DIZAINAS
Pastatykite naują modelį šalia trečios, antros ar net pirmos kartos „X5“ ir pamatysite, jog šio populiaraus BMW modelio eksterjero dizainas pasikeitė ne tiek jau ir daug.
Pastebimiausias pokytis – milžiniškos radiatoriaus grotelės, kuriose dabar be didelių problemų visu kūnu įstrigtų per kelią beatodairiškai šuoliavusi stirna. Neskoninga? Šiek tiek, bet dėl milžiniškų radiatoriaus grotelių galvas pametę kinai šiam BMW sprendimui paplotų ir dar duotų arbatpinigių.
Pažvelgę į naująjį „X5“ taip pat pastebėsite, jog jis tapo didesnis. Gerokai didesnis. „X5“ yra antrasis BMW bendrovės modelis, kuris buvo sukurtas naudojantis visiškai nauja moduline platforma. Pastarosios dėka „X5“ ratų bazė pailgėjo 45 milimetrais, automobilio kėbulas pailgėjo 36 milimetrais, išplatėjo 66 milimetrais ir pasunkėjo vidutiniškai 50 kilogramų arba mūsų atveju – 85 kilogramais, nuo 2190 iki 2275 kilogramų.
INTERJERAS
Elementarios, lengvai perprantamos, klasiškos linijos BMW automobilių interjere visuomet būdavo šios markės mašinų stiprybė ir tuo pačiu silpnybė, ypač tiems, kurie yra ištroškę naujovių arba noro, jog BMW sektų savo pagrindinių konkurentų pėdomis.
Kad ir kaip stipriai norite burnoti, bet įsėdus į bet kurį automobilį su BMW antspaudu, niekada nesinorėjo priekaištauti dėl to ką matai, tuo kuo reikia naudotis ir ką lieti. Taip, sutinkame, net ir vaizduotės trūkumą turintis mokslų daktaras galėtų nupiešti įmantresnių formų, žaismingiau atrodančią svetainę, bet daugelis BMW vairuotojų mano, jog jų vieta už vairo yra tinkama ir nereikalaujanti kardinalių pokyčių.
Su ketvirtos kartos „X5“ pasirodymu BMW visgi nusprendė atlikti keletą esminių pakeitimų. Ne visi jie yra geri ar verti pagyrų, bet progreso reikalavę vairuotojai pagaliau turėtų likti patenkinti. Tad nuo ko pradėti?
Pradėkime nuo puošnaus skaitmeninio prietaisų skydelio, kuris per pirmas kelias akimirkas sukelia šviežumo ir modernumo įspūdį, bet pažvelgus atidžiau akis bado juodas ar metalo spalvos plastikas bei tokio lygio automobiliuose nematyti, ne itin kruopščiai atlikti apdailos štrichai.
Atmetus šias smulkmenas, pagrindiniai elementai yra kaip niekada puikūs. Didžiulės, patogios, net ir begemotą galinčios išlaikyti sėdynės, vairuotojo pozicija – ideali, aiškiai ir paklusniai veikiantys prietaisai. Viskas labai vokiška ir labai BMW'iška. Net ir milžinišką, nesuskaičiuojamą kiekį funkcijų turinti „iDrive“ valdoma kaip ir bet kuris išmanus telefonas. Esminius ir svarbiausius parametrų pakeitimus atliksite tik vieną kartą, o po to įvairių galimybių galinti pasiūlyti multimedija bus užmiršta visam laikui, nes pagrindines funkcijas valdysite naudodamiesi mygtukais ant vairo.
DINAMIKA
Jau seniai praėjo tie laikai, kai dyzelinu varomų variklių „raumenimis“ rūpinasi viena ar dvi turbinos. Tai – senos naujienos ir panašu, jog BMW inžinieriams menką įspūdį kelianti konfigūracija.
Į ketvirtosios kartos „X5“ montuojamas 6 cilindrų variklis yra „švelni“ evoliucija variklio, kuriam į ausį pastoviai šnibžda ne dvi ir ne trys turbinos, o keturios – arba vos viena mažiau negu bet kurios krepšinio komandos startinis penketas.
Pažvelgus į šio variklio parametrus, norisi pasakyti, jog vokiečiai eilinį kartą persūdė, persistengė ir sukūrė motorą, kuris neturi absoliučiai jokios prasmės. Iš dalies – tai yra tiesa, nes kasdieninėms reikmėms pilnai užteks silpnesnių 6 cilindrų benzininių arba dyzelinių agregatų. Vis dėlto, „X5“ modelių gamos viršūnėje esantis „M50d“ sugeba įskiepyti vieną priklausomybę – akceleracijos, o ji netrunka palaipsniui išaugti į maniją.
Kuomet daugiau nei 700 Nm garvežys išjudina 2,2 tonos sveriantį visureigį, prietaisų skydelio rodmenys primena didžiulį vandens skaitiklį, kuriame be perstojo sukasi visi įmanomi skaičiai, namuose vienu metu zvimbiant skalbimo mašinai ir indaplovei, o visuose namų vonios kambariuose pilnu tempu šniokščiant dušams.
Didžiausią įspūdį kelia tai, jog prie sėdynės prispaudžianti akceleracija tęsiasi ne keletą akimirkų, o iki pat tachometro skalės pabaigos. Tuomet automatinė pavarų dėžė perjungia aukštesnę pavarą ir keleivių teroras tęsiasi toliau. Fantastika.
Vertinimo kriterijus REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
| BMW X5 M50d |
Variklio charakteristikos | 3 litrų darbinio tūrio, 6 cilindrų. 400 AG esant 4400 aps/min. ir 760 Nm 2000-3000 sūkių diapazone |
0 – 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) | 5,2 sekundės / 5,2 sekundės |
60 – 100 km/val. (važiuojant ketvirta pavara) | 3,5 sekundės |
80 – 120 km/val. (važiuojant ketvirta pavara) | 3,7 sekundės |
60 – 100 km/val. (naudojant „Auto“ režimą) | 3,4 sekundės |
80 – 120 km/val. (naudojant „ Auto“ režimą) | 4 sekundės |
Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) | 11,9 / 7,3 / 8,3 litro 100 kilometrų |
Triukšmo lygis dB(A) (važiuojant 50/80/120 km/val. Greičiu) | 58 / 64 / 67 |
VALDYMAS
Automobilių pasaulio herakliais praminti SUV tipo ratuočiai visuomet turėjo keletą rimtų svertų savo stovykloje: aukštesnė sėdėsena, didesnis saugumas avarijos atveju, vaikų darželiams tinkami interjerai. Visa tai – labai smagu ir džiugu, bet aukštesnė prošvaisa, malkoms skirtą pašiūrę primenančios kėbulo formos bei didžiulis svoris labai stipriai pakenkdavo valdymo savybėms, kuro sąnaudoms bei padangų sugebėjimui atsilaikyti bent jau 10 000 kilometrų.
BMW inžinieriai kurdami ketvirtos kartos „X5“ buvo pasiryžę į pasaulį išleisti tokį automobilį, kuris valdymo savybėmis nenusileistų kompaktiškesniems ir atletiškiau atrodantiems sedanams. Pasakyti – lengva, padaryti – žymiai sunkiau.
Kad ir kaip juokingai tai skambės, bet „X5“ yra vienas iš tų automobilių, kuriam su didžiausiu malonumu parodysite savo mėgstamiausią užmiesčio maršrutą. Staigūs ir aštrūs posūkiai, kalnuoti, absoliučiai jokios gyvybės neturintys keliai, kuriuose galima susikoncentruoti tik į vieną veiklą – vairavimą.
Būtent tada išlenda po storomis odinėmis sėdynėmis ir jutikliniais ekranais paslėptas BMW automobiliams būdingas charakteris. Įjungus „Sport“ režimą, ką tik ant galinių sėdynių vaikus vežęs SUV pritūpia 20 milimetrų arčiau kelio dangos, o elektroninės sistemos kimba į darbą turėdamos tik vieną tikslą – įrodyti, jog šis, iš pirmo žvilgsnio nerangiai atrodantis orangutangas gali šokti kaip balerina.
„BMW X5“ sugeba ir gali pasiūlyti pakankamai daug dinamiškumo ir vairavimo nirvanos, atsižvelgiant į automobilio dydį, plotį, svorį ir žinoma – paskirtį. Iš tiesų, vairavimo džiaugsmo jis gali suteikti gerokai daugiau negu kas nors kada nors panorės išnaudoti.
„Adaptyvus“ važiavimo režimas, greičiausiai, bus naudojamas dažniausiai, mat jis prisitaikys prie vairuotojo ir jo nuotaikų kaitos. Jis pasiūlys optimalų balansą tarp kiurksojimo spūstyse prie „Hesburger“ restorano ir kitų eismo dalyvių erzinimo Vilniaus vakariniame aplinkkelyje. Jums reikės tik sukioti vairą ir spaudinėti akceleratoriaus pedalą. Išvadas automobilis padarys už Jus.
BMW taip pat nepamiršo ir išrankių, smulkmeniškų vairuotojų. Jeigu esate būtent toks, tuomet galėsite įsijungti „Individual“ važiavimo režimą, kuriame galėsite nustatyti variklio, pavarų dėžės ir pakabos darbo režimus pagal savo poreikius.
EKSPLOATACIJA
„BMW X5“, kurio kaina siekia šešiaženklę sumą – pribloškianti naujiena? Tik tiems kas turi problemų su atmintimi.
„BMW X5“ į šešiaženkles sumas kainuojančių automobilių teritoriją įžengė pakankamai seniai, dar kai mūsų šalyje buvo galima atsiskaityti litais. Pavyzdžiui, trečioji „X5“ modelio karta su gausia komforto įranga bei visų mylimų 6 cilindrų varikliu kainuodavo maždaug 310 000 litų, todėl nenuostabu, jog į mūsų rankas patekęs „BMW X5“ modelių gamos flagmanas „M50d“ buvo įkainotas beveik 130 000 eurų suma.
Šią įspūdingą sumą galima sumažinti į pagalbą pasitelkus suvalkietišką taupumą. 2040 eurų už naktinio matymo sistemą? Ačiū ne. 1480 eurų už „BMW Individual“ kataloge esančią, oda aptrauktą priekinę panelę? Išeik iš gimtadienio. 1230 eurų už gigantiškus 22 colių ratlankius? Geriau savaitė Nidoje.
Apskritai, turint labai daug drąsos ir noro „BMW X5 M50d“ galite įsigyti už 99 650 eurų, atsisakę mūsų bandytame modelyje esančios, beveik 30 000 eurų vertės papildomos įrangos.
Vertinimo kriterijus | BMW X5 M50d |
Pigiausio modelio kaina | 79 353 eurai |
Bandyto modelio kaina | 129 229 eurai |
Papildomos įrangos pasirinkimas ir kaina | 7 balai |
Standartinė garantija | 5 metų/ 200 000 kilometrų |
Išlaidos planiniams aptarnavimams nuvažiavus 100 000 kilometrų | 4118 eurų. Aptarnavimo intervalai atliekami kas 25 000 kilometrus. |
Prognozuojama išliekamoji vertė po 5 metų, nuvažiavus 100 000 kilometrų | – |
Atstovybių tinklas | Vilnius, Kaune, Klaipėda |
Prieš 20 metų pasirodęs „BMW X5“ sukėlė mažą, bet reikšmingą revoliuciją. Vėliau pasirodžiusios kartos mokėsi iš savo pirmtakų klaidų ir sustiprino savo pozicijas itin konkurencingame segmente. Šį kartą BMW sužaidė tiksliai ir užtikrintai.
„BMW X5“ yra viena iš daugybės sėkmės istorijų, kurios galėtų pavydėti praktiškai kiekvienas gamintojas. Metai bėgo, BMW atstovybių plotą užimdavo vis naujesnės „X5“ kartos, o žmonės vis nesugebėdavo atsispirti Vokietijoje sukurto ir JAV pagaminto SUV vilionėms. Panašu, jog ši tendencija išliks ir toliau.
Jūsų akys norės sakyti, jog tai tik subtili evoliucija. Iš dalies tai yra tiesa, nes eksterjero dizainas BMW stovykloje keičiasi po truputėlį, o ne iškart. Tuo tarpu techninė dalis žengė pakankamai stiprų žingsnį į priekį. Nuo šiol „X5“ turės pačius pažangiausius, net ir didžiausio išmaniųjų prietaisų gerbėjo širdį pavergsiančias sistemas, kurios statistiniam vartotojui bus reikalingos kaip šuniui penkta koja.
Jeigu didžiausią prioritetą skiriate automobilio manieroms kelyje, tikrai nesurasite kito tokio dydžio SUV, galinčio pasiūlyti bent kiek panašius vairavimo pojūčius. Būtent BMW automobiliams būdingos valdymo savybės yra naujos kartos „X5“ stiprybė ir išskirtinumas, arba, kaip pasakytų marketingo skyrius šulai – Selling point.
Vis dėlto, 98 procentai „X5“ pirkėjų šį modelį perka dėl absoliučiai kitų priežasčių arba vienos – noro padaryti pareiškimą, pademonstruoti savo piniginės storį, įprasminti sėkmingo verslo modelį. Su šiomis užduotimis „X5“ susitvarko gerai ar netgi pernelyg gerai, tad jeigu „X5“ vertintume pagal šiuos kriterijus, vargu, ar bent vienas šio BMW modelio konkurentas turi bent pusę „svorio“ tai padaryti.
MUMS PATIKO
- Puikios dyzelinio variklio dinaminės savybės
- Kad ir kokią nuomonę turite apie BMW, X5 yra vienas iš tų automobilių, kuris gatvėje atkreips dėmesį
- Technologijų daugiau negu galimybių jas išnaudoti
- Atsižvelgiant į priekyje tūnančio motoro galią – piniginę džiuginančios degalų sąnaudos
- Patogios, puikų šoninį prilaikymą turinčios sėdynės, siūlančios daugybę konfigūravimo galimybių
- Masyvų automobilį labai lengva valdyti ir juo manevruoti itin ankštose vietose
- Iš pradžių šiek tiek gluminanti, bet po to labai džiuginanti garso izoliacija. Tai vienas tyliausių SUV savo segmente
- Sklandžiai veikianti transmisija
MUMS NEPATIKO
- Kuomet automobilis kainuoja šešiaženklę sumą, labai sunku tai ištarti, bet – surinkimo kokybė ir tam tikros apdailos medžiagos ne visiškai atitinka lūkesčius. Visgi, šią problemą įprastai turi tik pirmieji nuo konvejerio nuriedėję modeliai
- Pagrindiniai „X5“ konkurentai siūlo erdvesnį interjerą, daugiau praktiškumo arba galimybių bekelėje
- Per daug Azijos rinkai skirto ekscentriškumo ir per mažai BMW automobiliams būdingo vokiško santūrumo
- Išaugęs antsvoris, save išduodantis posūkiuose