Apie tai, kaip STATOIL atsikratė dalies pastovių klientų, jau rašė Audrius (http://www.commonsense.lt/?p=928). Aš suprantu, kad kreditų draudimo kompanijoms nutraukus/sumažinus lietuviškų įmonių draudimą, natūrali reakcija – nekredituoti nei vieno kliento. Tačiau rinkoje yra ir kitokių kreditų rizikos valdymo įrankių, kurie palengvina rizikos valdymą. Galiu tik spėti, kodėl STATOIL’as nesinaudoja tokiomis paslaugomis – gal todėl, kad vidinis „ekspertas“ žino geriau…
Tačiau aš norėjau parašyti ne apie tai.
Nors mūsų STATOIL kortelės jau nebegalioja, penktadienį ryte užvažiavau (įpročio galia) užsipilti į Žirmūnuose (prie TELE2 ofiso) esančią degalinę. Tačiau ten laukė staigmena – „Banko kortelių laikinai neaptarnaujame“.
Pamaniau, kad Lietuvos bankai ne tik kreditų nebeduoda, bet ir jau savo sistemų nesusitvarko. Bet išaiškėjo, kad „kortelinių“ klientų neaptarnauja dėl daug paprastesnės priežasties – pasibaigė kortelių skaitytuvo-spausdintuvo popieriaus juosta. Tokios juostos rulonėlio kaina mažiau nei 1Lt, bankai juos duoda nemokamai už kortelių skaitytuvo aptarnavimo mokestį.
Per tas 10 min., kol sukinėjausi kolonėlėje, suskaičiavau ne mažiau 4 automobilių, kurių vairuotojai, pamatę užrašą „Banko kortelių laikinai neaptarnaujame“ išvažiavo neužsipylę – tai tikrai praleisti pardavimai (ir uždarbis). Atrodytų, kad STATOIL nusprendė atsikratyti didžiosios dalies klientų.
Įdomu, kai STATOIL Lietuva vadovai pateikinės kritusių apyvartų komentarus savo akcininkams, kokias priežastis priežastis nurodys – krizę (aplinka kalta), ar visgi prisiims atsakomybę?