Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Pasibaigusioje tarptautinėje Ženevos automobilių parodoje BMW greta iš anksto anonsuotų naujųjų „BMW 330e“, „BMW X5 xDrive45e“ ir 7 serijos iš tinklo įkraunamų hibridinių modelių taip pat pristatė „BMW X3 xDrive30e“, „BMW 530e“ bei „BMW 225xe Active Tourer“. Taip Vokietijos koncernas ne tik išplėtė „e“ raidele pažymėtų elektrifikuotų automobilių pasiūlą, bet ir dar plačiau integravo pažangios antrosios kartos hibridines sistemas.
„Išaugęs galingumas, efektyvumas ir didesnis vien elektra nuvažiuojamų kilometrų skaičius – pagrindiniai naujos kartos BMW iš tinklo įkraunamų galios sistemų atributai“, – elektrifikuotas koncerno naujienas reziumuoja prekės ženklo Lietuvoje vadovas Martynas Daujotas.
Jo teigimu, išauginti „plug-in“ tipo hibridinių BMW sistemų efektyvumą tapo įmanoma dėl naujosios aukštos įtampos baterijų technologijos, leidusios nekeičiant akumuliatorių dydžio ženkliai padidinti jų energinę talpą – nuo 7,7 iki 9,7 kWh kompaktiniuose modeliuose ir nuo 9,2 iki 12 kWh didesniuose. Be to, efektyviau išnaudoti elektros energijos resursus leidžia ir naujosios skaitmeninės automobilių sistemos.
Pirmasis markės istorijoje
Ženevoje pristatytas „BMW X3“ su „plug-in-hybrid“ tipo jėgaine rinkose debiutuos šių metų gruodį, o kitąmet taps pirmuoju kompanijos automobiliu, kuris bus siūlomas tiek su vidaus degimo varikliais, tiek su iš tinklo įkraunama sistema, tiek su visiškai elektrine pavara.
Charakteringos dinamiško vairavimo savybės kartu su visų varomų ratų pavara „xDrive“ (kuri aktyvi ir vien važiuojant elektra) „BMW X3 xDrive30e“ suderintos su mažomis degalų sąnaudomis ir CO2 emisijomis. Naudojantis vien elektros energijos resursais šiuo automobiliu galima nuvažiuoti 50 kilometrų, o degalų sąnaudos 100 km įveikti vidutiniškai siekia 2,4 litro, kai CO2 emisija – 56 g/km.
„BMW X3 xDrive30e“ sumontuotas 4 cilindrų dvilitris benzininis motoras su „BMW TwinPower Turbo“ turbinų technologija ir elektrinis variklis, perduodantys energiją išmaniai visų varomų ratų sistemai per 8 laipsnių automatinę „Steptronic“ pavarų dėžę. Bendra galios sistema generuoja 185 kW/252 AG pajėgumą, kurį laikinai galima padidinti 30 kW/41 AG aktyvavus „XtraBoost“ funkciją. Tad nuo 0 iki 100 km/val. šis visureigis gali įsibėgėti tik per 6,5 sek.
Naujosios kartos ličio jonų akumuliatorius montuojamas po galine sėdyne, todėl iš automobilio erdvės atima nedaug vietos. 450 litrų bagažinės talpa „BMW X3 xDrive30e“ leidžia beveik niekuo nenusileisti kompaktiškiems visureigiams su tradicinėmis vidaus degimo jėgainėmis.
Išaugusios distancijos
Ženevoje pristatytas „BMW 530e“ su naujos kartos iš tinklo įkraunama hibridine sistema dabar gali vien elektra nuvažiuoti beveik trečdaliu didesnę distanciją – iki 64 km. Tai leido sumažinti automobilio vidutines degalų sąnaudas iki 1,7 litro 100 km, o CO2 emisiją – iki 38 g/km. Nuo liepos mėnesio bus pasiūlyta ir „BMW 530e xDrive“ versija su visų varomų ratų pavara, kuri vien elektra įveiks 57 kilometrus, vidutiniškai sunaudos 1,9 litro benzino šimtui kilometrų, o CO2 emisija sieks 44 g/km.
Tokia pati galios sistema sumontuota ir naujajame „BMW 330e“ sedane, kuri leidžia jam vien elektra dabar nuvažiuoti perpus daugiau nei pirmtakui – iki 60 kilometrų. Automobilio vidutinės benzino sąnaudos 100 km apsiriboja vidutiniškai 1,7 litro (CO2 emisija sumažinta iki 39 g/km). Naujasis „BMW 330e“ nuo 0 iki 100 km/val. greičio įsibėgėja per 6 sek.
Šeimos automobilyje „BMW 225xe Active Tourer“ naujoji „plug-in-hybrid“ sistema leido padidinti elektrinį kilometražą kiek daugiau nei ketvirtadaliu – dabar jis siekia 57 kilometrus. Vidutinės automobilio degalų sąnaudos šimtui kilometrų siekia 1,9 litro, o CO2 emisija – 43 g/km.
„BMW X5 xDrive45e“ – iki 80 km elektra
Tiek Ženevoje pirmą kartą oficialiai pristatytas naujasis 7 serijos „BMW 745e“ (ir jo ilgesnioji versija „BMW 745Le“), tiek visureigis „BMW X5 xDrive 45e“ derina 3 litrų darbinio tūrio 6 cilindrų benzininį variklį ir elektros jėgainę, kurių sisteminė galia siekia 290 kW/394 AG. Visureigis nuo 0 iki 100 km/val. pagreitėja per 5,6 sek., o limuzinas per dar įspūdingesnes 5,1-5,3 sek. (priklausomai nuo versijos).
„BMW X5 xDrive45e“ vien elektra dabar gali nuvažiuoti beveik tris kartus daugiau už pirmtaką – apie 80 km, ko turėtų pakakti daugumos vairuotojų kasdienos poreikiams mieste. Tokiu būdu „virtualiai“ degalų sąnaudas mieste galima sumažinti iki nulio, benzininį motorą pasitelkiant tik užmiestyje arba esant didelės akceleracijos poreikiui. Todėl šio visureigio vidutinės benzino sąnaudos siekia 2,1 litro 100 km, o CO2 emisija – 49 g/km.
Automobilio gale galima sutalpinti nuo 500 iki 1716 litrų bagažo, o jo universalumą dar padidina išmani visų varomų ratų sistema, leidžianti tiek mėgautis dinamišku vairavimu, tiek susidoroti su prastos kokybės kelių iššūkiais.
7 serijos modelio elektra nuvažiuojamą atstumą, palyginus su ankstesne karta, naujoji sistema leido padidinti iki 30 proc. – priklausomai nuo modifikacijos „BMW 745Le“ ir „BMW 745e“ gali be emisijų įveikti atitinkamai 50 ir 58 km. Toks netaršus resursas leido sumažinti vidutines limuzino degalų sąnaudas iki 2,1-2,6 litro (priklausomai nuo versijos) šimtui kilometrų.
Išplėstos skaitmeninės galimybės
3 ir 7 serijos bei „BMW X5“ iš tinklo įkraunamose hibridinėse versijose taip pat įdiegta naujausia septintosios kartos operacinė įranga kartu su inovatyviomis skaitmeninėmis paslaugomis, leidžiančiomis dar geriau išnaudoti važiavimo elektros režimu galimybes.
BMW inžinieriai optimizavo ir išmanią energijos valdymo sistemą. Jos valdikliai dabar prijungti prie navigacijos sistemos, todėl vidaus degimo ir elektros variklių sąveika tiksliau pritaikoma kelio reljefo ir važiavimo sąlygų poreikiams. Naujuosiuose „BMW 330e“ ir „BMW X5 xDrive45e“ modeliuose navigacijos ir aplinkos daviklių informaciją naudojantis valdiklis tuo pačiu gali optimizuoti stabdymo energijos rekuperacijos efektyvumą. Pavyzdžiui, artėjant prie sankryžos ar lėčiau važiuojančio automobilio, mažinant įkraunamo hibridinio BMW judėjimo greitį stabdymo energija gali būti išnaudojama maksimaliai rekuperacijai.
Standartinėje iš tinklo įkraunamų BMW hibridų įrangoje įdiegta naujoji „BMW Live Cockpit Professional“ sistema su modernia dizaino grafika ir virtualiu prietaisų skydeliu aiškiai išskiria baterijos būklę, elektra nuvažiuoti galimą likusį atstumą, potencialų krovos laiką ir iš tinklo įkraunamos hibridinės sistemos veikimo režimus.
Vienas jų – „Hybrid“ režimas – automatiškai parenkamas standartiniu įjungus automobilį ir užtikrina subalansuotus visų agregatų nustatymus, optimizuotą variklių sąveiką ir rekuperacijos lygius, siekiant efektyviausio važiavimo.
Iki 2025 metų – 25 elektrifikuoti modeliai
Pernai „BMW Group“ grupė pagal konsoliduotus rezultatus pardavė virš 140 tūkst. elektrifikuotų modelių arba 38,4 proc. daugiau nei 2017-aisiais.
Kartu su visiškai elektriniu „BMW i3“, hibridiniais sportiniais „BMW i8“ ir „BMW i8 Roadster“, iš tinklo įkraunami hibridiniai „BMW X3“, „BMW X5“, 2, 3, 5 ir 7 serijų BMW, taip pat Kinijos rinkai gaminamas „BMW X1 xDrive25Le“ modelis, „MINI Cooper S E Countryman ALL4“ ir visiškai elektrinis MINI dabar formuoja išskirtinę „premium“ segmente net 12 elektrifikuotų grupės modelių liniją. Iki 2025 metų „BMW Group“ strategijoje numatyta padidinti šių modelių skaičių iki bent 25.
Pasibaigusioje tarptautinėje Ženevos automobilių parodoje BMW greta iš anksto anonsuotų naujųjų „BMW 330e“, „BMW X5 xDrive45e“ ir 7 serijos iš tinklo įkraunamų hibridinių modelių taip pat pristatė „BMW X3 xDrive30e“, „BMW 530e“ bei „BMW 225xe Active Tourer“. Taip Vokietijos koncernas ne tik išplėtė „e“ raidele pažymėtų elektrifikuotų automobilių pasiūlą, bet ir dar plačiau integravo pažangios antrosios kartos hibridines sistemas.
„Išaugęs galingumas, efektyvumas ir didesnis vien elektra nuvažiuojamų kilometrų skaičius – pagrindiniai naujos kartos BMW iš tinklo įkraunamų galios sistemų atributai“, – elektrifikuotas koncerno naujienas reziumuoja prekės ženklo Lietuvoje vadovas Martynas Daujotas.
Jo teigimu, išauginti „plug-in“ tipo hibridinių BMW sistemų efektyvumą tapo įmanoma dėl naujosios aukštos įtampos baterijų technologijos, leidusios nekeičiant akumuliatorių dydžio ženkliai padidinti jų energinę talpą – nuo 7,7 iki 9,7 kWh kompaktiniuose modeliuose ir nuo 9,2 iki 12 kWh didesniuose. Be to, efektyviau išnaudoti elektros energijos resursus leidžia ir naujosios skaitmeninės automobilių sistemos.
Pirmasis markės istorijoje
Ženevoje pristatytas „BMW X3“ su „plug-in-hybrid“ tipo jėgaine rinkose debiutuos šių metų gruodį, o kitąmet taps pirmuoju kompanijos automobiliu, kuris bus siūlomas tiek su vidaus degimo varikliais, tiek su iš tinklo įkraunama sistema, tiek su visiškai elektrine pavara.
Charakteringos dinamiško vairavimo savybės kartu su visų varomų ratų pavara „xDrive“ (kuri aktyvi ir vien važiuojant elektra) „BMW X3 xDrive30e“ suderintos su mažomis degalų sąnaudomis ir CO2 emisijomis. Naudojantis vien elektros energijos resursais šiuo automobiliu galima nuvažiuoti 50 kilometrų, o degalų sąnaudos 100 km įveikti vidutiniškai siekia 2,4 litro, kai CO2 emisija – 56 g/km.
„BMW X3 xDrive30e“ sumontuotas 4 cilindrų dvilitris benzininis motoras su „BMW TwinPower Turbo“ turbinų technologija ir elektrinis variklis, perduodantys energiją išmaniai visų varomų ratų sistemai per 8 laipsnių automatinę „Steptronic“ pavarų dėžę. Bendra galios sistema generuoja 185 kW/252 AG pajėgumą, kurį laikinai galima padidinti 30 kW/41 AG aktyvavus „XtraBoost“ funkciją. Tad nuo 0 iki 100 km/val. šis visureigis gali įsibėgėti tik per 6,5 sek.
Naujosios kartos ličio jonų akumuliatorius montuojamas po galine sėdyne, todėl iš automobilio erdvės atima nedaug vietos. 450 litrų bagažinės talpa „BMW X3 xDrive30e“ leidžia beveik niekuo nenusileisti kompaktiškiems visureigiams su tradicinėmis vidaus degimo jėgainėmis.
Išaugusios distancijos
Ženevoje pristatytas „BMW 530e“ su naujos kartos iš tinklo įkraunama hibridine sistema dabar gali vien elektra nuvažiuoti beveik trečdaliu didesnę distanciją – iki 64 km. Tai leido sumažinti automobilio vidutines degalų sąnaudas iki 1,7 litro 100 km, o CO2 emisiją – iki 38 g/km. Nuo liepos mėnesio bus pasiūlyta ir „BMW 530e xDrive“ versija su visų varomų ratų pavara, kuri vien elektra įveiks 57 kilometrus, vidutiniškai sunaudos 1,9 litro benzino šimtui kilometrų, o CO2 emisija sieks 44 g/km.
Tokia pati galios sistema sumontuota ir naujajame „BMW 330e“ sedane, kuri leidžia jam vien elektra dabar nuvažiuoti perpus daugiau nei pirmtakui – iki 60 kilometrų. Automobilio vidutinės benzino sąnaudos 100 km apsiriboja vidutiniškai 1,7 litro (CO2 emisija sumažinta iki 39 g/km). Naujasis „BMW 330e“ nuo 0 iki 100 km/val. greičio įsibėgėja per 6 sek.
Šeimos automobilyje „BMW 225xe Active Tourer“ naujoji „plug-in-hybrid“ sistema leido padidinti elektrinį kilometražą kiek daugiau nei ketvirtadaliu – dabar jis siekia 57 kilometrus. Vidutinės automobilio degalų sąnaudos šimtui kilometrų siekia 1,9 litro, o CO2 emisija – 43 g/km.
„BMW X5 xDrive45e“ – iki 80 km elektra
Tiek Ženevoje pirmą kartą oficialiai pristatytas naujasis 7 serijos „BMW 745e“ (ir jo ilgesnioji versija „BMW 745Le“), tiek visureigis „BMW X5 xDrive 45e“ derina 3 litrų darbinio tūrio 6 cilindrų benzininį variklį ir elektros jėgainę, kurių sisteminė galia siekia 290 kW/394 AG. Visureigis nuo 0 iki 100 km/val. pagreitėja per 5,6 sek., o limuzinas per dar įspūdingesnes 5,1-5,3 sek. (priklausomai nuo versijos).
„BMW X5 xDrive45e“ vien elektra dabar gali nuvažiuoti beveik tris kartus daugiau už pirmtaką – apie 80 km, ko turėtų pakakti daugumos vairuotojų kasdienos poreikiams mieste. Tokiu būdu „virtualiai“ degalų sąnaudas mieste galima sumažinti iki nulio, benzininį motorą pasitelkiant tik užmiestyje arba esant didelės akceleracijos poreikiui. Todėl šio visureigio vidutinės benzino sąnaudos siekia 2,1 litro 100 km, o CO2 emisija – 49 g/km.
Automobilio gale galima sutalpinti nuo 500 iki 1716 litrų bagažo, o jo universalumą dar padidina išmani visų varomų ratų sistema, leidžianti tiek mėgautis dinamišku vairavimu, tiek susidoroti su prastos kokybės kelių iššūkiais.
7 serijos modelio elektra nuvažiuojamą atstumą, palyginus su ankstesne karta, naujoji sistema leido padidinti iki 30 proc. – priklausomai nuo modifikacijos „BMW 745Le“ ir „BMW 745e“ gali be emisijų įveikti atitinkamai 50 ir 58 km. Toks netaršus resursas leido sumažinti vidutines limuzino degalų sąnaudas iki 2,1-2,6 litro (priklausomai nuo versijos) šimtui kilometrų.
Išplėstos skaitmeninės galimybės
3 ir 7 serijos bei „BMW X5“ iš tinklo įkraunamose hibridinėse versijose taip pat įdiegta naujausia septintosios kartos operacinė įranga kartu su inovatyviomis skaitmeninėmis paslaugomis, leidžiančiomis dar geriau išnaudoti važiavimo elektros režimu galimybes.
BMW inžinieriai optimizavo ir išmanią energijos valdymo sistemą. Jos valdikliai dabar prijungti prie navigacijos sistemos, todėl vidaus degimo ir elektros variklių sąveika tiksliau pritaikoma kelio reljefo ir važiavimo sąlygų poreikiams. Naujuosiuose „BMW 330e“ ir „BMW X5 xDrive45e“ modeliuose navigacijos ir aplinkos daviklių informaciją naudojantis valdiklis tuo pačiu gali optimizuoti stabdymo energijos rekuperacijos efektyvumą. Pavyzdžiui, artėjant prie sankryžos ar lėčiau važiuojančio automobilio, mažinant įkraunamo hibridinio BMW judėjimo greitį stabdymo energija gali būti išnaudojama maksimaliai rekuperacijai.
Standartinėje iš tinklo įkraunamų BMW hibridų įrangoje įdiegta naujoji „BMW Live Cockpit Professional“ sistema su modernia dizaino grafika ir virtualiu prietaisų skydeliu aiškiai išskiria baterijos būklę, elektra nuvažiuoti galimą likusį atstumą, potencialų krovos laiką ir iš tinklo įkraunamos hibridinės sistemos veikimo režimus.
Vienas jų – „Hybrid“ režimas – automatiškai parenkamas standartiniu įjungus automobilį ir užtikrina subalansuotus visų agregatų nustatymus, optimizuotą variklių sąveiką ir rekuperacijos lygius, siekiant efektyviausio važiavimo.
Iki 2025 metų – 25 elektrifikuoti modeliai
Pernai „BMW Group“ grupė pagal konsoliduotus rezultatus pardavė virš 140 tūkst. elektrifikuotų modelių arba 38,4 proc. daugiau nei 2017-aisiais.
Kartu su visiškai elektriniu „BMW i3“, hibridiniais sportiniais „BMW i8“ ir „BMW i8 Roadster“, iš tinklo įkraunami hibridiniai „BMW X3“, „BMW X5“, 2, 3, 5 ir 7 serijų BMW, taip pat Kinijos rinkai gaminamas „BMW X1 xDrive25Le“ modelis, „MINI Cooper S E Countryman ALL4“ ir visiškai elektrinis MINI dabar formuoja išskirtinę „premium“ segmente net 12 elektrifikuotų grupės modelių liniją. Iki 2025 metų „BMW Group“ strategijoje numatyta padidinti šių modelių skaičių iki bent 25.