Bilietų platintojos „Bilietai.lt“ direktorė Inga Petravičiūtė teigia, kad ši situacija yra tikrai neeilinė, bet įmonė daro viską, kad įgyvendinant vyriausybės priimtą sprendimą dėl masinių renginių draudimo nenukentėtų bilietų pirkėjai, o renginių organizatoriai galėtų rasti teisingus sprendimus veiklai atnaujinti pasibaigus draudimo laikotarpiui.
„Dauguma renginių bus perkelta į vėlesnes datas, bet bus ir atšauktų. Dauguma renginių, kuriuose turėjo pasirodyti užsienio atlikėjai, neįvyks“, – tvirtina bilietų platintojo atstovė.
Anot jos, bilietų grąžinimo procesai derinami su kiekvieno renginio organizatoriumi individualiai. Tačiau I. Petravičiūtė užtikrina, kad visi pinigų grąžinimo terminai atitiks Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos reikalavimus.
„Kalbant apie patirtus nuostolius, kol kas sudėtinga tiksliai juos įvertinti. Palaikome nuolatinį ryšį su renginių organizatoriais, ieškome bendrų sprendimų, kaip apginti bilietų pirkėjų interesus“, – teigia bilietų platintojo atstovė.
Kitos bilietų platintojos „Kakava“ vadovė Eglė Jackūnienė prašo supratimo dėl susidariusios ekstremalios situacijos ir kantrybės sulaukiant informacijos atnaujinimo.
„Iš anksto atsiprašome, jei nuo per didelio srauto į žinutes atsakysime ne iš karto. Pažadame, kad darysime viską, kad situacija būtų išspręsta kaip įmanoma greičiau. Organizatoriai deda visas įmanomas pastangas, kad renginiai būtų perkelti, bet tai gali užtrukti“, – sako E. Jackūnienė.
Prašo klientų turėti kantrybės
Dar kita bilietų platintoja „Tiketa“ išplatino viešą pranešimą, kuriame teigia, kad šiuo metu aktyviai bendrauja su nurodytu laikotarpiu planuotų renginių organizatoriais ir ieško optimalaus sprendimo, kaip sumažinti nepatogumus žiūrovams.
Daugumą renginių, bendrovės žiniomis, organizatoriai planuoja perkelti vėlesniam laikui, kai viruso pavojus bus praėjęs, dalis renginių gali būti atšaukta.
Dėl kiekvieno renginio sprendžiama atskirai. Bilietus į šiuos renginius įsigiję žiūrovai, bus apie tai informuoti.
Renginių organizatoriai yra įsipareigoję žiūrovams grąžinti pinigus, sumokėtus už bilietus į atšauktus renginius, taip pat ir renginius, kurių data perkeliama, tačiau įmonė prašo bilietų pirkėjų supratimo ir šiek tiek kantrybės.
„Labai apgailestaujame dėl susiklosčiusios situacijos ir nepatogumų, kuriuos patirs renginių žiūrovai, tačiau šiuo metu svarbiausia – žmonių sveikata ir saugumas. Nuoširdžiai tikimės, kad griežtos priemonės ir draudimai, kurių buvo imtasi, padės sustabdyti koronaviruso plitimą ir netrukus žiūrovus vėl galėsime pakviesti į renginius visoje Lietuvoje“, – sako bilietų platinimo bendrovės ir Vilniaus „Siemens“ arenos generalinis direktorius Andrius Žiauberis.
Dėl nuo kovo 13 dienos įsigaliojusio draudimo, sustabdyta daugiau nei 400 iki kovo 27 dienos Lietuvoje turėjusių vykti renginių. Tačiau direktoriaus A. Žiauberio skaičiavimu, tikėtina, kad perkelta ir vėlesniu laikotarpiu surengta bus bent du trečdaliai visų šiuo metu sustabdytų renginių. Bilietų platintoja atkreipia dėmesį, kad imsis priemonių užtikrinti, kad lankytojų jau įsigyti bilietai galiotų į perkeltus renginius.
„Nemaža sustabdytų renginių dalis yra reguliariai teatrų scenose rodomi spektakliai, kino filmai, Lietuvos atlikėjų koncertai, kurie gali būti perkelti į vėlesnes datas, kai koronaviruso pavojus bus praėjęs.
Dalis renginių organizatorių, su kuriais dirbame, dar vakar paskelbė apie perkeliamus renginius ir patikino, kad žiūrovų jau įsigyti bilietai į juos galios, – informuoja A. Žiauberis ir sako, kad žmonės į situaciją reaguoja adekvačiai. – Iki viešų renginių draudimo nepastebėjome žiūrovų panikos, pavyzdžiui, Vilniaus „Siemens“ arenoje renginiai iki kovo12 dienos vyko pagal grafiką, žiūrovų skaičiaus mažėjimo taip pat nepajutome, tad ir dabar tikimės žiūrovų solidarumo ir racionalaus situacijos vertinimo.“
Renginiai, kurių perkelti nepavyks, bus atšaukti. Pasak, A. Žiauberio, tikėtina, kad tai daugiausia bus tarptautiniai renginiai, kuriuose pasirodo užsienio atlikėjai. „Jų pasirodymų grafikas yra dėliojamas gerokai iš anksto ir dažnai jis yra labai intensyvus, todėl gali būti labai sudėtinga arba net nelabai įmanoma rasti kitų laisvų datų jų pasirodymams artimiausiu metu“, – aiškina bendrovės vadovas.
Siūlo patiems tartis su rengėjais ir organizatoriais
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) penktadienį išplatintame pranešime prašo vartotojų supratingumo ir kantrybės reaguojant į galimus nepatogumus dėl atšauktų renginių ir kelionių.
VVTAT pataria vartotojams pirmiausia sekti renginių organizatorių, bilietų platintojų, kelionių organizatorių, oro vežėjų ir apgyvendinimo paslaugų teikėjų viešai skelbiamą informaciją apie atšaukiamas arba atidedamas paslaugas ir pinigų grąžinimą.
Kadangi situacija yra neįprasta tiek vartotojams, tiek paslaugų teikėjams, VVTAT skatina ieškoti kompromiso su paslaugų teikėju, įvertinti savo galimybes dalyvauti renginyje ar vykti į kelionę vėliau, keisti kelionės kryptį, jei paslaugų teikėjas numato tokią galimybę, ar priimti kitokį kompensacijos pasiūlymą.
Jei paslaugos teikėjas veikia ne Lietuvoje, o kitoje ES valstybėje, Norvegijoje, Islandijoje ar Jungtinėje Karalystėje, nepavykus rasti bendro sprendimo, nemokamos pagalbos vartotojas gali kreiptis į Europos vartotojų centrą Lietuvoje (www.ecc.lt, tel. (8 5) 265 03 68, el. p. [email protected]).
Jeigu paslaugos teikėjas veikia Lietuvoje, nepavykus išspręsti kilusio ginčo vartotojas turi teisę kreiptis į VVTAT. Šiuo atveju reikia pateikti prašymą, kreipimosi į paslaugos teikėją kopiją, paslaugos teikėjo atsakymo kopiją, bilietų ar sutarties kopijas bei pinigų sumokėjimą už paslaugas patvirtinančio dokumento kopiją el. paštu [email protected] arba raštu adresu Vilniaus g. 25, Vilnius.
Atsiprašome, kad dėl didelio skaičiaus kreipimųsi, atsakymai į vartotojų paklausimus gali užtrukti.