Didžiojoje Britanijoje bus svarstomas pasiūlymas leisti abortus darančioms klinikoms transliuoti savo reklamą per televiziją. Taip pat ketinama įteisinti prezervatyvų reklamą anksčiau nei iki 19 valandos transliuojamose programose.
Tokiu būdu, anot iniciatorių, siekiama padėti valdžiai kovoti su nepageidaujamu paauglių nėštumu, skelbia „The Telegraph“.
Reklamos standartų agentūra per artimiausias 12 savaičių ketina apsvarstyti šiuos pasiūlymus.
Tačiau idėja jau sulaukė bažnyčios ir prieš abortus kovojančių organizacijų kritikos.
Krikščioniškos medicinos draugijos narys Peteris Saundersas sako: „Problema tai, kad valdžios strategija, besiremianti prezervatyvų, kontraceptinių tablečių ir abortų propagavimu, nepasiteisino. Leisdami reklamuoti abortų paslaugas mes neišspręsime realių problemų ir nesumažinsime nėščių paauglių skaičiaus.“
Tačiau kontracepcijos ir abortų klausimais konsultacijas teikiančio „Brook Advisory Centres“ atstovai mano, kad leidimas reklamuoti abortus, yra žingsnis pirmyn.
Taip pat numatoma sušvelninti ir prezervatyvų reklamos taisykles: juos bus draudžiama reklamuoti tik jaunesniems nei 10 metų vaikams skirtose programose. Šiuo metu tik „Channel 4“ televizijai leidžiama prezervatyvų reklamą transliuoti nuo 17 valandos.
Reklamos taisyklių pakeitimo pasiūlymas buvo iškeltas atsižvelgus į Nepriklausomų konsultantų seksualinės sveikatos ir ŽIV klausimais grupės raginimą. Tokiu būdu tikimasi užkirsti kelią paauglių nėštumui bei seksualiniu keliu plintančioms ligoms.
Nepriklausomų konsultantų grupės teigimu, jauni žmonės pasitiki televizija, todėl abortų ir prezervatyvų reklama yra vienas efektyviausių būdų propaguoti saugų seksą.
Šiuo metu Britanija visoje Europoje pirmauja pagal nepilnamečių nėštumo skaičių. Neseniai spaudoje buvo pasirodę pranešimai apie britų paauglį, kuris tapo tėvu būdamas 13 metų.
Nuo 2002 iki 2006 metų 11.000 jaunesnių nei 16 metų paauglių buvo diagnozuota gonorėja, chlamidiozė, sifilis, herpesas ar genitalijų karpos, nors kovai su šiomis problemomis valstybė išleido 300 milijonų svarų sterlingų.
12 savaičių truksianti konsultacija dėl reklamos taisyklių pakeitimo turėtų baigtis birželio 19 dieną, o nauja tvarka įsigaliotų nuo 2010 metų.