Po jaudinančių finalinių kovų "Team Brunel" komanda su Roku Milevičiumi iškovojo pergalę antrajame "Volvo Ocean Race" jachtų lenktynių aplink pasaulį etape.
Per 23 dienas ir 16 valandų įveikę 6125 jūrmylių (11 300 km) atstumą nuo Keiptauno iki Abu Dabio, olandų jachta vos 16 minučių aplenkė pagrindinį konkurentą - kinus "Dongfeng Race Team". Bendroje lenktynių įskaitoje "Team Brunel" šiuo metu užima pirmą vietą.
"Tikriausiai, nėra kitų tokių sporto varžybų, kur taip ilgai varžovai lenktyniautų taip arti vienas kito. Jau nuo etapo pusiaukelės trys jachtos plaukė labai glaudžiai. Komandos kovojo dėl 0,2 mazgo pagreitėjimo -tai reiškia, kad turėjo nuolat tampyti ir reguliuoti bures, įtemptai vairuoti. Kad sutaupytų laiko ir išlaikytų greitį, aukodami savo miego valandas, keisti bures dieną-naktį kėlėsi visi įgulų nariai. Tokios varžybos reikalauja itin didelio susikaupimo, disciplinos ir ištvermės. Kova su laiku yra pati sunkiausia," - komentavo Raimondas Šiugždinis, pasaulio ir Europos buriavimo čempionas.
Paskutinė varžybų para buvo neįtikėtinai įtempta. Visą savaitę nedideliu atstumu pirmavusi, penktadienį
"Team Brunel" prarado savo pozicijas ir nuo kinų "Dongfeng Race Team" atsiliko per 1,5 jūrmylės (2,8 km). Tačiau artimiausią naktį "Team Brunel" vyrai atkovojo 0,7 jūrmylių (1,3 km) pranašumą.
"Paskutinę naktį niekas nemiegojo. Lenktyniavome kone bortas į bortą. Staiga vėjas truputį pasisuko, ir tai leido mums paskutines mylias plaukti šiek tiek greičiau ir aplenkti kinus," - po finišo šypsodamasis sakė "Team Brunel" kapitonas Bouwe'as Bekkingas.
Prieš 23 dienas - lapkričio 19 d. - puikiai startavę Keiptauno uoste, "Team Brunel" šiame etape lenkė patys save. Pakoregavę budėjimo rotacijos grafiką, komanda nuo pirmojo etapo dar labiau pagerino savo buriavimo rodiklius.
"Per pastarąsias savaites išmokome dar geriau valdyti bures ir dėl to plaukėme greičiau nei pirmajame etape - ypatingai esant silpnam vėjui," - sakė kapitonas B.Bekkingas.
Trečią dieną po starto Indijos vandenynas buriuotojams atsuko savo bjauriausią pusę. Daugiau nei 30 mazgų (15 m/s) stiprumo pietvakarių vėjas pūtė tiesiai į Adatos kyšulio srovę. Adatos kyšulys jau nuo seno žinomas, kaip vienas pavojingiausių, kadangi jo pakrantėje yra daug laivams pražūtingų adatas primenančių uolų. Buriuotojus be perstojo plakė bent trijų metrų aukščio bangos.
Po kelių dienų vandenynas visiškai nurimo ir "Team Brunel" plaukė ketvirtoje vietoje, nuo tuo metu pirmavusios jachtos "Abu Dhabi Ocean Racing" atsilikę vos per 8,6 jūrmyles (16 km). Tada dienos pradėjo slinkti nepakenčiamai lėtai.
"Nebuvo jokio vėjo. Net lietus tiesiogine to žodžio prasme krito vertikaliai. Jau geriau kasdien pūstų beprotiškas vėjas, nes stengtis štilyje nėra jokio malonumo. Buvo naktų, kai turėjau keltis iš lovos po penkis kartus kad pakeisčiau burę," - pasakojo Roko Milevičiaus komandos draugas Gerdas-Janas Poortmanas.
Kita kliūtis, su kuria susidūrė komanda - didžiulis tropinis ciklonas, kuris grasinosi užklupti flotilę iš Šiaurės Rytų.
"Blogiausia buvo tai, kad audra turėjo užeiti tiesiai iš priekio, o tai reikštų milžiniškas bangas. Visa laimė, kad prognozė pasirodė tesanti audra arbatos stiklinėje. Žemo slėgio sritis, žinoma, atnešė daug vėjo, tačiau 35 mazgai - tai dar toli nuo tropinio ciklono," - pasakojo "Volvo Ocean Race" veteranas kapitonas B.Bekkingas, kuris šiose lenktynėse plaukia jau septintą kartą.
Kartais nutinka ir taip, kad atstumą iki finišo pakoreguoja technologijos.
"Likus 3.400 mylių iki tikslo, mes patekome į nežmoniško karščio zoną. Termometro stulpelis laivo viduje protarpiais pakildavo virš 40 laipsnių. Nuo karščio tiesiog nebuvo kur dėtis. Kiekviena įveikta mylia rodės kaip amžinybė. Turėjome perskirstyti maisto davinius, kad jo užtektų iki finišo - vietoj trijų kartų per dieną, valgėme tik du. Net neįsivaizduojate kokie buvo laimingi, kai paaiškėjo, kad dėl kažkokios nepaaiškinamos priežasties, mūsų GPS imtuvas rodė 1000 jūrmylių daugiau nei buvo likę iš tiesų. Atstumas iki Abu Dabio akimirksniu sutrumpėjo iki 24000 jūrmylių!" - pasakojo jaunasis "Team Brunel" komandos narys Louisas Balceanas.
Tuo tarpu paskutinė antrojo etapo savaitė buvo labiau panaši ne į vandenynų, o į "match race" tipo lenktynes, kai jachtos plaukia bortas į bortą. "Team Brunel" ir kinai "Dongfeng Race Team" kelias dienas iki finišo plaukė mažiau nei dviejų jūrmylių atstumu.
"Kaip kokių lipnių ryžių - niekaip negalėjome jų atsikratyti. Vienu metu net galėjom užuosti, ką jie valgo," - dabar jau juokiasi Louisas Balceanas.
"Iš karto už pusiaujo, komandos navigatorius priėmė auksinį taktinį sprendimą. Šeštadienio rytą jis mane pažadino ir pasakė, kad Šiaurės Vakaruose nuo mūsų susiformavo maža žemo slėgio sritis. Jis patarė nedelsiant keisti kursą 30 laipsnių kampu. Jis prikaustė mano dėmesį, kad tokie posūkiai itin reti. Šiek tiek pasvarstęs, daviau įgulai įsakymą keisti bures ir kursą, " - pasakojo kapitonas B. Bekkingas.
Plaukti šiek tiek Rytų puse pasirodė teisingas sprendimas. Kartu su kinais jie aplenkė Abu Dabio komandą, kurie plaukė Vakariau. Per 45 minutes nuo akimirkos, kuomet pakeitė kursą, "Team Brunel" pavyko atsiplėšti per aštuonias mylias ir nuo "Dongfeng".
Kitą savaitę "Team Brunel" buriuotojai ilsėsis po sudėtingo ir įtempto antrojo etapo, o kranto komanda užsiims laivo patikra ir paruošimu tolesnėms lenktynėms.