• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nuo birželio 17 d. keičiasi įlaipinimo į miesto maršrutinius autobusus tvarka – bus privaloma įlipti tik per priekines duris. Tokia tvarka jau seniausiai galioja didžiuosiuose šalies miestuose. UAB „Busturas“ vadovai tikisi, kad taip pavyks gauti daugiau pajamų ir išbristi iš milžiniškos finansinės duobės. Vairuotojai prašo didinti atlyginimus bei sutvarkyti maršrutus.

REKLAMA
REKLAMA

Nauja įlaipinimo tvarka

Naujose važiavimo UAB „Busturas“ maršrutiniais autobusais Šiaulių mieste taisyklėse, direktoriaus įsakymu patvirtintose šių metų gegužės 31 d., kurios įsigalios nuo šių metų birželio 17 d., numatyta, kad keleiviai turės įlipti pro priekines autobuso duris, o išlipama bus pro galines ir vidurines duris. Tai netaikoma asmenims su neįgaliųjų ar vaikiškais vežimėliais. Įlipdami pro priekines duris keleiviai privalės turėti pasiruošę vienkartinį bilietą ir įlipus nedelsiant jį pažymėti. Turintys mėnesinius bilietus privalės juos parodyti vairuotojui.

REKLAMA

Taip siekiama sumažinti vadinamųjų „zuikių“, kurie autobusais važiuoja be bilietėlių. Bendrovė iki šiol patiria didžiulius finansinius nuostolius, todėl taip tikimasi padidinti pajamas ir pagerinti bendrovės finansinę būklę. „Nieko naujo nesugalvojome, didieji šalies miestai tokią tvarką seniausiai taiko. Reikės laiko, kol gyventojai apsipras, bet tikimės supratingumo“, - dienraščiui „Šiaulių naujienos“ sakė bendrovės generalinis direktorius Tomas Bielinskas.

REKLAMA
REKLAMA

Turėjo daug pastabų

Bendrovės vadovybė vakar buvo susitikusi su vairuotojais ir kalbėjosi apie naująją keleivių įlaipinimo tvarką. Į susirinkimą gausiai atėję vairuotojai vadovams išsakė nemažai pastabų: dėl keleivių saugumo, dėl neoptimaliai sudarytų maršrutų, dėl nekokybiškai atliekamos keleivių kontrolės, dėl menkų atlyginimų. „Maršrutai dabar sudaryti taip, kad mes visi išvažiuojame beveik tuo pačiu metu, todėl centre susidaro pusvalandžio tarpai, kada nebūna autobusų, iš to laimi tik maršrutiniai taksi. Be to, trūksta motyvacijos dirbti, kitų miestų vairuotojai gauna didesnius atlyginimus, sutaupyti galima ir iš vidinių rezervų“, - kalbėjo į susirinkimą atėję vairuotojai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Uždaras finansinis ratas

Bendrovės vadovai žymėjosi pastabas, po susirinkimo dar diskutavo su vairuotojais, kaip būtų galima pagerinti darbo sąlygas ir išbristi iš finansinės duobės. „Uždaras ratas – esam „biedni“, nes nėra pinigų, o pinigų nėra, nes esam „biedni“. Savivaldybė neskiria dotacijų, privalome bent išlyginti pajamas ir išlaidas, jeigu bus pelno, galėsime atnaujinti autobusų parką, didinti atlyginimus, bet reikia imtis veiksmų. Nauja įlaipinimo tvarka yra pirmas žingsnis“, - kalbėjo T. Bielinskas.

REKLAMA

Prieš keletą savaičių viešoje diskusijoje su Klaipėdos miesto vežėjais Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktorius Vladas Damulevičius labai aiškiai parodė, kad nėra linkęs bendrovei skirti dotacijų, o kompensacijas už lengvatinį keleivių vežimą Savivaldybė moka tik dėl to, kad taip įpareigoja įstatymas. Tiesa, kompensacijas sumoka tik teoriškai – yra susidariusi kelių milijonų litų skola, kuri šiemet buvo parduota bankui, o palūkanas turės mokėti pati bendrovė iš savo lėšų.

REKLAMA

Neužtikrinama kontrolė

Vairuotojų prašoma, kad jie būtų pirminis kontrolės filtras, kad keleiviai suprastų, jog be bilietėlio važiuoti autobusu yra negarbinga. Keleivių kontrolę Šiauliuose vykdo privati saugos tarnyba, kuriai bendrovė sumoka per metus nemažus pinigus. Tačiau, pasak T. Bielinsko, kontrolė vykdoma neefektyviai, nėra galimybės užtikrinti, kad būtų kontroliuojama ne tik piko metu, bet ir ryte ar vakare. Prieš kelias dienas šiuo klausimu „Busturo“ vadovai diskutavo su saugos tarnybos vadovais, buvo tariamasi, kaip padidinti kontrolės efektyvumą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Sulaukiu nemažai gyventojų skambučių, ateina pas mane į kabinetą. Žmonės pastebi, kodėl jiems pirkti mėnesinius bilietus, kai mato, kad „zuikiai“ dalijasi bilietėliais ir važiuoja nemokėdami. Turi išaugti keleivių važiavimo kultūra, žmonės nori tvarkingo ir patogaus susisiekimo. Bet mes to negalėsime užtikrinti, jeigu bendrovė ir toliau dirbs nuostolingai“, - teigė T. Bielinskas.

REKLAMA

Piktybiški pažeidėjai

Taisyklėse taip pat numatyta, kad keleiviai, kurie važiuoja vilkėdami nešvariais drabužiais ar vežasi draudžiamą bagažą, turi būti išlaipinti. Šiauliečiai ne kartą yra pastebėję, kad maršrutiniuose autobusuose būna daug šiukšlių maišais apsikrovusių benamių, neblaivių asmenų. Jie ne tik atgraso kitus žmones, bet dažnai piktybiškai nesutinka įsigyti bilietėlio. „Ne kartą prašiau juos išlipti arba bent įsigyti bilietėlį. Atšauna, kad neturi pinigų, o man už darbą moka, todėl privalau juos vežti. Su jais gražiuoju nesusitarsi“, - pastabas išsakė vienas iš vairuotojų.

Mindaugas LAURINAITIS

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų