„Yahoo“ teigiama, kad amerikiečių lėktuvų gamintojai jau šių metų vasarą pristatys „Naują vidutinio dydžio lėktuvą“ (angl. New Midsize Airplane, NMA), kurį kiti šaltiniai vadina „Boeing 797“.
Rinką turėjusi sudrebinti „Boeing“ naujiena galimai yra dirbtinai vėlinama paskelbti dėl „Boeing 737 Max“ lėktuvų gedimų. Du tokie lėktuvai neseniai patyrė katastrofas, dėl, kaip įtariama, netinkamai suveikusios programinės įrangos.
„Jefferies“ analitikų teigimu, jų apklausti oro linijų vadovai išreiškė pageidavimą dėl „visiškai naujo NMA dizaino“. Jie taip pat mato galimybes išvysti tik vieną pilotą lėktuve.
Tokiu atveju antrasis pilotas sėdėtų „žemėje“ ir „turėtų galimybę prižiūrėti kelis lėktuvus vienu metu“. Tai sumažintų reikalingų pilotų skaičių: parengti lėktuvo pilotus kompanijoms kainuoja milijonus dolerių.
„Jefferies“ analitikų teigimu, technologijos, kurios galėtų tai užtikrinti, „yra dar už dešimties metų“, tačiau „Boeing“ užsakovai tokią galimybę tariamai vertina teigiamai.
Saugumo prasme tai dviprasmiškas sprendimas. Šiuo metu lėktuvu privalo skristi du pilotai būtent dėl saugumo reikalavimų. Vienam jų sunegalavus ar dėl kitų priežasčių nebegalint tęsti darbo, lėktuvą ant žemės nuleisti turėtų antrasis likęs pilotas. Tačiau, technologijoms tobulėjant, šį darbą galėtų atlikti ant žemės likęs kolega.
Vienas iš „Boeing“ vadovų Charlesas Toupsas šių metų vasarį paskelbė, kad vieno lakūno pilotuojami skrydžiai turėtų prasidėti nuo krovininių skrydžių, o keleiviams įtikinti dėl tokių skrydžių saugumo prireiks „kelių dešimtmečių“.
Žinant dabartines „Boeing“ problemas prototipinis modelis „797“ keleivius skraidinti galėtų pradėti ne anksčiau 2028“-ųjų, „Yahoo“ cituojami „Jefferies“ analitikai.