2012 m. gegužės mėnuo sportiškiausio BMW M padalinio darbuotojams yra prisiminimų su sentimentais kupinas laikotarpis, kadangi lygiai prieš 40 metų jie pradėjo savo veiklą ir žvelgiant į vokiečių koncerno praeitį sunku būtų nesutikti su tuo, kad visi tie galingiausi, greičiausi ir geriausiai valdomi gamintojo modeliai, padėjo suformuoti markei tokį įvaizdį, koks jis yra dabar.
„Kompanija yra kaip žmogus. Kol ji sportuoja, tol yra geros fizinės formos, treniruota, kupina entuziazmo ir viskam pasiruošusi“, ‒ šiais žodžiais dukterinės bendrovės įkūrimą 1972 m. palydėjo vienas iš „BMW AG“ valdybos narių Robertas A. Lutzas. Tuo metu naujausia buvusi kompanijos atšaka dar vadinosi „BMW Motorsport“. Šiandien automobilių industrijoje ji jau žinoma BMW M vardu, tačiau kaip šia neeiline proga išplatintuose pranešimuose skelbia koncerno atstovai, padalinys vis dar yra taip pat gerai fiziškai pasiruošęs, treniruotas ir kupinas entuziazmo.
Kuomet 1972 m. gegužės 1 d. buvo įkurtas „BMW Motorsport“ padalinys jame vadovaujami generalinio direktoriaus Jocheno Neerpasho dirbo viso labo 35 specialistai. Prižiūrimi žmogaus, kuris prieš persikeldamas į Miuncheną dirbo „Porsche“ prototipų bandytoju ir „Ford Racing“ vadovu jie sukūrė pirmuosius legendomis ilgainiui tapusius modelius, tokius kaip 3,0 CSL ir raliui parengtą 2002. J. Neerpaschui taip pat pavyko privilioti į komandą tokius lenktyninius kaip Chrisas Amonas, Toine Hezemansas, Hansas-Joachimas Stuckas ir Dieteris Questeris.
Gyvavimo pradžioje BMW M padalinys visą dėmesį sutelkė į dalyvavimą lenktynėse ir jiems puikiai sekėsi, tačiau galiausiai žmonės, kurie matė automobilius trasose ėmė teirautis apie gatvėms skirtus galingesnius modelius, taigi galiausiai atsirado pirmieji sportiniai 5 serijos sedanai. 1974 m. pasirodė pirmoji jų serija: 530, 533i ir 535i, lyginant su standartiniais modeliais šios versijos buvo galingesnės, turėjo sportiškesnę pakabą ir efektyvesnius stabdžius.
Visgi apie tikruosius „BMW Motorsport“ padalinio sugebėjimus visas pasaulis sužinojo, kuomet 1978 m. dienos šviesą išvydo superautomobilis M1. Nors pagal pirminį planą BMW mazgams parengtą važiuoklę ir kėbulą turėjo tiekti „Lamborghini“ ši kompanija susidūrė su finansinėmis problemomis ir bavarams teko verstis patiems. Taip pirmasis ir kol kas vienintelis vokiečių superautomobilis tapo tikra dėlione: važiuoklę ir kėbulą gamino dvi atskiros kompanijos Modenoje, „ItalDesign“ surinkdavo juos į vieną, taip pat įrengdavo interjerą ir automobilis keliaudavo į Štutgartą, kur „Baur“ sumontuodavo visus mechaninius komponentus. Nors automobilis tiems laikams buvo beprptiškai brangus, kainavo 100 markių paklausa buvo didelė, buvo pagaminta netgi daugiau nei reikalavo „Fia Group 4“ modeliams taikomos holomogacijos taisyklės.
1980 m. J. Neepaschas paliko „BMW Motorsport“, o jo vietą užėmė Dieteris Stappertas. Kompanijoje is užėmė ir lenktynių padalinio vadovo vietą, kuri iki tol priklausė sportinių variklių „burtininku“ laikytam Paului Rosche. Būtent šis vyrukas sukūrė įspūdingą 800 AG galią išvystantį turbokompresorinį variklį, su kuriuo 1980 m. BMW pradėjo savo istoriją „Formulės 1“ lenktynėse.
Praėjus dar ketveriems metams kompanija nustebimo automobilių industrijos specialistus ir pamalonino sportinių automobilių gerbėjus pristatydama modelius M5 ir M635Csi. Iš superautomobilio M1 paimtas apsisukimus mėgstantis vieneilis šešių cilindrų variklis išvystė 286 AG, taigi lyginant su 518i, M5 sedanas buvo tris kartus galingesnis. Būtent šis sedanas laikomas „vilkas ėriuko kailyje“ filosofijos pradininku Europoje, kadangi nors sedanas išoriškai beveik nieko nesiskyrė nuo standartinio, galėjo išvystyti maksimalų 245 km/h greitį.
Po sėkmingų pasirodymų „Formulės 1“ lenktynėse „BMW Motorsport“ rimčiau susidomėjo ir kėbulinių automobilių lenktynėmis. Taip 1986 m. dienos šviesą išvydo M3. Kuriamas specialiai automobilių lenktynėms šis automobilis buvo projektuojamas taip, kad atitiktų visus „Group A“ bolidams keliamus reikalavimus. Įspūdingų pergalių žiedinėse lenktynėse, taip pat ir ralyje pasiekusių automobilių pagal homologacijos reikalavimas gamintojas privalėjo pagaminti 5 tūks. per metus ir kaip vėliau paaiškėjo BMW tai tikrai nebuvo problema. Iš viso buvo pagaminta 17,970 pirmos kartos M3 automobilių.
Pastaraisiais metais kompanijos sportinių modelių gama kaip reikiant prasiplėtė, siūlomi automobiliai įvairiausiu poreikius turintiems klientams – pradedant nuo mažiausių pašėlusių 1M kupė ir baigiant galingiausiomis didžiųjų BMW SUV modelių versijomis X5M ir X6M. Naują lapą sportiškiausių bavarų modelių istorioje šiais metais atvertė kuriama „BMW M Performance Automobile“ modelių grupė. Nauja produktų grupė pradedama nuo įspūdingą 381 AG galios vienaeilį dyzelinį šešių cilindrų variklį su trimis turbokompresoriais turinčių modelių: „M550d xDrive“, „X5 M50d“ ir „X6 M50d“.