Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Jau ketvirtadienį laikinoje Palangos lenktynių trasoje prasidėjo sportinių automobilių burzgimas ir ratų sukimas trasoje. Vakar komandos turėjo bendrai pusantros valandos praktikos laiko, kuriuo metu buvo galima treniruotis. „Bunasta-Savesta“ komanda, kuriai tokia sudėtimi, kokia važiuoja šiemet, tai antrasis startas lenktynėse, o pirmieji praktikos važiavimai praėjo be jokių nesklandumų ir buvo, pasak komandos narių, tikrai produktyvūs bei naudingi.
Pirmąją lenktynių dieną, kaip pasakojo komandos vadovas Saulius Jurgelėnas, važiavimai buvo labiau pažintiniai. Komanda po pirmosios dienos važiavimų turėjo nuspręsti ar reikia atlikti papildomų reguliavimų automobiliui, kokius pasirinkti padangų slėgius, o kai kam reikėjo net tiesiog susipažinti su trasa.
Mažiau nei prieš savaitę laimėjęs vieną iš Lietuvos ralio čempionato etapų, Vaidotas Žala pirmą kartą važiavo Palangos lenktynių trasoje. Pirmuosius kelis ratus trasoje V. Žala suko sėdėdamas šalia komandos draugo Tomo Rimkaus – taip daug kartų šioje trasoje lenktyniavęs sportininkas galėjo parodyti ralio virtuozui tinkamas trajektorijas, stabdymo taškus ir kitas šios trasos subtilybes. Nors tai nėra dažna praktika žiedinėse lenktynėse, komanda juokavo, kad įvyko trasos susirašymas.
Jurgis Adomavičius, tuo tarpu, džiaugėsi, kad jau pirmosios praktikos sesijos metu jam pavyko pasiekti savo išsikeltus tikslus. Pirmą kartą į šią trasą išvažiavęs naujuoju „BMW M4 GT4“ automobiliu verslininkas ir lenktynininkas turėjo tikslą pagerinti savo ankstesnį trasos įveikimo rekordą, kurį jis buvo užfiksavęs „BMW M3“ automobiliu ir tai pavyko. Šiandien, pasak jo, reikia „nušlifuoti“ kai kurias vietas, kuriose dar jaučia, kad gali būti greitesnis.
Sekundės už trasos ribų
Komandos vadovas S. Jurgelėnas kalbėjo, jog nemažai praktikuotis tenka ir už trasos ribų. Komandai jau spėjus puikiai sustyguoti kaip įmanoma greitesnio „Pit-Stop“ sustojimo procedūrą Estijoje vykusiose lenktynėse, Palangoje tai tenka mokytis beveik iš naujo.
„Čia sustojimai vyksta kiek kitaip. Visų pirma Renaldas Šeinauskas, Estijoje padėjęs savo kolegoms sustojimų metų, Palangoje tapo pilotu, važiuojančiu kitoje komandoje. Taigi turime vieną naują mechanikų komandos narį, kuriam reikia išmokti veiksmus sustojimo metu. Taip pat skiriasi ir laikas, per kurį vairuotojai turi pasikeisti: Estijoje jie turėjo laiko susiveržti diržus bei susireguliuoti kitus reikiamus agregatus tol, kol buvo keičiamos padangos ir paskui pilami degalai. Palangoje šios prabangos neturime – laiko yra tik tiek, kiek mechanikai trunka pakeisti padangas, o kiekviena papildoma sekundė tai laikas, per kurį mašina turėtų sukti ratus trasoje. Taigi, spaudimas vairuotojams taip pat pakankamai didelis“, – pasakojo Saulius, skaičiuojantis kiekvieną sekundę, kurią gali sutaupyti komanda ne tik trasoje.
Komandos vadovas taip pat džiaugėsi, jog tinkamus automobilio važiuoklės nustatymus pavyko atrasti greitai, tad praktikos metu liko surasti optimaliausią padangų slėgį. Dėl skirtingos trasų konfigūracijos, taigi kitokių stabdymo jėgų ar vidutinio greičio, informacija, kurią pavyko surinkti Estijoje vykusiose lenktynėse, nebūtinai gali būti šimtu procentų pritaikyta ir Palangos trasoje, o dar svarbus dedamasis šioje lygtyje yra karštis, lydintis visą lenktynių savaitgalį.
Dėl kvalifikacijos spręs šiandien
Šiandien lenktynininkų laukia dar trys praktikos sesijos bei lenktynių kvalifikacija. Per 40 minučių, skirtų kvalifikaciniams važiavimams, savo laikus trasoje turės užfiksuoti bent du vairuotojai iš komandos. Kurie tai bus „Bunasta-Savesta“ komandos vairuotojai S. Jurgelėnas sako nuspręs šiandien, įvertinęs praktikos sesijų rato įveikimo laikus.
Nors užimta pozicija kvalifikacijoje neturi labai didelės įtakos rezultatui ištvermės lenktynės, dar prieš lenktynes Jurgis Adomavičius sakė, kad norėtų patekti į greičiausiųjų dešimtuką.
Jau ketvirtadienį laikinoje Palangos lenktynių trasoje prasidėjo sportinių automobilių burzgimas ir ratų sukimas trasoje. Vakar komandos turėjo bendrai pusantros valandos praktikos laiko, kuriuo metu buvo galima treniruotis. „Bunasta-Savesta“ komanda, kuriai tokia sudėtimi, kokia važiuoja šiemet, tai antrasis startas lenktynėse, o pirmieji praktikos važiavimai praėjo be jokių nesklandumų ir buvo, pasak komandos narių, tikrai produktyvūs bei naudingi.
Pirmąją lenktynių dieną, kaip pasakojo komandos vadovas Saulius Jurgelėnas, važiavimai buvo labiau pažintiniai. Komanda po pirmosios dienos važiavimų turėjo nuspręsti ar reikia atlikti papildomų reguliavimų automobiliui, kokius pasirinkti padangų slėgius, o kai kam reikėjo net tiesiog susipažinti su trasa.
Mažiau nei prieš savaitę laimėjęs vieną iš Lietuvos ralio čempionato etapų, Vaidotas Žala pirmą kartą važiavo Palangos lenktynių trasoje. Pirmuosius kelis ratus trasoje V. Žala suko sėdėdamas šalia komandos draugo Tomo Rimkaus – taip daug kartų šioje trasoje lenktyniavęs sportininkas galėjo parodyti ralio virtuozui tinkamas trajektorijas, stabdymo taškus ir kitas šios trasos subtilybes. Nors tai nėra dažna praktika žiedinėse lenktynėse, komanda juokavo, kad įvyko trasos susirašymas.
Jurgis Adomavičius, tuo tarpu, džiaugėsi, kad jau pirmosios praktikos sesijos metu jam pavyko pasiekti savo išsikeltus tikslus. Pirmą kartą į šią trasą išvažiavęs naujuoju „BMW M4 GT4“ automobiliu verslininkas ir lenktynininkas turėjo tikslą pagerinti savo ankstesnį trasos įveikimo rekordą, kurį jis buvo užfiksavęs „BMW M3“ automobiliu ir tai pavyko. Šiandien, pasak jo, reikia „nušlifuoti“ kai kurias vietas, kuriose dar jaučia, kad gali būti greitesnis.
Sekundės už trasos ribų
Komandos vadovas S. Jurgelėnas kalbėjo, jog nemažai praktikuotis tenka ir už trasos ribų. Komandai jau spėjus puikiai sustyguoti kaip įmanoma greitesnio „Pit-Stop“ sustojimo procedūrą Estijoje vykusiose lenktynėse, Palangoje tai tenka mokytis beveik iš naujo.
„Čia sustojimai vyksta kiek kitaip. Visų pirma Renaldas Šeinauskas, Estijoje padėjęs savo kolegoms sustojimų metų, Palangoje tapo pilotu, važiuojančiu kitoje komandoje. Taigi turime vieną naują mechanikų komandos narį, kuriam reikia išmokti veiksmus sustojimo metu. Taip pat skiriasi ir laikas, per kurį vairuotojai turi pasikeisti: Estijoje jie turėjo laiko susiveržti diržus bei susireguliuoti kitus reikiamus agregatus tol, kol buvo keičiamos padangos ir paskui pilami degalai. Palangoje šios prabangos neturime – laiko yra tik tiek, kiek mechanikai trunka pakeisti padangas, o kiekviena papildoma sekundė tai laikas, per kurį mašina turėtų sukti ratus trasoje. Taigi, spaudimas vairuotojams taip pat pakankamai didelis“, – pasakojo Saulius, skaičiuojantis kiekvieną sekundę, kurią gali sutaupyti komanda ne tik trasoje.
Komandos vadovas taip pat džiaugėsi, jog tinkamus automobilio važiuoklės nustatymus pavyko atrasti greitai, tad praktikos metu liko surasti optimaliausią padangų slėgį. Dėl skirtingos trasų konfigūracijos, taigi kitokių stabdymo jėgų ar vidutinio greičio, informacija, kurią pavyko surinkti Estijoje vykusiose lenktynėse, nebūtinai gali būti šimtu procentų pritaikyta ir Palangos trasoje, o dar svarbus dedamasis šioje lygtyje yra karštis, lydintis visą lenktynių savaitgalį.
Dėl kvalifikacijos spręs šiandien
Šiandien lenktynininkų laukia dar trys praktikos sesijos bei lenktynių kvalifikacija. Per 40 minučių, skirtų kvalifikaciniams važiavimams, savo laikus trasoje turės užfiksuoti bent du vairuotojai iš komandos. Kurie tai bus „Bunasta-Savesta“ komandos vairuotojai S. Jurgelėnas sako nuspręs šiandien, įvertinęs praktikos sesijų rato įveikimo laikus.
Nors užimta pozicija kvalifikacijoje neturi labai didelės įtakos rezultatui ištvermės lenktynės, dar prieš lenktynes Jurgis Adomavičius sakė, kad norėtų patekti į greičiausiųjų dešimtuką.