Nors dienos darosi vis žvarbesnės, tačiau termometro stulpelis naktimis gana retai nukrinta žemiau nulio. Jei tikėtume sinoptikų įžvalgomis, automobilininkams jau derėtų ruoštis pirmiems slidžių kelių išbandymams. Vienas iš tokių dalykų – šaltomis naktimis kelią galintis sukaustyti plikledis.
Automobilių avarijos dėl plikledžio įvyksta keturis kartus dažniau nei dėl šlapios kelio dangos ir dukart dažniau nei dėl sniego. Plonas, nematomas ledo sluoksnis eismo dalyviams gali būti mirtinai pavojingas.
Plikedis susidaro ant kelios dangos, kurios temperatūra yra žemiau nulio. Tokiomis sąlygomis vanduo puikiai limpa prie paviršiaus ir virsta plonu ledo sluoksniu. Jis nepastebimas dėl juodos kelio paviršiaus spalvos. Vairavę šlapiu keliu vairuotojai automatiškai praranda budrumą ir šaltomis vėlyvo rudens naktimis gali atsidurti nepavydėtinoje situacijoje. Švari, juoda kelio danga gali būti labai apgaulinga.
„Jei automobilyje staiga tampa įtartinai tylu ir apima jausmas, kad jis tarsi plaukia, o ne važiuoja, veikiausiai jūs važiuojate ypač lygiu ir slidžiu paviršiumi, – sako vairavimo mokyklų instruktoriai. – Plikledis itin pavojingas. Tai – mirtį nešanti grėsmė vairuotojams ir kitiems eismo dalyviams.“
Jei jūsų vairuojamas automobilis užvažiavo ant tokio ledo, svarbiausia mažinti greitį švelniai, vos vos atleidžiant akceleratoriaus pedalą ir nedaryti jokių staigių manevrų. Nors žieminės padangos padidina saugumą, netgi jos esant tokiai situacijai neišgelbės. Plikledžiu slystantis automobilis tampa tiesiog sunkiu objektu, kuris juda neprognozuojama kryptimi, jo judėjimo pagreitis didėja, o sustojimo vietos numatyti neįmanoma. „Tai grėsminga situacija ir pėstiesiems, žmonėms, stovintiems viešojo transporto stotelėse, todėl pamatę tokiu ledu padengtą kelio dangą budrūs turi būti visi“, – perspėja specialistai.