• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vienos didžiausių investuotojų Lietuvoje, Vokietijos kapitalo automobilių elektronikos komponentų gamintojos „Continental“ atstovė Manja Greimeier sako, kad kompanija mato galimybių plėsti veiklą Kauno rajone, kur 2019 metais atidarė didelę gamyklą.   

Vienos didžiausių investuotojų Lietuvoje, Vokietijos kapitalo automobilių elektronikos komponentų gamintojos „Continental“ atstovė Manja Greimeier sako, kad kompanija mato galimybių plėsti veiklą Kauno rajone, kur 2019 metais atidarė didelę gamyklą.   

REKLAMA

Lietuvoje viešėjusi „Continental“ ADAS (išmaniosios pagalbos vairuotojui sistemų – BNS) segmento vadovė, atsakinga už „Continental“ autonominio vairavimo technologijų gamyklų tinklą, neatmetė, jog ateityje čia galėtų įsikurti ir kompanijos mokslinių tyrimų ir plėtros (R&D) centras. 

„Gamybos paleidimo procesas Kauno gamykloje vyko labai sklandžiai. Labai džiaugiamės, kad vien pernai per labai trumpą laiką čia galėjome įdarbinti 450 žmonių. Taigi, mes neabejotinai matome potencialą Kaune nuveikti daugiau, įskaitant ir R&D, todėl bendradarbiaujame su universitetais, nes mums reikia kvalifikuotų darbuotojų“, – interviu BNS sakė M. Greimeier. 

„Continental“ atstovė nekomentavo, ar Kinija 2021 metų pabaigoje darė spaudimą Vokietijos kompanijai nebenaudoti jos gamykloje Kaune pagamintų komponentų ir ar įmonė svarstė trauktis iš Lietuvos.

REKLAMA
REKLAMA

– Ar galėtumėte atskleisti, kokio dydžio investicijas ir kokiose srityse „Continental“ planuoja Lietuvoje artimiausioje ateityje? 

REKLAMA

– Aš negaliu kalbėti apie skaičius. Mes iš tiesų investuojame į savo padalinius – žvelgiame tiek į R&D (mokslinių tyrimų ir plėtros – BNS), tiek į gamybos segmentus. Investuoti į gamybos segmentą Lietuvoje mums buvo svarbu – tai yra mūsų augimas Europoje. Tačiau mes taip pat dėmesį skiriame savo R&D segmentui ir žiūrime, kaip galime toliau plėstis, priklausomai nuo galimybių samdyti kvalifikuotų žmonių.

REKLAMA
REKLAMA

– Galbūt galite atskleisti daugiau detalių apie „Continental“ planus artimiausiu metu Lietuvoje ir Kaune?

– Aš galiu bendrai kalbėti apie autonominio vairavimo bei ADAS segmentus. Mes akivaizdžiai esame didelio augimo aplinkoje. Ši sritis „Continental“ kompanijoje veikia 25 metus, todėl investuoti į ją yra didžiulis mūsų įsipareigojimas, kurio rezultatas – papildoma gamyklos plėtra, kurią pradėjome Kaune.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mes taip pat vertiname tolesnės gamyklos Kaune plėtros galimybes, kadangi ši verslo sritis auga, mes plečiame šios gamyklos veiklą ir gaminame joje daugiau produkcijos.

– Sausį buvo paskelbta apie antrojo „Continental“ gamyklos Kaune plėtros etapo pradžią. Ar ateityje planuojama daugiau gamyklos plėtros etapų?

– Taip, žinoma. Mes tai vertiname, taip pat svarstome apie įvairias R&D sritis. Pavyzdžiui, vienas iš pasirinkimų, kurį mes matome ir kur įmanoma plėtra, galėtų būti liejimas – daug išlietų detalių yra sudėtinės mūsų ADAS komponentų dalys ir tai puikiai tiktų mūsų gamybos procese. Taigi, mes tikrai apie tai svarstome. 

REKLAMA

Džiaugiamės, kad turime šią vietą (Kaune – BNS), kadangi ji yra labai lanksti ir čia galime plėstis įvairiose srityse. Mes neturime konkretaus trečio gamyklos plėtros etapo, tačiau žinome, kad jis yra įmanomas ir tam esame labai atviri, kadangi, kaip ir minėjau, mūsų verslo sritis yra auganti. 

– Ar „Continental“ turi konkrečių planų Kaune atidaryti R&D centrą? 

– Mes iš tiesų pamatėme, kad gamybos paleidimo procesas Kauno gamykloje vyko labai sklandžiai. Labai džiaugiamės, kad vien pernai per labai trumpą laiką čia galėjome įdarbinti 450 žmonių. Taigi, mes neabejotinai matome potencialą Kaune nuveikti daugiau, įskaitant ir R&D, todėl bendradarbiaujame su universitetais, nes mums reikia kvalifikuotų darbuotojų. Mums reikia ne tik gamybos, bet ir technologijų specialistų, todėl svarbu palaikyti ryšį su universitetais, kad juos pritrauktume. Mes esame pasirengę plėtrai, tačiau konkrečių planų neturime. Pažiūrėsime, kur tai mus nuves. 

REKLAMA

– Ar teisingai suprantu, kad jūs turite planų ateityje Kaune atidaryti R&D centrą?

– Kol kas tai nėra nuspręsta. 

– Tačiau tokią viziją turite?

– Žinoma, viziją turime. 

– Ką turėtų atlikti Lietuvos institucijos ar aukštosios mokyklos, kad čia „Continental“ atidarytų R&D centrą?

– Geras klausimas. Manau, kad universitetams ir mums bendrai reikia moterų inžinierių talentų. Mes turime siekį, kad 50 procentų mūsų darbuotojų būtų moterys. Tačiau moterų mums reikia įvairiose srityse – ne tik gamyboje. Štai kodėl mes turime investuoti į tai, kad dar ankstyvuose etapuose per praktikos ir pameistrystės programas įtikintume moteris rinktis technines specialybes bei domėtis technologijomis, taip paskui galėdami jas įdarbinti kompanijoje.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mums taip pat yra svarbi įvairove grįsta aplinka. Šiandien pas mus (Kaune – BNS) dirba 25 skirtingų tautybių darbuotojai, todėl taip pat svarbu, kad būtų lengva atvykti į Lietuvą ir čia gyventi. Manau, kad mums reikia daugiau skirtingų tautybių atstovų. Esame tam labai atviri ir mums svarbu turėti įvairią komandą. 

– Ar „Continental“ veikla Lietuvoje pernai buvo paveikta tokių iššūkių, kaip infliacija, energijos kainų krizė bei sutrikimai tiekimo grandinėse? 

REKLAMA

– Be abejo. Manau, kad kiekvienas turėjo susidoroti su išaugusių energijos kainų situacija. Lustų krizė taip pat labai smogė ADAS segmentui. Apskritai, manau, kad mes esame iššūkių kupinoje aplinkoje, kuomet mums reikia peržiūrėti kontraktus su klientais, įvertinti savo kainų konkurencingumą, o tai reiškia, kad darbo užmokestis taip pat turi būti konkurencingas. Manau, kad tai yra labai sudėtinga transformacija, kurią išgyvena visa automobilių pramonė.

REKLAMA

Aš kalbu apie savo sritį – ADAS. Manyčiau, kad Lietuvoje mes susiduriame su panašiais iššūkiais. Kaune esančioje gamykloje gaminami šiai technologijai priskiriami radarai, todėl manau, kad panašūs iššūkiai yra ir pasauliniu mastu. 

– Kokių finansinių rezultatų „Continental“ Lietuvoje tikisi šiais metais?

– Manau, kad mes tikrai pagerinsime savo konkurencingumą bei finansinius rezultatus. Mes augame, taip pat daug mokomės, kaip viską atlikti efektyviau, kaip pritaikyti gamyboje išmoktas pamokas ir idėjas. Svarbu ir tai, kad mes dabar turime daugiau laiko integruoti žmones bei parengti juos „Continental“ procesams. Manau, kad tai padės mums labai pagerinti Kauno gamyklos produktų maržas ir būti konkurencingesniems.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

– Pirmuosius tris veiklos metus „Continental“ Lietuvoje dirbo nuostolingai. Kada kompanijos veikla galėtų tapti pelninga?

– Manau, kad tai neabejotinai įvyks kartu su augimu, įvairesne produkcija bei įtraukiant daugiau veiklos apimčių. Kaip ir minėjau, gamykla stipriai auga, o kartu su efektyvumu ji pagerins ir finansinius rezultatus. Tai mums iš tiesų labai svarbu, tačiau aš pasitikiu čia dirbančia komanda ir vadovybe, kad tai įvyks. 

REKLAMA

– Anksčiau planuota, kad „Continental“ Lietuvoje pelningai pradės dirbti 2025 metais. Ar kas nors pasikeitė? 

– Ne, niekas nepasikeitė. 

– Ką manote apie verslo ir investicijų aplinką Lietuvoje? Ar, jūsų nuomone, ji draugiška naujoms investicijoms ir plėtrai?

– Manau, svarbu tai, jog Lietuvoje lengva užsiimti verslu – manau, kad tai pritrauks ir daugiau įmonių. Mums taip pat svarbu, kad galime bendradarbiauti su startuoliais. Kalbant apie technologijų galimybes, pavyzdžiui, automatizavimo procesams, mums būtina čia, vietoje, bendradarbiauti su startuoliais ir įgyti naujų žinių. Manau, kad tai (aplinka verslui Lietuvoje – BNS) veikia pakankamai gerai – gamyba buvo paleista tik per šešiolika mėnesių, todėl labai greitai galėjome pasiekti numatytus pajėgumus. Tai iš tiesų pavyko pasiekti Lietuvos bei mūsų komandos dėka.       

REKLAMA

Mums labai svarbu, kad čia apskritai būtų galima lengvai užsiimti verslu, pavyzdžiui, kad daugiau žmonių galėtų atvykti į šalį – tai palengvintų augimui reikalingų talentų pritraukimą. 

– Turbūt girdėjote apie Lietuvos ir Kinijos santykių krizę, kilusią 2021 metais – „Continental“ buvo minėta jos kontekste. Ar Lietuvos ir Kinijos santykių krizė turėjo kokį nors poveikį kompanijos planams Lietuvoje?

REKLAMA
REKLAMA

– Aš nekalbėsiu apie jokias valstybių tarpusavio krizes ir neteiksiu jokių pareiškimų šiuo klausimu. Mes turime labai atvirus santykius su Kinija, šioje šalyje mes turime savo vietinę rinką, mes taip pat dirbame su Kinijos tiekėjais ir klientais – tas pat pasakytina ir apie Europą. Taigi, dėl to mes neturime jokių problemų. Politinės situacijos aš nekomentuoju. 

– 2021-ųjų pabaigoje „Reuters“ pranešė, kad Kinija spaudžia „Continental“ nebenaudoti jos gamykloje Lietuvoje pagamintų komponentų. Ar galėtumėte patvirtinti arba paneigti šią informaciją?

– Kaip ir sakiau, aš nenoriu teikti jokių politinių komentarų ar pareiškimų. 

– Ar „Continental“ svarstė pasitraukti iš Lietuvos tuo metu?

– Pasitraukti? Kodėl?

– Dėl santykių krizės tarp Lietuvos ir Kinijos.

– Jau atsakiau į jūsų prieš tai užduotą klausimą – sakiau, kad nenoriu teikti komentarų apie tai ir norėčiau, kad tai gerbtumėte.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
  • Šventiniai atradimai su VILVI

TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų