Europos krepšinio čempionato suvenyrų pardavėjai jau skaičiuoja pirmąjį uždarbį. Bet jie viliasi, kad pirkėjų gretos keliskart pagausės prekybai įsibėgėjus ne tik internete, bet ir realiose parduotuvėse.
Leidimą gaminti ir pardavinėti marškinėlius, kepuraites, šalikus, smulkius suvenyrus su oficialiu Europos krepšinio čempionato ženklu įgijo dvi šalies bendrovės – „Ivega“ ir „Unikalu.lt“.
Kepuraitės, marškinėliai, dabinti Lietuvos etnokultūros motyvais, tarškynės ar Užgavėnių kaukės bei amuletai – tokie „Unikalu.lt“ gaminiai nustebino čempionato organizatorius „FIBA Europe“.
„Nespėjame vykdyti užsakymų“, – abejones atrėmė „Unikalu.lt“ kolekcijos kūrėjas Tadas Gutauskas.
Kol kas pirkėjus labiausiai traukia marškinėliai ir kepuraitės, bet pro jų akis nepraslysta ir kaukės bei amuletai, pagal mitologiją lemiantys pergalę.
Šiuo metu ši kolekcija labiausiai traukia mūsų šalies įmones, kurios verslo klientams užsienyje dairosi dovanų, bylojančių, kad Lietuva – krepšinio valstybė.
Krepšinio arenose, kur bus laikinosios parduotuvės, vietos dairosi ir įmonė „Ivega“. Šios bendrovės asortimente – ne tik lietuviškais motyvais puošti suvenyrai ar drabužiai, bet ir tų šalių, kurių rinktinės rungsis čempionate, spalvomis marginta atributika.
Kol kas paklausiausi lietuviški simboliai.
Tačiau savo riekę atsiriekti tikisi ir tradicinių tautinių suvenyrų gamintojai. Jie viliasi, kad Lietuvos rinktinei pradėjus skinti pergales turėtų įsibėgėti ir trispalvių vėliavėlių arba drabužių pardavimas.