4 iš 5 naftos kompanijos BP platformų Šiaurės jūroje turi saugumo problemų. Abejojama, ar kompanija pajėgi susitvarkyti nelaimės atveju.
2009 metais atliktų patikrinimų dokumentai, kuriuos gavo dienraštis „Financial Times“, rodo, kad BP platformų darbuotojai nebuvo tinkamai apmokyti, kaip elgtis nelaimė atveju.
Didžiosios Britanijos Energijos ir klimato kaitos departamento inspektoriai taip pat akcentuoja, kad BP savo darbuotojų neapmokė ir reguliariai netikrino jų įgūdžių, bandant suvaldyti išsiliejusią naftą.
Susidomėjimas britų tyrėjų išvadomis sustiprėjo paskelbus faktus apie BP taupymą saugumo priemonėms ir ypač po sprogimo BP priklausančiame gręžinyje „Deepwater Horizon“. Po šio įvykio daugiau nei 8 mėnesius į Meksikos įlanką nesustabdomai veržėsi nafta.
Tony'is Haywardas, BP vadovo postą paliekantis šį spalį, trečiadienį D. Britanijos parlamento komisijai turės atsakyti į klausimus apie naftos gavybos riziką šalies teritoriniuose vandenyse, praneša CNN.
Po ekologinės katastrofos Meksikos įlankoje daugelis politikų, tarp jų – ir ES energetikos komisaras Güntheris Oettingeris, pasisako už naftos gavybos moratoriumą Šiaurės jūroje.
Britų reguliuotojai tikina, kad tokių griežtų priemonių nereikia – saugumas sustiprintas.
BP Šiaurės jūros regione turi 33 platformas; inspektoriai iki 2009 metų buvo patikrinę 23, o 11 platformų rasta saugumo procedūrų pažeidimų.
„Royal Dutch Shell“ kompanija, Šiaurės jūroje turinti 27 naftos gręžimo platformas, taip pat figūruoja tarp saugumo procedūrų nesilaikančių įmonių. Pranešama, kad 5 platformų darbuotojai nebuvo tinkamai apmokyti, įmonė taip pat kritikuota, jog nelaimės atveju yra pasiruošusi per mažą kiekį naftą skaidančių chemikalų.