sausa, o kai kur – šlapia. Tokios situacijos ir nenuspėjamos oro ir eismo sąlygos iš vairuotojų reikalauja maksimalios koncentracijos. Siekiant didesnio eismo saugumo ir komforto automobilio sistemos dar labiau padės vairuotojams sunkiose situacijose. Technologijų kompanija „Continental“ kuria sistemą, kuri iš anksto imsis veiksmų dar neprivažiavus pavojingos kelio atkarpos – automobilio jutikliai, gaunami duomenys ir pagalbinės sistemos užtikrins saugią kelionę, kadangi automobilis gaus informaciją apie priekyje esančias kliūtis ir kelio dangos būklę.
„Continental“ „eHorizon“ sistema veikia kaip iš anksto numatantis virtualus jutiklis
Siekdama „Vision Zero“ – eismo be eismo įvykių tikslo – „Continental“ apjungė net kelias itin pažangias ir saugumą didinančias technologijas. Kelio sąlygų stebėjimo (Road Condition Observer angl.) technologija naudoja tokias automobilio sistemas kaip elektroninė stabilumo kontrolė ESC ir kameros, taip nustatydama kokia yra kelio danga – sausa, šlapia, itin šlapia (kyla akvaplanavimo pavojus), apledijusi ar apsnigta. Naudojant nustatytus sukibimo koeficientus galima įvertinti koks bus padangų sukibimas atskiruose kelio ruožuose. Ši informacija realiu laiku siunčiama į „Continental“ debesijos duomenų bazę, kur gaunami duomenys iš kitų automobilių, taip pat renkama informacija apie orus, temperatūrą ir kritulius. „eHorizon“, naudodama dirbtinį intelektą ir kitas technologijas, apdoroja iš visų automobilių gaunamus duomenis, modeliuoja eismo situacijas ir perspėja apie galimus pavojus kelyje.
Visa apdorota svarbi informacija apie priekyje esančias kelio atkarpas bus siunčiama atgal į automobilį. „Apie „eHorizon“ reikia galvoti kaip apie papildomą, virtualų jutiklį, apjungiantį iš skirtingų šaltinių gaunamus duomenis, juos sumaniai apdorojantį ir šią informaciją siunčiantį atgal į automobilį. Taip kelyje užtikrinamas visiškai naujo lygio saugumas, esant bet kokioms oro ir eismo sąlygoms“, – sako Antonas Klöster, „Continental“ „eHorizon“ produkto vadovas.
Šiandien „eHorizon“ technologija naudojama komerciniuose automobiliuose ir padeda sunkvežimių vairuotojams taupyti degalus bei palaiko autonominio važiavimo funkcijas. Tačiau kelio dangos vertinimas yra visiškai nauja funkcija, todėl ateityje, kai bus gaunami duomenys iš automobilių, atsiras dinaminiai sukibimo koeficientų žemėlapiai ir „eHorizon“ įtrauks šiuos duomenis, užtikrinant saugesnį ir patogesnį važiavimą.

Kelias nežinomas, o oras nepastovus, tad kelio danga vietomis sausa, o kai kur – šlapia. Tokios situacijos ir nenuspėjamos oro ir eismo sąlygos iš vairuotojų reikalauja maksimalios koncentracijos. Siekiant didesnio eismo saugumo ir komforto automobilio sistemos dar labiau padės vairuotojams sunkiose situacijose. Technologijų kompanija „Continental“ kuria sistemą, kuri iš anksto imsis veiksmų dar neprivažiavus pavojingos kelio atkarpos – automobilio jutikliai, gaunami duomenys ir pagalbinės sistemos užtikrins saugią kelionę, kadangi automobilis gaus informaciją apie priekyje esančias kliūtis ir kelio dangos būklę.
„Continental“ „eHorizon“ sistema veikia kaip iš anksto numatantis virtualus jutiklis
Siekdama „Vision Zero“ – eismo be eismo įvykių tikslo – „Continental“ apjungė net kelias itin pažangias ir saugumą didinančias technologijas. Kelio sąlygų stebėjimo (Road Condition Observer angl.) technologija naudoja tokias automobilio sistemas kaip elektroninė stabilumo kontrolė ESC ir kameros, taip nustatydama kokia yra kelio danga – sausa, šlapia, itin šlapia (kyla akvaplanavimo pavojus), apledijusi ar apsnigta. Naudojant nustatytus sukibimo koeficientus galima įvertinti koks bus padangų sukibimas atskiruose kelio ruožuose. Ši informacija realiu laiku siunčiama į „Continental“ debesijos duomenų bazę, kur gaunami duomenys iš kitų automobilių, taip pat renkama informacija apie orus, temperatūrą ir kritulius. „eHorizon“, naudodama dirbtinį intelektą ir kitas technologijas, apdoroja iš visų automobilių gaunamus duomenis, modeliuoja eismo situacijas ir perspėja apie galimus pavojus kelyje.
Visa apdorota svarbi informacija apie priekyje esančias kelio atkarpas bus siunčiama atgal į automobilį. „Apie „eHorizon“ reikia galvoti kaip apie papildomą, virtualų jutiklį, apjungiantį iš skirtingų šaltinių gaunamus duomenis, juos sumaniai apdorojantį ir šią informaciją siunčiantį atgal į automobilį. Taip kelyje užtikrinamas visiškai naujo lygio saugumas, esant bet kokioms oro ir eismo sąlygoms“, – sako Antonas Klöster, „Continental“ „eHorizon“ produkto vadovas.
Šiandien „eHorizon“ technologija naudojama komerciniuose automobiliuose ir padeda sunkvežimių vairuotojams taupyti degalus bei palaiko autonominio važiavimo funkcijas. Tačiau kelio dangos vertinimas yra visiškai nauja funkcija, todėl ateityje, kai bus gaunami duomenys iš automobilių, atsiras dinaminiai sukibimo koeficientų žemėlapiai ir „eHorizon“ įtrauks šiuos duomenis, užtikrinant saugesnį ir patogesnį važiavimą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Continental eHorizon


„PreviewESC“ sistema iš anksto koreguoja automobilio greitį
Iš „eHorizon“ gaunama informacija yra pagrindinis „PreviewESC“ – papildomos elektroninės stabilumo kontrolės ESC funkcijos, kurią tobulina „Continental“ – duomenų šaltinis. Kai tik duomenų bazėje atsiras informacija apie priekyje esančią kelio dangą ir posūkius, „PreviewESC“ sistema duomenis palygins su automobilio greičiu, taip nustatant ar automobilis nevažiuoja per greitai, kad saugiai įveiktų artėjantį posūkį. Esant tokiai situacijai sistema perspės vairuotoją ir, esant būtinybei, pati švelniai pristabdys automobilį. „PreviewESC“ sistema padės tokiose situacijose kai prie posūkio vairuotojas artėja per greitai, nes jo nemato ar neatkreipia dėmesio, taip pat klaidingai įvertina sukibimą su kelio danga“, – sako Jakovas Sprljan, „Continental“ „PreviewESC“ techninio projekto vadovas.
Kadangi tokios situacijos pasitaiko itin dažnai, ši funkcija žymiai padidins eismo saugumą. Pavyzdžiui, jei priekyje kelias yra apledijęs ar šlapias, automobilis bus pristabdomas žymiai anksčiau nei važiuojant sausa kelio danga. Tokia į realias eismo sąlygas atsižvelgianti ir iš anksto veikianti funkcija yra ne tik dar vienas žingsnis siekiant „Vision Zero“ – eismo be įvykių – tikslo, bet taip pat bus būtina savivaldžiams automobiliams, kadangi jiems ne tik bus reikalinga informacija apie maršrutą, bet ir sukibimą su keliu, taip pat kelyje esančias kliūtis.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
-->
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų