• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilių pramonė siekia sparčiai mažinti savo pėdsaką gamtai. Vienas tvariausių gamintojų – Vokietijos koncernas BMW – įsitikinęs, kad norint pasiekti klimato kaitos tikslų neužtenka vien didinti elektromobilių skaičių keliuose – būtina švarinti ir pačią transporto priemonių gamybą taikant žiedinės ekonomikos principus.
Todėl šiemetinėje Miunchene vykstančioje „IAA Mobility“ parodoje BMW, šalia dar aukštesnių įsipareigojimų aplinkosaugai, pristatė ir neįprastus tvaraus mobilumo koncepcinius modelius.
BMW tvaraus mobilumo ateitis – automobilis iš perdirbtų medžiagų ir dviračio-motociklo mišrūnai
Griežtesni CO2 tikslai ir dėmesys žiedinei ekonomikai
BMW skaičiuoja, kad šiuo metu apie 70 proc. automobilių pramonės CO2 emisijų susidaro eksploatuojant transporto priemones. Todėl svarbiausias BMW dėmesys –mažinti vienos transporto priemonės ir vieno nuvažiuoto kilometro CO2 pėdsaką. Iki 2030 m. koncernas tikisi jį sumažinti bent perpus (palyginus su 2019 m. rodikliu).
Tuo tikslu per ateinančius dešimt metų į kelius išvažiuos apie dešimt milijonų BMW elektromobilių. Jau 2030 m. kas antras parduodamas naujas BMW modelis bus elektrinis, o „Mini“ siūlys išskirtinai tik elektra varomus automobilius.
BMW tvaraus mobilumo ateitis – automobilis iš perdirbtų medžiagų ir dviračio-motociklo mišrūnai
Kitas svarbus kriterijus – CO2 emisijos, tenkančios visam transporto priemonės gyvavimo ciklui, įskaitant ir gamybą. Čia BMW grupė planuoja mažiausiai 40 proc. sumažinti išmetamą CO2 kiekį vienai transporto priemonei.
Apskritai, BMW požiūriu, vien tik didindami elektromobilių skaičių keliuose klimatui draugiško mobilumo nesukursime – labai svarbu sumažinti pirminių medžiagų naudojimą automobilių gamybai ir naudoti antrines žaliavas, t.y. remtis žiedinės ekonomikos principais.
Todėl BMW naudoja vis daugiau perdirbtų ar daugkartinio naudojimo medžiagų – dabar jų dalis modeliuose sudaro apie 30 proc., tačiau koncernas planuoja šį rodiklį padidinti iki 50 procentų.
BMW tvaraus mobilumo ateitis – automobilis iš perdirbtų medžiagų ir dviračio-motociklo mišrūnai
Automobilis iš 100 proc. perdirbtų medžiagų
Atspindėdama savo ambicingus tvarumo tikslus BMW grupė Miunchene pademonstravo išskirtinio dizaino „BMW i Vision Circular“ koncepcinį elektromobilį, kuris sukurtas pagal žiedinės ekonomikos principus. Tai automobilis, kuriame visos naudojamos medžiagos yra perdirbtos ar gali būti perdirbtos (yra biologinės kilmės, sertifikuotos žaliavos ar antrinės medžiagos).
Įdomu tai, kad „BMW i Vision Circular“ elektromobilio baterija taip pat yra 100% perdirbama ir pagaminta beveik vien tik iš perdirbtų medžiagų. Be to, ji pasižymi gerokai didesniu energijos tankiu, o jos gamybai naudojama mažiau vertingiausių žemės išteklių.

Automobilių pramonė siekia sparčiai mažinti savo pėdsaką gamtai. Vienas tvariausių gamintojų – Vokietijos koncernas BMW – įsitikinęs, kad norint pasiekti klimato kaitos tikslų neužtenka vien didinti elektromobilių skaičių keliuose – būtina švarinti ir pačią transporto priemonių gamybą taikant žiedinės ekonomikos principus.
Todėl šiemetinėje Miunchene vykstančioje „IAA Mobility“ parodoje BMW, šalia dar aukštesnių įsipareigojimų aplinkosaugai, pristatė ir neįprastus tvaraus mobilumo koncepcinius modelius.
BMW tvaraus mobilumo ateitis – automobilis iš perdirbtų medžiagų ir dviračio-motociklo mišrūnai
Griežtesni CO2 tikslai ir dėmesys žiedinei ekonomikai
BMW skaičiuoja, kad šiuo metu apie 70 proc. automobilių pramonės CO2 emisijų susidaro eksploatuojant transporto priemones. Todėl svarbiausias BMW dėmesys –mažinti vienos transporto priemonės ir vieno nuvažiuoto kilometro CO2 pėdsaką. Iki 2030 m. koncernas tikisi jį sumažinti bent perpus (palyginus su 2019 m. rodikliu).
Tuo tikslu per ateinančius dešimt metų į kelius išvažiuos apie dešimt milijonų BMW elektromobilių. Jau 2030 m. kas antras parduodamas naujas BMW modelis bus elektrinis, o „Mini“ siūlys išskirtinai tik elektra varomus automobilius.
BMW tvaraus mobilumo ateitis – automobilis iš perdirbtų medžiagų ir dviračio-motociklo mišrūnai
Kitas svarbus kriterijus – CO2 emisijos, tenkančios visam transporto priemonės gyvavimo ciklui, įskaitant ir gamybą. Čia BMW grupė planuoja mažiausiai 40 proc. sumažinti išmetamą CO2 kiekį vienai transporto priemonei.
Apskritai, BMW požiūriu, vien tik didindami elektromobilių skaičių keliuose klimatui draugiško mobilumo nesukursime – labai svarbu sumažinti pirminių medžiagų naudojimą automobilių gamybai ir naudoti antrines žaliavas, t.y. remtis žiedinės ekonomikos principais.
Todėl BMW naudoja vis daugiau perdirbtų ar daugkartinio naudojimo medžiagų – dabar jų dalis modeliuose sudaro apie 30 proc., tačiau koncernas planuoja šį rodiklį padidinti iki 50 procentų.
BMW tvaraus mobilumo ateitis – automobilis iš perdirbtų medžiagų ir dviračio-motociklo mišrūnai
Automobilis iš 100 proc. perdirbtų medžiagų
Atspindėdama savo ambicingus tvarumo tikslus BMW grupė Miunchene pademonstravo išskirtinio dizaino „BMW i Vision Circular“ koncepcinį elektromobilį, kuris sukurtas pagal žiedinės ekonomikos principus. Tai automobilis, kuriame visos naudojamos medžiagos yra perdirbtos ar gali būti perdirbtos (yra biologinės kilmės, sertifikuotos žaliavos ar antrinės medžiagos).
Įdomu tai, kad „BMW i Vision Circular“ elektromobilio baterija taip pat yra 100% perdirbama ir pagaminta beveik vien tik iš perdirbtų medžiagų. Be to, ji pasižymi gerokai didesniu energijos tankiu, o jos gamybai naudojama mažiau vertingiausių žemės išteklių.

REKLAMA


Didesniam mobilumui – elektriniai dviejų ratų mišrūnai
Be „BMW i Vision Circular“, „IAA Mobility“ parodoje koncernas atskleidė ir kitas novatoriškas dviejų ratų transporto priemonių koncepcijas.
Viena tokių – „BMW i Vision AMBY“. Ją koncernas vadina pirmąją greitaeige dvirate elektrine transporto priemone, savo naujo mobilumo mieste vizija.
BMW tvaraus mobilumo ateitis – automobilis iš perdirbtų medžiagų ir dviračio-motociklo mišrūnai
Iš išorės „BMW i Vision AMBY“ primena įprastą elektrinį dviratį, tačiau siūlo žymiai daugiau galimybių. Elektrinė pavaros sistema turi tris greičio režimus, pritaikytus važiuoti skirtingais keliais: iki 25 km/val. greičiu važiuojant dviračių takais, iki 45 km/val. – miesto gatvėmis ir iki 60 km/val. – užmiesčio keliuose. Greičio režimai gali būti pasirenkami tiek rankiniu būdu per programėlę išmaniajame telefone, tiek ir automatiškai sistemai pačiai nustatant važiuojančiojo vietą.
Dar viena koncerno naujovė – motociklo ir dviračio hibridas „BMW Motorrad Vision AMBY“. Kaip ir elektrinis dviratis, ši dviratė transporto priemonė geba automatiškai riboti maksimalų greitį iki 60 km/val. važiuojant keliu ir iki 25 km/val. – važiuojant dviračio taku. Tiesa, skirtingai nuo „BMW i Vision AMBY“, „BMW Motorrad Vision AMBY“ vietoje pedalų turi įprastas motociklo kojų atramas ir įsibėgėja naudojant rankeną su droseline sklende.
BMW tvaraus mobilumo ateitis – automobilis iš perdirbtų medžiagų ir dviračio-motociklo mišrūnai
Beje, kaip pastebi BMW koncernas, tokioms transporto priemonėms, kurios turi keletą greičio lygių, dar nėra sukurta teisinė bazė, todėl AMBY vizijos tikisi paskatinti mišrių transporto priemonių srities reglamentavimo kūrimąsi.
Miunchene pristatyta trečioji BMW dviratė koncepcija – „BMW Motorrad Concept CE 02“. Šis inžinierių kūrinys nėra nei klasikinis motociklas, nei motoroleris – savotiškas mišrus naujas mobilumo sprendimas. Elektrinė dviratė transporto priemonė skirta 16 metų ir vyresniems asmenims, norintiems būti mobiliems ir nevaržomai judėti. Pagrindinis dėmesys šioje transporto priemonėje skiriamas moderniai išvaizdai, paprastam naudojimui ir emocionalumui.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų