Mažėjant perkamajai galiai, šalies buitinės ir kompiuterinės technikos parduotuvės „kraustosi“ į virtualią erdvę.
Norimą kompiuterio ar net televizoriaus modelį šiuo metu lengviau apžiūrėti ir nusipirkti internetu nei prekybos salone.
Logistikos specialistai sako, kad prekybos buitine technika įmonės šiemet neskuba savo lentynose pateikti naujų prekių, nors sandėliuose jų yra užtektinai. Papildyti lentynas labiausiai trukdo įsisukusi skolų spiralė.
Išparduoda likučius
Nesunkiai tuo pavyko įsitikinti šią savaitę aplankius kelis sostinės buitinės technikos prekybos salonus. Nors lentynos kaip įprastai lūžta nuo prekių gausos, tačiau jose išdėliotos tos pačios prekės.
Vienoje parduotuvėje nešiojamųjų kompiuterių pasiūlą sudarė vos trys modeliai, tačiau ekspozicijoje jų buvo išdėliota po 4-5 vienetus. Toks pat ir televizorių pasirinkimas - visa lentyna to paties modelio.
Parduotuvės konsultantų pasiteiravus, kodėl nėra iš ko rinktis, buvo pasiūlyta palankiomis kainomis pirkti tai, kas yra. Ir nors kai kurių prekybos salonų interneto parduotuvėse rodomi nauji prekių modeliai, ne visi pardavėjai suinteresuoti juos parduoti pirkėjui palankiomis sąlygomis.
Tariamai LŽ klientei paskambinus pasiteirauti dėl vieno kompiuterio modelio ir panorus jį užsakyti, buvo pasiūlyta atvykti į prekybos vietą ir palikti pusės pirkinio vertės užstatą.
Atvykus į prekybos saloną teko suabejoti mažos parduotuvės patikimumu, nes kompiuterinės technikos ekspozicijoje tebuvo vos dvi klaviatūros.
Apsilankius didesnėse prekybos vietose buvo žadama, kad naujų prekių gali atsirasti „gal prieš savaitgalį“, o vienas tinklo pardavėjas buvo kiek atviresnis.
„Ko nors naujo dar ilgai nebus. Pažiūrėkite, kas dirba prekybos salonuose - vadybininkai, čia atėję iš kabinetų. Konsultantai atleisti taupant lėšas, nes visas buitinės technikos parduotuves slegia didžiulės skolos“, - atvirai dėstė jis klientei.
UAB „Innovation Computer Group“ rinkodaros skyriaus vadovas Tomas Varanavičius sakė, kad prieš panaikinant gyventojų pajamų mokesčio lengvatą kompiuteriui įsigyti žmonės suskubo ja pasinaudoti, ir technikos pardavimas buvo išties didelis.
„Dabar prekybos tinklai organizuoja išpardavimus, o jų trukmė dažniausiai priklauso nuo pirkėjų aktyvumo pirkti ir turimų prekių. Palyginti su pernai metų sausiu, dabartinė krizė pardavimui daro didelę įtaką“, – teigė T.Varanavičius.
Jolita Žvirblytė