Sparčiausiai 2014 m. augs išlaidos reklamai internete (+14%) bei lauko reklamai (+10,4%). Augimas taip pat prognozuojamas televizijai (+4,2%), radijui (+7,2%) bei žurnalams (+3,1%). Investicijos į reklamą laikraščiuose toliau trauksis – kritimas gali siekti net 12,7%.
2015-aisiais išsilaikys panašios tendencijos: interneto reklamos rinka augs 16%, lauko reklama – 7%, televizija – 1,8%, radijas – 3%, žurnalai – 3,2%, o laikraščiai praras dar 10% pajamų iš reklamos.
„Pats faktas, kad Lietuvos reklamos rinka pagaliau pajudėjo iš dvejus pastaruosius metus vyravusios stagnacijos, išties džiugina, bet augimą prognozuojame labai atsargiai. Situacija mūsų mažoje rinkoje, ypač kalbant apie kitus metus, gali iš esmės pasikeisti tiek dėl nestabilios politinės situacijos kaimyninėse regiono valstybėse, tiek – dėl stambių pasaulinių reklamdavių sprendimų. Tačiau, žvelgiant į prognozes kitose šalyse, panašu, kad bent jau pastarasis veiksnys bus mums palankus“ – teigia „Dentsu Aegis“ tinklo, Lietuvoje valdančio „Carat“, „Vizeum“ ir „iProspect“ komunikacijos planavimo agentūras, žiniasklaidos direktorius Marius Marčenkovas.
Pasaulinei reklamos rinkai prognozuojamas bendras 5% augimas tiek 2014 m., tiek 2015 m. Tam įtakos turės išlaidų reklamai ūgtelėjimas didžiausioje JAV rinkoje – atitinkamai 4,9% ir 4,6%, bei dar sparčiau augančios Pietų Amerikos, Kinijos bei Indijos rinkos. Po pastarųjų dvejų metų kritimo iš duobės šiemet pagaliau išlips Vakarų Europa. Prastesni Rusijos rinkos vystymosi rodikliai šiek tiek pristabdys greitesnį Vidurio ir Rytų Europos reklamos rinkos augimą, tačiau regiono vystymosi tendencijos išliks teigiamos.
Latvijoje ir Estijoje išlaidos reklamai šiemet augs sparčiau nei Lietuvoje – atitinkamai 4,4% ir 4,8%. Latvijos rinkos augimo tempai 2015 m. šiek tieks sulėtės (iki 2,8%), o Estija ir toliau išliks sparčiausiai augančia Baltijos šalyse (+5,3%).
„Tiek Lietuvoje, tiek ir bendrai visame pasaulyje televizija išlieka aiškia lydere pagal jai tenkančią reklamos išlaidų dalį, o internetas, labiausiai vis dar spaudos sąskaita, toliau stiprina antrosios vietos poziciją. Pasaulyje jau dabar daugiau kaip penktadalis reklaminių biudžetų skiriama reklamai internete. Mes šiek tiek atsiliekame nuo pasaulinių tendencijų – Lietuvoje internetas turėtų atsiriekti 20% rinkos dalies tik kitais metais. Įdomus faktas yra tai, kad pasaulyje išleidžiamų pinigų dalis interneto reklamai kitais metais jau aplenks išlaidas laikraščiuose ir žurnaluose kartu sudėjus. Lietuvoje šios situacijos, matyt, turėsime dar palaukti iki 2016-ųjų“ – pažymi Marius Marčenkovas.
„Carat“ yra tarptautinė komunikacijos planavimo agentūra, vienijanti per 6700 specialistų ir veikianti 70 šalių visame pasaulyje. Įmonės prognozės pateiktos įvertinus NET reklamos kainas ir apimtis 59-iose skirtingose rinkose.