• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tarp naudotų automobilių BMW markė yra viena iš populiariausių Lietuvoje. Tačiau neretai visuomenę sukrečia tragiškos avarijos, kuriose gana dažnai atsiduria šie automobiliai.

Tarp naudotų automobilių BMW markė yra viena iš populiariausių Lietuvoje. Tačiau neretai visuomenę sukrečia tragiškos avarijos, kuriose gana dažnai atsiduria šie automobiliai.

REKLAMA

Neseniai Vilniuje įvykusiame eismo įvykyje BMW automobilis išlėkė į priešpriešinę eismo juostą ir kaktomuša trenkėsi į kitus automobilius. Dėl to žuvo 4 jauni žmonės.

Lygindami BMW su kitomis markėmis, specialistai atskleidžia, kodėl šie automobilia Lietuvoje tokie populiarūs, kokia jų kaina ir aptardami jų saugumą papasakoja, kaip jie susiję su tragiškais įvykiais.

Vienas mėgstamiausių prekės ženklų

„Regitros duomenimis“, tarp populiariausių 2021 m. Lietuvoje įregistruotų naudotų lengvųjų automobilių markių nusileidusi tik „Volkswagen“ BMW užėmė antrąją vietą. Pernai buvo įregistruoti 17,8 tūkst. šios markės automobilių.

Pasak Augustinos Černiauskaitės, „Inchcape Lietuva“ naudotų ir naujų automobilių įmonės, kuri, be kita ko pardavinėja ir BMW, vadovės, šis gamintojas yra vienas mėgstamiausių prekės ženklų pasaulyje: ir premium automobilių gamintojų segmente, ir apskritai tarp visų automobilių gamintojų.

REKLAMA
REKLAMA

Šios markės modeliai esą yra vertinami dėl išskirtinių dinamiškumo savybių, inovacijų, malonumo vairuoti, saugumo sprendimų, elegantiško dizaino, komforto, patikimumo ir solidumo. „Tai – svarbūs kriterijai ir naujų, ir naudotų automobilių pirkėjams“, – tvirtina pašnekovė.

REKLAMA

Ji priduria, kad lietuviai vertina vokišką kokybę, žino, kad įsigiję BMW ir tinkamai jį prižiūrėdami galės mėgautis ilgai tarnaujančiu, tvarkingu automobiliu. Artimas ir vokiečių kuriamas automobilių dizainas, kuris yra novatoriškas, bet tuo pačiu elegantiškas ir ilgaamžis.

A. Černiauskaitės teigimu, lietuviai jaučia prielankumą ir pripažįsta vokišką kokybę, nes tai kokybės „ženklas“ ne tik automobilių sektoriuje: „Per daugelį metų vokiški produktai įgavo tvirtą pasitikėjimą mūsų šalyje“.

REKLAMA
REKLAMA

Pašnekovė pažymi, kad BMW istorijos šaknys siekia daugiau nei 100 metų, o Lietuvoje gamintojas turi beveik 30 metų įdirbį. Tad nenuostabu, kad šių automobilių populiarumą lėmė ir ilga verslo istorija, kuri suformavo gana tvirtą pasitikėjimą.

„Kietumo“, „šustrumo“ ir „vyriškumo“ įvaizdis

„Autoplius.lt“ portalo komunikacijos specialistas Gintenis Dauparas papildo, kad naudoti BMW automobiliai dažnai populiarūs jaunų vairuotojų tarpe. Visų pirma dėl to, kad jie turi tam tikrą įvaizdį, kuris dažnai asocijuojamas su „kietumu“ ir „vyriškumu“. Pasak G. Dauparo, tai palenkia jauną žmogų į šios markės pusę.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Taip pat, jo teigimu, tai galu varoma transporto priemonė, kuri dažniausiai turi nors šiek tiek galingesnį variklį – bent 130 arklio galių.

„Ne paslaptis, kad žiemą jaunesnio amžiaus pirkėjai važiuoja „driftinti“ už miesto, taip leisdami savo laisvalaikį. Kadangi didžiosios dalies likusių markių automobiliai yra arba varomi priekiniais ratas, arba brangesni, arba labai seni, dažnas renkasi BMW“, – pasakoja G. Dauparas.

Jis atkreipia dėmesį, kad atmetus numanomas asmenines pirkėjų savybes, pats automobilis yra neblogas ir labai daug nekainuoja. Kaip pavyzdį pašnekovas pateikia 2004 m., 3 serijos BMW su 150 arklio galių varikliu, kurį galima nusipirkti už 2 tūkst. eurų.

REKLAMA

O Kauno automobilių turgų valdančios bendrovės „Varanas“ direktorius Valentinas Naujanis tikina, kad didelio BMW populiarumo nejaučia.

„Kalbant per turgaus prizmę, pas mus labai populiarūs „Volkswagen“, „Audi“, „Toyota“, „Volvo“, o visų kitų automobilių populiarumas mažai kuo skiriasi. Po jų eina „Mercedes“, po to ir BMW, kuri yra gal 5–6 vietoje pagal pirkimų populiarumą“, – atskleidžia V. Naujanis.

Jis pastebi, kad BMW yra labiau jaunimo mėgstama markė. Esą niekada nebūna taip, kad už šios markės užkliūtų pagyvenęs, 60-ties ar vyresnis žmogus, kuris ieško automobilio: „Na ne, niekaip“.

REKLAMA

Direktorius pažymi, kad šios markės populiarumas laikosi tam tikroje aktyvaus, liaudiškai tariant, „šustresnio“ jaunimo grupėje.

Pašnekovas spėlioja, kad galbūt tas populiarumas kilo iš televizijos, reklamų, o galbūt dėl dizaino. Jo asmenine nuomone, pavyzdžiui, „Mercedes“ dėl savo dizaino labiau tinka vyresniems, o BMW – jaunesniems, taigi tas populiarumas ant to ir išeina.

„Iš praktikos galiu papasakoti, kad matau, kaip šeima vedasi neseniai teises išsilaikiusį jaunuolį rinktis automobilio. Tėvas tempia jį link „Audi“, o tam jaunuoliui net galva persisukus į kitą pusę – jis pamatė tą BMW modelį ir negali akių atitraukti. O tėvas toliau tempia jį prie „Audi“, nes pinigus tai mokės jis“, – juokiasi pašnekovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

42 proc. brangesni už kitus automobilius

„Inchcape Lietuva“ vadovė pažymi, kad BMW naudotų automobilių kainos turi plačią amplitudę, nes gamintojas siūlo įvairius modelius. Kaina priklausomo ir nuo modelio, gamybos metų, ridos, techninės būklės, komplektacijos ir kt.

„Pavyzdžiui, 3 metų  tinkamai prižiūrėtas ir didesnę ridą turintis 1-os serijos BMW gali kainuoti nuo keliolikos tūkstančių eurų, o metų ar dviejų senumo X7 – net ir apie 100 tūkst. eurų. Tad kainų įvairovė tarp modelių yra labai plati“, – aiškina A. Černiauskaitė.

REKLAMA

Pasak jos, ši markės automobiliai yra brangesni, palyginti su su ekonominės klasės automobiliais yra brangesni, tačiau palyginti su premium klasės – konkurencingi kainos atžvilgiu.

„Manyčiau, kad labiausiai BMW populiarumą lemia tai, kad šis gamintojas siūlo tai, ką vertina daug vairuotojų –  kokybę“, – svarsto naudotų automobilių verslo vadovė.

Tuo metu „Autoplius.lt“ atstovas atskleidžia, kad pagal kainos vidurkį BMW markės automobiliai vidutiniškai kainuoja 42 proc. brangiau nei kitos markės.

REKLAMA

„Galima daryti išvadą, kad senesni BMW geriau išlaiko vertę, nei kiti panašios klasės automobiliai“, – teigia G. Dauparas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Remonto ir atsarginių dalių kainos

Anot A. Černiauskaitės, BMW remonto ir dalių kainos reikšmingai nesiskiria: „Jeigu renkamės originalią detalę, pritaikomą tokios pat klasės ir galios automobiliui, BMW dalių kaina nėra didesnė nei konkurentų. Taip pat ir su alternatyvių gamintojų detalėmis, kurios tinkamos šiems automobiliams“.

Naudotų automobilių verslo vadovė pamini, kad dalių, tinkančių naudotiems BMW automobiliams, nežymus kainų skirtumas gali būti nebent dėl susidariusių rinkos sąlygų, pasiūlos ir paklausos santykio.

REKLAMA

Pasak jos, šiuo atveju labai svarbu lyginti naujų detalių kainas, nes yra vartotojų ar nesąžiningų pardavėjų, kurie naudoja naudotas detales sukeldami pavojų tiek sau, tiek aplinkiniams, neužtikrindami tinkamo automobilio funkcionavimo ir tolimesnio automobilio vertės išlaikymo.

A. Černiauskaitė sako, kad automobilių aptarnavimo ir remonto kainos reikšmingai nesiskiria, jeigu lyginami oficialūs gamintojų servisai, kuriuose rūpinamasi aptarnavimo kokybe, garantijų suteikimu ir pan.

REKLAMA

Automobilių turgaus vadovas pasakoja, kad jeigu modelis populiarus, tai yra privežta daug detalių, kurios nėra brangios, kadangi yra nemažai alternatyvių kiniškų prekių, kuriomis galima jas pakeisti. O jeigu modelis retas ir nėra „genetiškų“ detalių, vien originalas, tai bet kurio modelio detalės bus brangios.

„Yra tokių niuansų: jei paimsime 7 klasės BMW, tai galima labai brangiai sumokėti už detales, nes ten daug elektronikos sudėta. „X6“ džipo detalės taip pat bus brangesnės. Bet jeigu lyginsime 7 klasės BMW detalę su analogiška „Mercedes“ klase, tai, manau, kaina bus ta pati. Bet dabar pakankamai tų detalių yra pridaryta, žmonės suranda jas normalia kaina. O važiuoklė ar guoliai šiuo metu nėra brangūs, tai galima pirkti ir naujus“, – atvirai kalba V. Naujanis.

REKLAMA
REKLAMA

Pavojų kelia tik vairuotojai

„Autoplius.lt“ atstovas atsako, kad BMW automobiliai yra tiek pat saugūs, kaip ir kiti. Anot jo, saugumą vertina „EuroNCAP“ ir kiekvienam automobiliui suteikia žvaigždutes už pasiekimus saugumo sektoriuje.

Tačiau G. Dauparas atkreipia dėmesį, kad naudoto automobilio saugumą įvertinti yra sunku nežinant, ar jis buvo daužtas, kiek stipriai daužtas, kur daužtas, ar iššovusios jo oro pagalvės, ar pajungtos naujos ir t.t.

O automobilių prekybos įmonės vadovė tikina, kad BMW yra vieni saugiausių automobilių pasaulyje: juose esą gausu saugumo įrangos, BMW sukurtų technologinių inovacijų, kurios išplito rinkoje ir reikšmingai padidina eismo dalyvių saugumą.

A. Černiauskaitės teigimu, nuo tokių sprendimų, kaip išmani visų varančiųjų ratų sistema „xDrive“, palaikanti automobilio stabilumą kelyje, iki autonominio valdymo ir vairuotojo asistentų, kurie padeda manevruoti automobilį, saugo nuo susidūrimų ar perspėja išlipantį keleivį.

Vis tik ji pažymi, kad ir kiek pastangų dėtų kiekvienas gamintojas, tam, kad būtų maksimaliai išvengta eismo įvykių, pats svarbiausias yra vairuotojo vaidmuo, atsakingas kelių eismo taisyklių laikymasis ir tinkama techninės būklės priežiūra. Esą 90 proc. eismo nelaimių įvyksta dėl žmogiškojo faktoriaus.

REKLAMA

Tą sako ir automobilių turgaus direktorius: „Kalbant apie avarijas tikriausiai reiktų ne patį modelį gvildenti, o pirkėją: kaip jis mąsto, su kokia „galva“ sėda prie vairo, kiek jis subrendęs. Tu tokiam žmogui duok ne BMW ir tikriausiai būtų tos pačios pasekmės“.

V. Naujanis pastebi, kad yra tam tikras žmonių tipas, kuris renkasi šiuos automobilius. Tarp jų – įvairus jaunimas, kurį tikriausiai traukia patrauklus mašinos dizainas. Jis pažymi, kad BMW dažnai išsiskiria keliuose, bet ne išvaizda, o pačiu važiavimo stiliumi. Pašnekovas pripažįsta, kad gana dažnai BMW vairuotojų važiavimas būna neadekvatus, nesubrendęs, agresyvus.

„Gal BMW renkasi tie, kurie labiau mėgsta paspausti greitį, o tai tikriausiai ir suformuoja tą įvaizdį. Nes su pačiu automobiliu viskas gerai, nėra kažkokių saugumo spragų, bet reikia galvą turėti važiuojant, nes čia galima su bet kuriuo automobiliu prisidirbti“, – atvirai kalba V. Naujanis.

Galiniai varomi saugumui įtakos neturi?

Nors daugumas BMW automobilių yra varomi galiniais ratais, pašnekovai neigia, kad tai turi kokį nors poveikį saugumui.

Pasak A. Černiauskaitės, kad ašimi varomų automobilių valdymas skiriasi nuo priekine ašimi arba abejomis ašimis varomų automobilių. O vairuotojai, turintys tokį automobilį, turi suprasti, kaip veikia pats automobilis ir kaip jį reikia valdyti skirtingose situacijose.

REKLAMA

„Tačiau galu valdomas automobilis savaime nėra mažiau saugus – jeigu vairuojama atsakingai, nėra jokio skirtumo, kuri yra automobilio varančioji ašis“, – tvirtina naudotų automobilių verslo atstovė.

Savo patirtimi dalinasi ir V. Naujanis. Jis pasakoja, kad galu varomi ratai neturi įtakos, kai oras geras. Sunkiau susitvarkyti žiemą, kai slidu, bet žmogus, gebantis valdyti automobilį, neturėtų jausti skirtumo.

„Kiekvienas automobilis, kad ir varomais priekiniais ratais, turi savo važiavimo stilių, taigi kiekvienas žmogus, atsisėdęs prie naujo automobilio, turi prie jo priprasti, bet tai nedaro įtakos automobilio saugumui“, – komentuoja pašnekovas.

Paklausus, ar BMW automobiliams turėtų būti taikomas dar didesnis transporto priemonių registracijos mokestis, pašnekovai vieningai nesutinka.

„Mūsų vertinimu, automobilių mokesčiai neturėtų būtų segmentuojami pagal modelių prekės ženklus, nes CO2 emisijos nepriklauso nuo markės“, – atsako A. Černiauskaitė.

G. Dauparo pozicija panaši. Jo teigimu, tokiam mokesčiui nėra priežasties: „Jeigu rištume su dabartiniu registracijos mokesčiu, tai, visų pirma, tas mokestis apskritai nėra prasmingas ar veiksmingas. Be to – jis surištas su tarša, kas nepriklauso nuo markės. Tokio tipo mokestis būtų diskriminuojantis ir turbūt prieštarautų įstatymams bei ES direktyvoms“.

REKLAMA

Automobilių būklę lemia kilmė

Nors BMW automobiliai garsėja dažnomis avarijomis ir pavojingais vairuotojais, V. Naujanis nepastebi, kad automobilių turguje BMW automobiliai būtų dažniau apdaužyti.

Pašnekovas pamini įdomų faktą, kad automobilių stovis priklauso nuo šalies, kur jis buvo vairuojamas. Jis pasakoja, kad tiek veikimu, tiek išore tvarkingiausi automobiliai atvežami iš Vokietijos. Automobiliai iš Prancūzijos ar Italijos dažnai būna apibrozdinti, nes ganėtinai dažnai kelyje apsistumdo buferiais.

„Automobilio tvarkingumą labiau lemia šalis, o ne modelis. Pavyzdžiui, jeigu tvarkingas automobilis, suprantama, kad iš Vokietijos, ir visi tą žino. Bet būna, kad atvažiuoja iš Vokietijos netvarkingas automobilis, ir mūsų klientai iš karto padaro išvadą, kad Vokietijoj juo važinėjo turkas. Arba Italijoje: siauros gatvelės, sunku parkuotis, taigi vairuotojai dažnai apsistumdo, vieni kitus apdrasko“, – pasakoja V. Naujanis.

Kalbėdamas apie dideles avarijas jis pamini, kad iš Amerikos visi automobiliai būna daugiau mažiau su defektais, tačiau BMW markės išskirtinumo šiuo atveju nėra.

Anot automobilių turgaus direktoriaus, viskas priklauso nuo to, kieno rankose tas automobilis buvo iki šiol: „Pavyzdžiui, agresyvus vairavimas gal labiau būdingas vyrams, jaunuoliams, bet BMW populiarūs ir tarp merginų, o ir jų būna visokių. Tai čia daug kriterijų yra, pagal ką vertinti tuos BMW ir jų vairuotojus: pagal šalį, pagal lytį, pagal amžių – daug variantų“.

BMW ir Afrikoj BMW . Tai ne koks prancuziskas (peugeot , renault ar neduok dieve citroen ) slamstas . BMW priziuteta normaliai 20 metu senumo kelis kart geresne uz 2 metu prancuzus!!!.
Jei kas nera girdejes . Mano ir daugelio pazystamu sake : geriau kara butu laimejes slubas VOKIETIS nei Rusai maisyti su zydais tai butu buvus tvarka ir butume gyvene .
P.S. Manau todel Lietuvis vertina daiktu kokybe ir automatiskai ju ilgaamziskuma
Niekai!!! Viena vienintelė BMW problema- jų savininkai. Kitų problemų ši mašina TIESIOG neturi!!!
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų