• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Futuristiškai atrodančios automobilių koncepcijos – puikus įrankis plačiosioms masėms pademonstruoti inžinierių sumanumą, požiūrį į ateitį ir tuo pačiu susipažinti su tam tikrais sprendimais, kurie jau yra pasiruošę patekti į masinę gamybą. 
Milžiniško automobilių koncerno narė – „Citroën“, į tokio pobūdžio kūrinius labai dažnai žiūrėdavo skeptiškai. Ne dėl to, jog šios bendrovės inžinieriai neturėdavo fantazijos ar lėšų, leidžiančių sukurti įstabaus grožio ratuočius. „Citroën“ labai dažnai futuristiškas idėjas ir žandikaulį laužančius sprendimus iškart diegdavo į masinei gamybai skirtus modelius. Vis dėlto, „Citroën Activa“ buvo kitoks.

Futuristiškai atrodančios automobilių koncepcijos – puikus įrankis plačiosioms masėms pademonstruoti inžinierių sumanumą, požiūrį į ateitį ir tuo pačiu susipažinti su tam tikrais sprendimais, kurie jau yra pasiruošę patekti į masinę gamybą. 
Milžiniško automobilių koncerno narė – „Citroën“, į tokio pobūdžio kūrinius labai dažnai žiūrėdavo skeptiškai. Ne dėl to, jog šios bendrovės inžinieriai neturėdavo fantazijos ar lėšų, leidžiančių sukurti įstabaus grožio ratuočius. „Citroën“ labai dažnai futuristiškas idėjas ir žandikaulį laužančius sprendimus iškart diegdavo į masinei gamybai skirtus modelius. Vis dėlto, „Citroën Activa“ buvo kitoks.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


Siekė būti pažangiu gamintoju
Ištikimiausi „Citroën“ markės entuziastai net nesudvejoję galėtų įvardinti tris išskirtines Prancūzijos gamintojo savybes. Išskirtinis dizainas, aukščiausias komforto lygis ir ... technologinė pažanga. Būtent pastaroji savybė „Citroën“ markės vardą garsino nuo pat pirmųjų bendrovės įkūrimo dienų.
Vienas žinomiausių „Citroën“ išradimų – hidropneumatinė pakaba, kuri visiems laikams pakeitė vairuotojų požiūrį į automobilio pakabos suteikiamą komforto lygį. Šios pakabos tipo autoriai hidropneumatinę pakabą kūrė turėdami vieną tikslą ir vargu ar žinojo kaip šis „priedas“ sugebės pakeisti aukštesnės klasės automobilių sampratą visiems laikams.

REKLAMA


1988 metais „Citroën“ į tarptautinę Paryžiaus automobilių parodą atvyko su didžiule šypsena veide. Prancūzijos automobilių gamintoja su didžiuliu pasididžiavimu pristatė „Activa“ vardu pavadintą koncepciją, kuri iš koto išvertė net ir daug ko mačiusius automobilių pramonės ekspertus.
Daugelio specialistų dėmesį patraukė naujos kartos hidropneumatinė pakaba, kurios darbą kuravo itin pažangi elektronika. Elektronikos prietaisų naudojimas, „Citroën“ atstovų teigimu, pakėlė hidropneumatinės pakabos sistemą į naujus patikimumo ir efektyvumo aukščius. 

REKLAMA
REKLAMA

Citroën Activa Concept '1988


Momentiniai automobilio savireguliavimai pasiekiami į pagalbą pasitelkiant masę parametrų: transporto priemonės greitis, ratų reakcija ir vairo pasukimo kampas – šie parametrai naudojami tam, jog automobilio pakaba sugebėtų kuo geriau ir efektyviau slopinti kelio nelygumus.

Citroën Activa Concept '1988


Tuomet „Citroën“ teigė, jog automobilis su šia pakaba leidžia sumažinti transporto priemonės kėbulo svyravimus arba tam tikrose situacijose – juos panaikina. Kaip taip įmanoma? Vietoj įprastinių spyruoklių ir amortizatorių kombinacijos surastume pakabos sferos, kurios yra pavaldžios automobilyje įdiegtai elektronikai. Pakaboje sumontuoti davikliai kaupia surinktus duomenis (vertikalus kėbulo judėjimas, vairo pasukimo kampas, transporto priemonės greitis) ir vėliau juos siunčia į pagrindinį kompiuterį. Tokiu būdu automobilio pakaba automatiškai prisitaiko prie važiavimo sąlygų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Citroën Activa Concept '1988


Tai dar ne viskas
Devinto dešimtmečio pabaigoje pristatyta koncepcija išsiskyrė dėl dar keleto pažangių sprendimų, kurie šiais laikais tampo automobilių pramonės standartu. Tai – keturių varančiųjų ratų pavara, keturių vairuojamųjų ratų sistema ir nepriklausoma pakaba, tiek priekyje, tiek gale.
„Citroën“ atsižvelgdama į vidutinio dydžio sedanų vairuotojų kritiką ir norą palengvinti jų gyvenimą didmiesčiuose, šį pažangų automobilį aprūpino technologijomis, kurios leistų efektyviai išnaudoti pakankamai ankštą asfalto lopinėlį. Pavyzdžiui, keturių vairuojamųjų ratų sistema leido sumažinti „Citroën Activa“ apsisukimo spindulį sumažinti iki vos 9 metrų. Palyginimui – „Renault Twingo“ apsisukimo spindulys siekia 8,6 metro, o „Volkswagen Passat“ – 11,7 metro.
Į „Activa“ taip pat buvo pasitelkta „Drive-By-Wire“ technologija, kuri iki tol buvo naudojama tik aeronautikos industrijoje. „Drive-By-Wire“ technologija ypatinga tuo, jog automobilio greitėjimą, stabdymą, valdymą kontroliuoja elektronika. Trumpai tariant – „Citroën“ atsisakė tradicinių judančių dalių, kurios sujungdavo priekinius ratus ir vairuotojo rankose esantį vairą. Vairo kolonėlė, siurbliai, žarnos, diržai, aušintuvai, stabdžių stiprintuvai – šių ir kitų dalių „Citroën“ galėjo atsisakyti. Ir vėl, 1988 metais į „Citroën“ automobilį įdiegta technologija dabar yra tapusi automobilių pramonės standartu.
Evoliucija
Didžiulį įspūdį padariusi „Citroën Activa“ koncepcija į tarptautinę automobilių parodą sugrįžo vos po dviejų metų – 1990 metais. Tik šį kartą „Citroën“ pristatydama įspūdingai atrodantį kupė iš tikrųjų svarstė šio automobilio kandidatūrą serijinei gamybai.
Tuomet „Citroën“ šventai tikėjo, jog gali būti pilnavertė alternatyva BMW ar „Mercedes Benz“ analogams, ir tam tikruose segmentuose „Citroën“ iš tikrųjų galėdavo nušluostyti savo konkurentams.

REKLAMA


Tuo tarpu „Activa 2“ buvo kurta pagal visiškai kitokius principus. Tai turėjo būti ištaigingas, komfortiškas ir dinamiškas „GT“ tipo automobilis, kuris turėjo lygiuotis su 8 serijos BMW ar netgi „Porsche 911“. „Citroën“ buvo pasiryžusi žengti į labai pavojingą teritoriją.

REKLAMA

Citroën Activa 2 Concept '1990


Kuomet „Citroën“ stovėjo ant itin svarbaus sprendimo slenksčio, Prancūzijos automobilių gamintojos vadovai atsitraukė. Tuomet automobilių entuziastams buvo sakoma, jog šis projektas gamintojui nebūtų finansiškai naudingas, o tai – labai svarbus argumentas bandant įtikinti žmones, kurie gali suteikti leidimą tęsti automobilio kūrimo darbus.

Citroën Activa 2 Concept '1990


Džiugi žinia yra ta, jog didžioji dalis sprendimų ir technologijų, matytų „Activa“ ir „Activa II“ koncepciniuose modeliuose pateko į kitus „Citroën“ modelius.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų