Sakote, kad naujutėlaitis labai padorus „Mercedes“ kainuoja žvėriškus pinigus, vos ne pusę milijono litų? Na, tai suma, bet visiškai banali, palyginus su išties brangiausiais pasaulio automobiliais. Tikrų kolekcininkų ar pasaulio turtingiausių žmonių geidžiamų automobilių kainos prasideda visai nuo kitų skaičių.
Brangiausi yra senieji kolekciniai automobiliai
Sakytumėte, kad automobilis yra labai prasta investicija? Išties, šie motorizuoti metalo ir plastiko gabalai nuvertėja greičiau nei spėja nusibosti. Tiesa, yra ir išimčių. Tinkamai pasirinkus automobilį po kokio pusamžio iš jo galima tikrai gerai užsidirbti.
Štai 1931 metų gamybos „Bugatti Royale Kellner Coupe“ 1987 metais buvo parduotas už 8 mln. ir 700 tūkst. JAV dolerių. Tikrai solidu. Dalies šaltinių teigimu, tai yra brangiausiai kažkada parduotas automobilis. Visai nedaug nuo jo atsilieka 1905 pagamintas „Rolls-Royce", kuris 2007 metais buvo parduotas už 7 milijonus ir 242 916 JAV dolerius. Na, o mūsų žiniomis, pats brangiausias kada nors legaliai parduotas automobilis yra 1957 metų gamybos „Ferrari 250 Testa Rossa“. Už jį kažkas 2009 metais susižėrė 12 milijonų ir 390 000 JAV dolerių.
Štai jis, brangiausias pasaulio automobilis. eurocarblog.com iliustr.
Prabangiai galima parduoti ir įprastą automobilį
Tiesa, milijonus gali kainuoti net ir ne praeities laikų retenybė ar superautomobilis. Tai gali būti net ir senas įprastas masinis automobiliūkštis, tik reikia, kad su juo būtų važinėjęs koks nors labai garsus žmogus ar bent valstybės vadovas.
Štai jums pavyzdys. Yra toks „Peugeot 504“, senas, jau klasikinis automobilis. Tokį 1977 metais pagamintą automobilį turėjo ir Machmudas Achamdinejadas. Vasario mėnesį šis automobilis buvo eksponuojamas antikvarinių automobilių parodoje, o vėliau apie 70 automobilių buvo parduodami aukcione Irane. Pinigai gauti už M. Achmadinejado „Peugeot“ buvo skirti fondui, kuris rūpinasi jaunų Irano šeimų aprūpinimu būstu.
Irano lyderio senas prancūziškas sedanas buvo įvertintas milijonais.
Irano lyderio „Peugeot“ kolekcininkų tarpe nebuvo nuvertintas. Ko verta vien automobilio šeimininko pavardė. Be viso to žinoma, kad šis automobilis prieš kelis metus buvo restauruotas. Buvo spėjama, kad šio automobilio kaina gali pasiekti 1 milijoną eurų, Tačiau galop ji buvo net ir viršyta.
Brangiausia „serijinė“ mašina – „Volkswagen“ gaminys
Tikrai prabangių automobilių yra ir tarp serijinių automobilių. Žinoma, serijiniais tokius aparatus pavadinti vos ne vos verčiasi liežuvis. Tačiau didžiųjų gamintojų gaminami monstrai, nors per metus jų per gamyklos vartus išrieda vos keliolika, formaliai yra serijiniai.
Brangiausio serijinio automobilio titulas pasaulyje dabar priklauso labai prabangiam ir galingam „Volkswagen“ – taip galima pavadinti po „VAG“ koncerno sparnu gaminamą „Bugatti Veyron 16.4 Super Sport World Record Edition„. Šis automobilis kainuoja nei daug nei mažai – 2,3 milijono JAV dolerių. Šalia jo įprastas „Bugatti Veyron 16.4 Super Sport“, toli gražu nedatraukiantis iki 2 milijonų dolerių atrodo tikrai kukliai.
Šių dienų brangenybė. Gamintojų nuotr.
Skaičiuoti svetimus pinigus pavojinga
Pasaulyje yra daugybė ratuotų ir milijonais įvertintų riedančių lobių. Daug kolekcinių ir nepaprastai brangių automobilių naujus šeimininkus susiranda tyliai – egzistuoja ir savotiška juodoji kolekcinių automobilių rinka. Na, o ir perkant legaliai, nelabai daug yra kolekcinininkų, kurie mėgsta afišuotis.
Ne ką mažiau painumų ir su naujais prabangiais ir superbrangiais automobiliais. Kinta rinka, kinta kainos. Tad reitinguoti ir visaip kitaip dėlioti brangiausių automobilių dešimtukus ryžtasi toli gražu ne visi, nes labai paprasta tėkštis veidu į purvą.
Žymiausią akibrokštą pernai padarė prabangusis „Forbes“. Leidinys „Forbes“ finansų ir ekonomikos pasaulyje laikomas vienu iš autoritetingiausių, tačiau pernai JAV finansų ekspertai drėbėsi veidu į purvą įlindę į sau svetimą sritį. „Forbes“ savo puslapiuose tuomet paskelbė pačių brangiausių pasaulio automobilių dešimtuką ir privėlė daugybę klaidų.
Šis dešimtukas tuomet atrodė labai keistai. „Forbes“ leido sau į vieną krūvą suplakti dabar gaminamus automobilius, dar negaminamus automobilius („Pagani C9“ buvo dar tik kaip bandomieji prototipai) ir jau negaminamus automobilius, tokius kaip „Lamborghini Murcielago LP670-4 Super Veloce". Ir tai dar ne viskas. Viso pasaulio automobilinė blogosfera krizeno iš to, kad „Forbes“ sau leido išgalvoti išvis neegzistuojantį automobilį. Tai „Ferrari F70“. Jo vardas kadaise buvo kelis kartus nuskambėjęs automobilininkų bendruomenėje kalbant apie galimą naują modelį, grafikos specialistai spėliojo kaip atrodytų toks automobilis, tačiau taip viskas ir baigėsi kalbomis. Taigi, geriau neskaičiuoti svetimų pinigų.