DIZAINAS
„Citroën“ daugelio pamėgto „C5“ modelio sugrįžtuves paminėjo pristatydama ne vidutinės klasės sedaną ar universalą, o padidinto pravažumo „C5 Aircross“ – automobilį, kurio kėbulo tipas šiais laikais yra itin geidžiamas.
Kadangi „Citroën“ priklauso „PSA“ koncernui, nereikėtų stebėtis, jog šis visureigį imituojantis modelis turi daugybę „Peugeot 3008“ ingredientų. Nustebote? Nereikėtų, nes „Citroën“ ir „Peugeot“ tais pačiais komponentais dalinasi jau daugybę metų. Juk legendinis „Citroën XM“ dalinosi ta pačia platforma su „Peugeot 605“, mažesnysis „ZX“ bei „Xsara“ draugavo su „Peugeot 306“. Juk ne veltui anksčiau šiuos automobilius gaminęs koncernas vadinosi „PSA Peugeot Citroën“.
„Citroën“ inžinieriai norėdami „C5 Aircross“ suteikti daugiau išskirtinumo, atliko tai, ką jie moka geriausiai – sukurti visapusiškai išskirtinį eksterjero dizainą. Žvelgdami į „C5 Aircross“ bei „3008“ net nepagalvotumėte, jog jų techninė pusė yra bene identiška. O tai – geras ženklas.
Jeigu mažesnysis „C3 Aircross“ primena ant viso pasaulio supykusį žiurkėną, kuris iš to pykčio į savo žandus susikišo visus įmanomus skanėstus, kuriuos rado narve, tai „C5 Aircross“ atrodo kaip mažojo žiurkėno mama, kuri pašaliečiams galėtų nurauti galvą.
„Citroën“ dizaineriai taip pat atliko dar vieną gerą darbą. Jie sugebėjo sukurti gerokai didesnio automobilio įspūdį. Trumpai tariant – optinę iliuziją. Kaip palyginimą, paimkime aukštesnės klasės „Audi Q3“ ar „Lexus UX“. Štai – „Audi Q3“ yra tokio paties ilgio kaip „C5 Aircross“, o „UX“ – vos 5 milimetrais trumpesnis. Ar žvelgdami į juos galėtumėte pasakyti, jog jie tokio paties dydžio? Tikrai ne.
Vertinimo kriterijus | Citroën C5 Aircross |
Išskirtinumo faktorius | 9 balai |
Interjero dizainas | 7 balai |
Eksterjero dizainas | 9 balai |
Ilgis (mm) | 4500 |
Plotis (mm) | 1840 |
Aukštis (mm) | 1689 |
Ratų bazės ilgis (mm) | 2730 |
INTERJERAS
„Citroën“ stilistika vyrauja ir automobilio viduje, bet išskirtinai „Citroën“ būdingų dizaino elementų nėra tiek daug arba bent jau tiek kiek mes norėtume. Nepaisant durų apdailos ar išskirtinai „Citroën“ automobiliams būdingų sėdynių, didžioji dalis elementų yra bene identiški „Peugeot“. Tai nėra bloga savybė, bet kai eksterjero dizainas spinduliuoja „Pažiūrėk į mane“ stilistika, to paties norėtųsi ir automobilio viduje. Bet tai tik individuali nuomonė, nes viso labo šis „Citroën“ akivaizdžiai buvo projektuojamas atsižvelgiant į šeimų poreikius.
Galimybių transformuoti ir pritaikyti automobilio interjerą savo reikmėms yra begalinės. Pavyzdžiui, galinės sėdynės gali būti nulenkiamos arba stumdomos į priekį bei atgal. Tai galite padaryti su visa antra sėdynių eile arba kiekvieną sėdynę stumdyti individualiai – smulkmena, bet kai ateina metas ja pasinaudoti – labai maloni ir džiuginanti smulkmena.
Slankiojanti sofa bus naudinga ne tik tada, kai atsiras proga pervežti daiktus, šunis ar bet ką, kas negali vairuoti ar sėdėti priekyje. Jėga. O kaip gi ant šios sofos jausis savo nuomonę gebantys išreikšti individai? Galutinis įspūdis priklausys nuo to, kokio sudėjimo esate.
Dėl išsikišusių saugos diržų užsegiklio gale patogiai įsitaisys vidutinio sudėjimo pakeleiviai. Pusryčiams, pietums ir vakarienei cepelinus ragaujantys pašnekovai, tuo net neabejojame, skųsis. Ir labai dažnai.
Ir nors automobilio interjeras funkcionalus ir gebantis prisitaikyti prie individualių poreikių, „Citroëne“ atrasite ne vieną nepatogų sprendimą. Vienas iš jų – svarbiausių funkcijų valdymas patikėtas lietimui jautriems „mygtukams“. Norint įjungti sėdynių šildymą, įjungti navigaciją, koreguoti oro kondicionieriaus darbą ir koreguoti kitus automobilio parametrus – viską turėsite teplioti lietimui jautrius „mygtukus“. Taip, tai visuotinė tendencija, bet jų naudojimasis vairuojant erzina. „Peugeot“ šią problemą neseniai išsprendė, tad galbūt ir „Citroën“ netrukus paseks šiuo pavyzdžiu.
Vertinimo kriterijus | Citroën C5 Aircross |
Interjero erdvė | 8 |
Interjero apdailos medžiagos | 6 |
Surinkimo kokybė | 8 |
Ergonomika | 7 |
Matomumas | 9 |
Prietaisų skydelio informatyvumas | 8 |
Daiktams skirtų dėtuvių kiekis ir jų funkcionalumas | 7 |
Multimedijos sistema | 7 |
Technologijų ir pagalbinių sistemų veikimas | 8 |
Bagažinės tūris (l) | 580 |
DINAMIKA
Didelis automobilis – didelis variklis. Na, bent jau tokia filosofija vadovaujasi automobilių gamintojai anapus milžiniško Atlanto vandenyno. Europoje – požiūris į didelius automobilius su dideliais varikliais yra pakankamai (švelniai tariant) skirtingas.
„Citroën“ markę valdantis „PSA“ koncernas, atsižvelgiantis į daugybę veiksnių, vidaus degimo variklių gamą sustygavo taip, jog galėtų patenkinti dvi grupes. Pirmoji – aplinkosaugininkų, kurie yra atsakingi už nuolatos griežtėjantį taršos reglamentą. Antrasis – vairuotojų, kuriems vidutinės kuro sąnaudos ir patenkinamos dinaminės savybės yra gerokai svarbesni veiksniai negu popieriuje užrašytos CO2 emisijos.
Tad kai pažvelgsite į „Citroën“ variklių gamą, joje išvysite trijų (taip, taip, taip) bei keturių cilindrų vidaus degimo variklius, kurių pajėgumas svyruos nuo 130 iki 180 arklio galių. Nei per daug, nei per mažai – pats tas.
Mūsų bandytasis egzempliorius turėjo kukliai atrodantį 1,5 litro dyzelinį agregatą, išvystantį 130 arklio galių ir 300 Nm sukimo momentą ties 1750 sūkių riba. Ne patys respektabiliausi parametrai, bet vėlgi – tai tik optinė apgaulė. Kaip ir automobilio sukuriamas įspūdis.
Matote, „C5 Aircross“ yra gerokai lengvesnis už savo konkurentus. Tuščio automobilio svoris siekia vos 1430 kilogramų, kai tuo tarpu „Volkswagen Tiguan“ sveria 1493 kilogramus, „Kia Sportage“ sveria 1501 kilogramą. Netgi lengvasvore laikoma „Mazda CX-5“ su panašaus galingumo benzininiu varikliu (Lietuvoje dyzeliai nebesiūlomi) ir automatine transmisija sveria 1515 kilogramų. Ką tai reiškia?
Jam nereikalingas itin galingas variklis, kuris leistų demonstruoti ryškesnį progresą. O jeigu dar jis sukalibruotas veikti su 8 laipsnių automatine pavarų dėže – vargu ar pajusite bent menkiausią diskomfortą. Žinoma, papildoma raumenų masė greitkelyje tikrai praverstų. Važiuojant 120 km/val. greičiu ir norint staigiau apsilenkti lėtesnį eismo dalyvį tikiesi, jog galinio vaizdo veidrodėlyje netikėtai neatsirastų juodos spalvos, su žibintais šviečiančiais skirtingomis kryptimis, vokiškos markės automobilio vairuotojas, kuris skuba į pasimatymą su pirmakurse.
Vertinimo kriterijus | Citroën C5 Aircross |
0 - 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) | 10,6 sekundės / 9,4 sekundės |
60 - 100 km/val. („Auto“ režimu) | 6 sekundės |
80 - 120 km/val. („Auto“ režimu) | 8,4 sekundės |
Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) | 6,6 litro / 5,2 litro / 6,1 litro |
Su pilnu baku nuvažiuosite | ~ 800 kilometrų |
VALDYMAS
Sportiškas ir tiksliai valdomas „Citroën“ – žodžių junginiai, kurie neturi nieko bendro su realybe, bet vėlgi, mes labai nustebtume jeigu būtų kitaip.
Komfortas ir „Citroën“ yra kaip Eligijus Masiulis ir brendžio dėžutė – du absoliučiai neatsiejami dalykai, todėl nenuostabu, jog šis ryškiaspalvis dičkis propaguoja kitokią vairavimo patirtį. Tokią, kurioje privalote užmiršti užpakalį kratančią pakabą ar bet kokį norą nardyti tarp kitų eismų dalyvių, vien dėl to, jog įsivaizduojate, kad esate geriausias pasaulio vairuotojas, kai iš tikrųjų taip nėra.
„Citroën“ norėdama „C5 Aircross“ suteikti pranašumą komforto srityje, į automobilio pakabą pradėjo diegti naujoviškus amortizatorius, kurie atlieka tris funkcijas: geriau sugeria kelio nelygumus, padidina manevringumą ir padidina saugumą. Tad kas tai per amortizatoriai? Už „Progressive Hydraulic Cushions“ vardo slepiasi amortizatoriai su hidraulinėmis atramomis (taip, tie patys amortizatoriai, kurie yra dedami į naujos kartos „Renault Megane R.S.“), kurie veikia labai elementariai.
Amortizatorių veikimą reikėtų padalinti į dvi dalis, kurių metu ši pakabos dalis suteikia tris skirtingas veikimo charakteristikas. Pirmoji – slopina eilinius kelio nelygumus. Tuo tarpu antroji bando sugerti gerokai aštresnius kelio sujungimus, duobes ir kitas negandas.
„Citroën“ sprendimas pasinaudoti šiais amortizatoriais yra gerokai racionalesnis ir ilgalaikėje perspektyvoje – pigesnis negu analogiški adaptyvūs amortizatoriai, kurių keitimu turės rūpintis ne gamintojas, o automobilio savininkas. Bet dabar reikia atsakyti į svarbiausią klausimą – ar jie veikia? Be abejonės, bet su tam tikromis išlygomis.
Mūsų bandytas automobilis dėvėjo 19 colių skersmens padangas su 205 pločio ir 55 aukščio padangomis. Pravažiavę keletą skirtingų duobėtų, ne visiems rekomenduotinų kelio atkarpų, likome truputėlį nusivylę. Nors bendrame šios klasės automobilių kontekste „Citroën“ pakaba turi ryškų komforto pranašumą, mes asmeniškai tikėjomės daugiau „minkštumo“ ir nepretenzingo „plaukimo“.
Šią problemą (jeigu tai galima pavadinti problema) ištaisytų 19 colių skersmens ratlankių atsisakymas ir vietoje jų pasirinkti 18 colių skersmens ratlankius, kurie būna apauti 235 pločio ir 55 aukščio padangomis. Nors padangos aukščio koeficientas išlieka toks pats, 18 colių skersmens padanga turi gerokai aukštesnę šoninę padangos sienelę, kuriai žymiai lengviau neutralizuoti bet kokius kelio dangos nelygumus.
Apžvelgę tai, pereikime prie bendrų automobilio elgesio savybių, kurios nekelia asociacijų nei su sportiškumu, nei su įspūdingu komfortu – tai kažkas per viduriuką, bet „Citroënišką“ viduriuką.
Vairuojant automobilį jauti, jog pakaba iš visų jėgų stengiasi patenkinti vairuotojo įgeidžius ir daugelyje situacijų jai pakankamai gerai sekasi tai daryti. Važiuojant didesniu greičiu – „C5 Aircross“ nesiblaško kaip benamis šuo, mieste – jis stebėtinai tylus ir nepretenzingas. Net ir bandant jį laikyti už kaklo ir stengiantis didžiulę „C5 Aircross“ nosį įgrūsti į aštresnį posūkį jis elgiasi kaip grynakraujis „PSA“ koncerno produktas – nerodo didelių pretenzijų į vairuotojo veiksmus.
Vertinimo kriterijus | Citroën C5 Aircross |
Pakabos suteikiamas komfortas | 7 balai |
Stabilumas posūkiuose ir važiuojant didesniu greičiu | 7 balai |
Manevringumas | 8 balai |
Stabdžių sistemos efektyvumas | 8 balai |
Triukšmo lygis | 8 balai |
EKSPLOATACIJA
Patraukli kainodara – šiais laikais pakankamai retas reiškinys. Kartais susidaro įspūdis, jog statistinė šeima šiais laikais negali įsigyti automobilio už mažiau nei 30 000 eurų, o jeigu ir gali – juos nuvils pernelyg skurdi komforto įranga. Tik ne „Citroën“ stovykloje.
Lietuvoje „C5 Aircross“ automobilio kaina prasideda vos nuo 21 400 eurų. Tuo tarpu vidutinės komplektacijos modelis su 180 arklio galių benzininiu varikliu kainuos 28 900 eurų. Absoliučiai maksimalios komplektacijos (jame yra viskas. Tiesiogine žodžio prasme – viskas) modelis su dyzelinu motoru – 34 400 eurų. Suradę bendrą kalbą su vadybininku, net neabejojame, jog maksimalios komplektacijos modelį įsigysite už maždaug 31 000 eurų. Ar kas nors gali pateikti geresnį pasiūlymą? Labai abejojame.
„Citroën“ dėl potencialių pirkėjų dėmesio laimi dar vieną kovą. Tiesiog pažvelkite į automobilio privalomų aptarnavimų sumą – ji gerokai mažesnė už analogus iš Vokietijos ar Japonijos. Pavyzdžiui, hibridinio „Toyota RAV4“ aptarnavimams išleisite 1600 eurų, o „Nissan Qashqai“ – 1400 eurų.
Vertinimo kriterijus | Citroën C5 Aircross |
Pigiausio modelio kaina | 19 990 eurų |
Bandyto modelio kaina | 33 530 eurų |
Papildomos įrangos pasirinkimas ir kaina | 8 balai |
Standartinė garantija | 5 metų / 150 000 kilometrų |
Numatoma išliekamoji vertė po 5 metų | 35 - 40 procentų |
Išlaidos planiniams aptarnavimams 150 000 kilometrų | 1214 eurų |
Atstovybių tinklas | Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje |
Vidutinės klasės „Citroën C5 buvo šaunus automobilis. Išvaizdus, neįtikėtinai patogus ir be abejonės – spinduliuoja prancūziška charizma. Tad, kai bendrovei atėjo metas užpildyti tuščią spragą, „Citroën“ pasielgė racionaliai – sukūrė išvaizdų SUV.
Kiekvieną kartą, kai „Citroën“ pristato naująjį modelį, mes nejučiomis juos pradedame lyginti su anksčiau pasirodžiusiais kūriniais. Ir nors taip nereikėtų daryti, nes „Citroën“ šiais laikais nebeturi nieko bendro ne tik su dar šiame dešimtmetyje gamintu „C5“, bet ir keistuoliškai žaviais „XM“ ar netgi CX“. Vis dėlto, tam tikrų savybių iš senosios „Citroën“ eros automobilių galime atrasti.
Tai – visapusiškai išskirtinė automobilio išvaizda, kuri neleis „C5 Aircross“ sumaišyti su bet kuria kita mašina. Net jeigu nešiojate labai stiprius akinius.
Dar viena ypatinga savybė – sumanūs, bet ne brangūs sprendimai, kurie leidžia pasiekti norimą rezultatą. „Citroën“ vis dar bando orientuotis į komfortą ir patogumą, o ne perdėta skubėjimą, ale – sportiškumą, dėl kurio pagrindiniai „C5 Aircross“ konkurentai prastesne kelio danga kratosi kaip jaunuolis „The Prodigy“ koncerte.
„Citroën“ panašu puikiai supranta koks turi būti šeimai skirtas automobilis. Išvaizdus, erdvus, patogus, komfortiškas ir konkurencingai įkainotas. Ir truputėlį įdomesnis už praktiškai visus analogus.
Tad kaip šeimai skirtas automobilis – „C5 Aircross“ tikrai vertas patekti į rekomenduotinų mašinų sąrašą.
MUMS PATIKO
- Savotiškas eksterjero dizainas
- Itin minkštos sėdynės
- Sklandžiai veikianti pavarų dėžė
- Slankiojančios galinės sėdynės
- Pakankamai gausi bazinė komforto įranga
- Konkurencinga kaina
- Pagal visuotinius ir pakankamai žemus šiuolaikinius komforto standartus – pagirtinai sugeria kelio nelygumus
- Manervingumas ir lengvas valdymas
- Variklis, kuris jau dabar atitinka 2020 metais įsigaliosiančius taršos standartus
MUMS NEPATIKO
- Nesiūlomas su keturių varančiųjų ratų pavara
- Galinės sėdynės nėra tinkamos... stambesnio sudėjimo žmonėms
- Vidaus stilistikoje galėtų būti daugiau „Citroëniškumo“
- Galėtų būti dar „minkštesnis“
- Prancūziškiems automobiliams būdinga ergonomika
- Interjero apdailos medžiagos – vidutiniškos
- Šviečiant saulei prietaisų skydelio rodmenys sunkiai įžiūrimi
- Stabdžių pedalas pernelyg jautrus