• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jau pirmąjį rugsėjo savaitgalį įvyksiantis „Braliukų mūšis“ nemažai daliai vidutinio amžiaus drifto gerbėjų yra girdėtas. Baltijos šalių drifto čempionato finalas ne tik žada itin įspūdingą renginį, bet ir bandys grąžinti mus į Lietuvos drifto praeitį.
Pirmasis „Braliukų mūšis“ įvyko 2008 metais ir jį Kėdainių aerodrome suorganizavo Lietuvos drifto tėvu laikomas Tomas Gruzdys – „Lietuvoje įsibėgėjus driftingo virusui, kilo mintis pasidomėti, kas vyksta kaimyninėje Latvijoje. Palaikiau gerus ryšius su „Bikernieki“ trasos valdytojais ir pasiteiravau ar kažkas panašaus į driftą pas juos vyksta. Gavau atsakymą, kad keli vaikinai bando slysti ir kvietimą įsitikinti savo akimis. Jau kitą savaitgalį stovėjau Rygoje ir stebėjau, kaip keli vietiniai drifto „meistrai“ tiesiogine to žodžio prasme „prievartavo“ savo trečios serijos BMW „kregždutes“ aikštelėse sukdami „saulutes“. Supratau, jog esame skirtingose planetose, nes apie kontroliuojamą slydimą, kas tuo metu jau buvo aišku lietuviams, nebuvo nė kalbos“, - pasakoja Tomas.

Jau pirmąjį rugsėjo savaitgalį įvyksiantis „Braliukų mūšis“ nemažai daliai vidutinio amžiaus drifto gerbėjų yra girdėtas. Baltijos šalių drifto čempionato finalas ne tik žada itin įspūdingą renginį, bet ir bandys grąžinti mus į Lietuvos drifto praeitį.
Pirmasis „Braliukų mūšis“ įvyko 2008 metais ir jį Kėdainių aerodrome suorganizavo Lietuvos drifto tėvu laikomas Tomas Gruzdys – „Lietuvoje įsibėgėjus driftingo virusui, kilo mintis pasidomėti, kas vyksta kaimyninėje Latvijoje. Palaikiau gerus ryšius su „Bikernieki“ trasos valdytojais ir pasiteiravau ar kažkas panašaus į driftą pas juos vyksta. Gavau atsakymą, kad keli vaikinai bando slysti ir kvietimą įsitikinti savo akimis. Jau kitą savaitgalį stovėjau Rygoje ir stebėjau, kaip keli vietiniai drifto „meistrai“ tiesiogine to žodžio prasme „prievartavo“ savo trečios serijos BMW „kregždutes“ aikštelėse sukdami „saulutes“. Supratau, jog esame skirtingose planetose, nes apie kontroliuojamą slydimą, kas tuo metu jau buvo aišku lietuviams, nebuvo nė kalbos“, - pasakoja Tomas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Andrius Miciūnas varžybų finale


„Kilo mintis Rygoje padaryti parodomąjį drifto renginį – atsivežėm tuo metu geriausiai važiavusį Andrių Miciūną su jo legendiniu sidabriniu BMW, surengėme varžybas. Taip prasidėjo graži draugystė su latviais, kurie buvo pasiryžę mesti pirštinę – jie pradėjo lankytis mūsų renginiuose, stebėjo techniką ir jau 2008 metais įvyko pirmasis „Braliukų mūšis“, kurio konceptas ir buvo -  lietuvių drifteriai prieš latvius. Atkeliavo visi trys, jų tarpe vis dar drifto varžybose dalyvaujantis Janis Lamberts. Kad užtikrinti objektyvumą, teisėjauti buvo pakviesta latvių teisėja Ieva ir tuo metu „BDC“ – Jungtinės karalystės drifto čempionate teisėjavęs japonas pravarde „Sleepy“. Nuo to, galima sakyti, pasikeitė drifto kursas Lietuvoje – „Sleepy“ sužavėjo lietuvių temperamentas ir užsispyrimas, tad jis vis dažniau teisėjavo Lietuvoje, tad dalyviams buvo suteikta proga gauti teorinių patarimų iš žmogaus, tiesiogiai susijusio su drifto gimtinės – Japonijos aukščiausia lyga – D1GP. Po kelių metų "Braliukų mūšis" vėl įvyko, tačiau šį kartą "Bikernieki" trasoje Rygoje.“, - prisiminimais dalinasi pirmojo driftingo čempionato Lietuvoje organizatorius.
Išgirdęs, jog siekiama atgaivinti gražią tradiciją turėti kasmetines varžybas su Baltijos šalių kaimynais, to laiko drifto flagmanas Andrius Miciūnas pasakoja, jog pirmus du metus lietuviams pavykdavo diktuoti tempą, tačiau latviai progresavo neįtikėtinai greitai. „Pirmi, antri metai, viskas buvo gerai, tačiau per juos latvių pilotai stipriai patobulėjo, tiek technika, tiek ir gebėjimais, tas kėlė ir mūsų kartelę.“

REKLAMA

Nissan s14 - nesenstantis modelis drifte


Tai buvo laikas, kai turėdamas 2,8 litro variklį savo 1990 gamybos BMW žengei koja į koją su sporto progresu, o apie saugos lankus dalyviai tik pasvajodavo, kaip ir apie naujas padangas – „Tuo metu aš jau neberinkdavau padangų iš permontavimo taškų, o pirkdavau jas naudotas, tai už vieną padangą mokėdavau 20 litų ir ji laikydavo keletą važiavimų, nes buvo sena, tad jų prireikdavo nemažai. Kai jau važiuodavom į Latviją, tai tokių padangų prisikraudavai kalną ir kartu su startiniu mokesčiu ir kelione, varžybos kainuodavo apie 1000 litų ir tuo metu tai buvo nemaži pinigai“,- pasakoja Andrius.
Palyginus su šį rugsėjį planuojamu „Braliukų mūšiu“, kai kurie varžybų aspektai pasikeitė, kai kurie išlieka tie patys – štai variklių įvairovė ir arklio galių skaičius, bei saugumas išaugo drastiškai – nei vienas „PRO“ lygos dalyvis nestartuoja be homologuotų saugos lankų, bent 400 arklio galių variklio, bei milžiniško ratų išsukimo, taip pat naudojamos tik naujos, sportinės padangos. Kita vertus – pastarosios kaip ir 2008-aisiais atlaiko vos keletą važiavimų, o varžybos dalyviui kainuoja apie tūkstantį su trupučiu – tik šiais laikais jau eurų.
Iš pirmųjų „Braliukų mūšio“ dalyvių padangas vis dar degina vos keletas, lietuvių tarpe praktiškai tik vienas – Timas Simniška. Ar lietuviai sugebės pasipriešinti Latvijos ir Estijos drifto desantui ir atgauti regiono lyderių reputaciją paaiškės pirmąjį rugsėjo mėnesio savaitgalį Kaune. Kartu su Baltijos drifto čempionato finalu įvyks ir Autoplius Lietuvos drifto čempionato etapas, Latvijos, bei Estijos čempionatų etapai, bei Latvijos „PRO-AM“ lygos etapas, tad nei įspūdingų važiavimų, nei galingų bolidų tikrai netruks.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų