• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

BMW markės automobiliai daugeliui asocijuojasi su kompaktiškais, greitais ir puikiai valdomais sedanais. Trečioji, penktoji ar net septintoji serija turi beprotiškai daug gerbėjų. Vis dėlto pro pakankamai griežtų valdybos narių akis prasmunka vienas, modernių BMW standartų neatitinkantis modelis. Tai  - BMW 507.
Elegantiškų ir patrauklių linijų BMW 507 nėra grynakraujis bavarų produktas. Automobilio idėją pradėjo kurpti ir stumti link serijinės gamybos pradėjo Amerikoje dirbantis
BMW markės importuotojas Maxas Hoffmanas. Jis 1954 metais kiekvieną savaitę skambino BMW markės vadovams ir bandė jiems į galvą įgrūsti 507 projektą. Neišpasakytas atkaklumas atsipirko su kaupu, nes idėjos autorius sugebėjo įtikinti tuometinę BMW bendrovės vadovybę.

BMW 507 (gamintojo nuotraukos) (9)

BMW markės automobiliai daugeliui asocijuojasi su kompaktiškais, greitais ir puikiai valdomais sedanais. Trečioji, penktoji ar net septintoji serija turi beprotiškai daug gerbėjų. Vis dėlto pro pakankamai griežtų valdybos narių akis prasmunka vienas, modernių BMW standartų neatitinkantis modelis. Tai  - BMW 507.
Elegantiškų ir patrauklių linijų BMW 507 nėra grynakraujis bavarų produktas. Automobilio idėją pradėjo kurpti ir stumti link serijinės gamybos pradėjo Amerikoje dirbantis
BMW markės importuotojas Maxas Hoffmanas. Jis 1954 metais kiekvieną savaitę skambino BMW markės vadovams ir bandė jiems į galvą įgrūsti 507 projektą. Neišpasakytas atkaklumas atsipirko su kaupu, nes idėjos autorius sugebėjo įtikinti tuometinę BMW bendrovės vadovybę.

BMW 507 (gamintojo nuotraukos) (9)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Maxas vokiečius pavergė tuo, jog amerikiečiams reikia elegantiško, sportiško automobilio, kuris būtų pigesnis 300 SL ir brangesnis už britiškus MG ir Triumph automobilius. Taptų aukso viduriuku, atsižvelgiant į kainą, dinamiką ir valdymo savybes.
1954 metų rudenį, Maxas pasamdė ilgametį BMW dizainerį Albertą von Goertzą, kuriam buvo liepte Max‘o Hoffmano viziją paversti realybe, tuo tarpu judančiosios dalies specialistu tapo kitas BMW inžinierius – Fritzas Fiedleris. Nepaisant milžiniškų ambicijų, savadarbio automobilio projekto biudžetas nebuvo didelis, naująjį kabrioletą lipdę specialistai stengėsi panaudoti kuo daugiau jau egzistuojančių komponentų.

BMW 507 (gamintojo nuotraukos) (5)

REKLAMA

Pompastiška dar dažais kvepiančio 507 automobilio premjera įvyko 1955 metais. Projekto autorius į automobilio pristatymą sukvietė artimus bičiulius, seniai matytus pažįstamus ir pažįstamų pažįstamus, kurie negalėjo atsispirti prabangą spinduliuojančiam vakarui Valdorfo Astorija viešbutyje, įsikūrusiame Niujorko mieste.
Šios idėjos autorius – Maxas Hoffmanas, iš pradžių planavo, jog automobilį bus galima pardavinėti už penkis tūkstančius Amerikos valstijų dolerius. Ši suma turėjo užtikrinti pakankamą tolimesnį automobilio gamybos finansavimą. Deja.

BMW 507 (gamintojo nuotraukos) (6)

REKLAMA
REKLAMA

Susidūrus su dideliais pagaminimo kaštais, automobilio kaina Vokietijoje išaugo net iki 26.500 markių, o Amerikoje kaina pakilo iki devynių tūkstančių dolerių.
Nepaisant aukštos kainos, automobiliu domėjosi tuometinės Jungtinių Valstijų ir Vokietijos pramogų pasaulio žvaigždės – žmonės, dėl kurių pilkoji masė galėdavo atiduoti savo gyvybę. Johnas Derekas, Hansas Stuckas, Georgas Meieris. Šie ir kiti garsūs žmonės savo garažuose lepindavo naująjį BMW modelį, kuris, deja, tapo didžiausia gamintojos klaida.

BMW 507 (gamintojo nuotraukos) (2)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Projekto autorius bei BMW bendrovės vadovai tikėjosi, jog šis modelis galės gamintojos įvaizdį pakelti į naujas aukštumas. Vietoj to 507 bavarus vos nenuvarė į gilią bankroto duobę. Vien 1959 metais kompanija patyrė net 15 milijonų Vokietijos markių nuostolių už kuriuos buvo atsakingas būtent išvaizdusis 507.
Restauravo muzikos ikonos automobilį
BMW 507 - vienas rečiausių šios kompanijos modelių, kuris buvo gaminamas vos keletą metų. Nuo 1956 iki 1959 metų BMW pagamino tik 252 vienetus, kurie atsidūrė pramogų pasaulio įžymybių, lenktynininkų ir turtingiausių pasaulio automobilių kolekcionierių rankose. Vienas iš 252 klientų buvo garsusis Elvis Preslis – Rokenrolo karalius, kuris vokišką automobilį labai dažnai naudodavo ypatingoms progoms. Pavyzdžiui, kelionei į filmo premjerą.

Elvio Preslio BMW 507 (gamintojo nuotraukos) (3)

REKLAMA

Garsusis muzikantas turėjo silpnybę išskirtiniams automobiliams, tačiau dėl iki šiol nežinomų priežasčių, Elvis Preslis po keleto metų savo BMW 507 pardavė automobilių sporto entuziastui Hansui Stuckui, kuris europietišką automobilį naudojo Hill Climb tipo varžybose. Per pakankamai trumpą lenktyninio automobilio karjerą, BMW iškovojo keletą pergalių, tačiau tolimesnį jo pasirodymą nutraukė avarija.
Nuo 1967 iki 2014 metų automobilis pakeitė keletą savininkų, perėjo per keleto skirtingų meistrų rankas, kol galiausiai buvo paliktas pašiūrėje. Ne pačiame idealiausiame garaže stovėjęs BMW turėjo laukti tos dienos, kada automobilio savininkas turės sumą, reikalingą pilnavertei BMW 507 restauracijai.

Elvio Preslio BMW 507 (gamintojo nuotraukos) (5)


2014 metais šį automobilį aptiko ir įsigijo BMW koncerno darbuotojai, o tiksliau - BMW Classic padalinio darbuotojai, kurie užsiima klasikinių šios markės automobilių restauracija. Kadangi šis BMW 507 turėjo pakankamai turtingą ir spalvingą istoriją, BMW Classic padalinio darbuotojai net nebandė derėtis dėl automobilio kainos. Jie tiesiog sumokėjo prašomą sumą ir Jungtinėse Valstijose aptiktą mašiną išsivežė į BMW Classic dirbtuves.
BMW Classic specialistai prie šio automobilio plušo net dvejus metus. Per šį laiko tarpą BMW Classic padalinio darbuotojai pagamino visas reikiamas kėbulo, interjero, pakabos, variklio, pavarų dėžės komponentus.
Kaip ir kitų kompanijų padaliniai, kurie rūpinasi klasikinių modelių restauracija, BMW nenori atskleisti kiek tokio tipo renovacija galėtų kainuoti kitiems BMW 507 kabrioleto savininkams. Tačiau atsižvelgiant į BMW Classic kruopštumą ir didžiulį dėmesį detalėms, tokio automobilio restauracija gali kainuoti maždaug 1 mln. eurų.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų