Daugiau nei pusę milijono pritraukęs lietuvių „startup‘as“ „CGTrader“ stengiasi įsitvirtinti trimačio spausdinimo, kuris žada technologinę revoliuciją, rinkoje. „CGTrader“ yra platforma, kurioje galima įsigyti kompiuterinių modelių, tinkamų naudoti įvairiuose projektuose, tarp kurių yra ir trimatis spausdinimas. „CGTrader“ skiriasi nuo kitų tuo, kad autoriai tiesiogiai pardavinėja modelius pirkėjams be tarpininkavimo.
„Idėja gimė prieš daugiau nei porą metų, - pasakoja „CGTrader“ vadovas ir įkūrėjas Marius Kalytis. – Aš pats dirbau grafiniu dizaineriu ir teko naudotis panašių produktų paslaugomis. Pamačiau jų trūkumus ir kai dairiausi verslo idėjų, kilo mintis padėti dizainerių bendruomenei ir sukurti jiems patogesnę platformą.“
Anot verslininko, kitos platformos pasiimdavo apie pusę dizainerių atlygio už pardavimą. Dėl to dalis autorių nustojo į tas platformas dėti savo modelius, o šių kokybė pradėjo prastėti.
„Mes sugalvojome visiškai kitą būdą, – sako M. Kalytis. – Patys dizaineriai tiesiogiai prekiauja su pardavėjais. O dizaineris gauna šimtą procentų tiesiogiai į savo sąskaitą. Autoriai susimoka tiktai fiksuotą aktyvacijos mokestį.“
Vidutiniškai „CGTrader“ platformoje dizainerių honorarai siekia 94 proc. nuo pardavimų. Tai reiškia, kad dizaineriams taip pat apsimoka kurti kokybiškesnius modelius, teigia M. Kalytis. „ O pirkėjams gerai tai, kad dizaineriai gaudami didesnį atlygį sumažina kainas ir pirkėjai gauna didesnę kokybę už mažesnę kainą“, - sako jis.
Vištos ir kiaušinio dilema
Nors lietuvių „startup‘as“ turi pranašumų prieš savo konkurentus, vietą monopolizuotoje trimačių modelių rinkoje išsikovoti nėra lengva, sako M. Kalytis ir teigia, kad šiuo metu jų „startup‘as“ yra atsidūręs „vištos ir kiaušinio“ dilemoje.
„Nėra lengva prisikviesti naujų pirkėjų. Jie ateina, bet pas mus sąlyginai yra nedaug modelių, nėra didelio pasirinkimo, – sako M. Kalytis. – O pardavėjams, kol nėra didelio pirkėjų srauto, nėra ir didelių pardavimų.“
Tačiau susidariusią problemą „CGTrader“ siekia išspręsti stiprindami savo pardavimų strategija. „Kadangi turime geras sąlygas, vystyti pardavimus yra žymiai lengviau nei rinkodarą. Tai šitų veiksmų pagalba spręsim savo problemas“, - sako įmonės įkūrėjas.
Kol kas „CGTrader“ populiariausi tarp JAV vartotojų, tačiau sulaukia klientų iš viso pasaulio.
Pusė milijono litų – tik po sunkaus darbo
Ryžtingiau žygiuoti į priekį „CGTrader“ padės neseniai iš rizikos kapitalo fondo „Practica Capital“ pritraukta 640 tūkst. litų investicija.
„Vien dėl šio fakto sekasi mums labai gerai, dabar mes turime stiprų užnugarį, resursus ir galime daug stipriau nei anksčiau eiti į priekį“, – džiaugiasi M. Kalytis. Su naujo finansavimo pagalba šią savaitę „CGTrader“ planuoja paleisti atnaujintą tinklalapį, o ateityje ketina plėsti komandą.
Tačiau M. Kalytis pasakoja, kad pradėjęs verslą nedaug išmanė apie „startup‘ų“ veiklos modelį, tad tokiam stambiam finansavimui pritraukti prireikė daug sunkaus darbo.
„Pats neseniai susipažinau ir įėjau į „startup‘ų“ madą. „CGTrader“ kūrimo pradžioje dar nieko nenutuokiau. Laikui bėgant natūraliai pradėjau domėtis šiais dalykais, pradėjau ieškoti finansavimo, – pasakoja verslininkas. – Teko daug ir stipriai dirbti. Susitinki su investuotojais, jie klausia kokie rodikliai pas jus. Tada pradedi mąstyti ir žiūrėti, kokių rodiklių jiems labiausiai reikia ir ties jais ir dirbi. Ir automatiškai išsprendi su verslu susijusias problemas.“
Dėl to siekiant pritraukti finansavimą, anot M. Kalyčio, svarbiausia yra ryžtas ir atkaklumas. Nors „CGTrader“ tenka dažnai susidurti skepticizmu, bet į tai nereikia kreipti dėmesio, tikina M. Kalytis. „Turi tiesiog tikėti savo idėja ir dirbti su savo komanda, kad ji irgi tikėtų ir eiti į priekį nepaisant visų neigiamų dalykų“, - sako vadovas.
Sava komanda
Nuosava komanda – pats pirmas dalykas, kurį pradedantiesiems verslams pataria M. Kalytis. Iš pradžių „CGTrader“ savo tinklalapiui kurti pasamdė atskirą įmonę ir šis žingsnis nepasiteisino, nes darbas buvo padarytas nekokybiškai, o už pataisymus prašoma papildomų pinigų. Dėl to „CGTraders“ vėliau nusprendė suburti savus programuotojus.
„Pirmas dalykas, kurį reikia padaryti, jeigu mes kalbame apie IT sektorių, yra suburti savo komandą, talentingus žmones ir su jais susitarti dėl, tarkim, įmonės akcijų ateityje, – sako M. Kalytis. – Taip gaunasi žymiai greičiau, efektyviau ir kokybiškiau, nes žmonės yra motyvuoti.“
Tačiau vadovas pripažįsta, kad suburti įmonės vizija tikinčią atkaklią komandą nėra lengva ir tą jiems pavyko padaryti ne iš pirmo karto.
3D spausdinimo revoliucija – jau šalia
Kol kas 3D modeliai yra nišinė rinka, bet M. Kalytis dirba su mintimi, kad po maždaug penkių metų ši rinka išsivystys ir trimačiai modeliai taps ne vien tik profesionalų naudojama priemonė, bet plataus vartojimo prekė.
„Labai daug vilčių dedame į 3D spausdinimą ir šiuo metu stengiamės užsiimti kuo geresnes pozicijas augančioje rinkoje, - sako M. Kalytis. – Šita technologija turi nerealias galimybes. Visi kalba, kad tai bus nauja technologinė revoliucija. Manau, kad tikrai ne už kalnų, kai ši technologija labai išpopuliarės ir viską pakeis.“
Greta Jankaitytė