„Dar prieš sužinant, jog negausiu automobilio, psichologiškai buvau nusiteikęs dalyvauti, treniravausi simuliatoriuje“, – pasakoja Karolis.
Lenktynininko džiaugsmui, čia pat pagalbos ranką ištiesė kolegos iš „KTK Racing“, su kuriais iš pradžių ir buvo tartasi dėl automobilio. Jie Karoliui pranešė, jog Kaune įsikūrusiose „MS7 Racing“ dirbtuvėse stovi tik ką surinktas automobilis, tinkamas „BMW 325 CUP“ varžyboms, o jos komandos vadovas ieško talentingo lenktynininko.
„Nieko nelaukęs susisiekiau su Mariumi (komandos vadovas), prisistačiau, papasakojau, kad noriu tapti čempionu, tačiau jį tokie mano tikslai neįtiktino“, – atskleidžia Karolis. Visgi, žvelgiant iš šono, toks pareiškimas gali atrodyti mažų mažiausiai neįprastai, ar ne?
(nuotr. Egidijus Babelis)
Kartingo trasose užsigrūdinęs Karolis čempionišką charakterį pademonstravo treniruotėse „Nemuno žiede“. Nors iš pradžių naujasis komandos automobilis rodė kaprizus, tačiau išsprendus elektronikos problemas ir apsipratus su galiniais ratais varomu automobiliu, netrukus tai atsispindėjo rato įveikimo laikuose.
„Aš pradėjau lenktyniauti dar būdamas vaikas. Tuomet patekau į Rojaus Rimkaus rankas. Jis man įskiepijo savybes, kurios dabar padeda lenktyniauti trasoje. Jis labai daug iš manęs reikalavo, būdavo momentų, kai net nenorėdavau sėsti į kartingą ir važiuoti, bet ši strategija mane užgrūdino“.
„Dažnai išgirstu, kaip lenktynininkai praranda koncentraciją, kuomet kitas lenktynininkas nesugeba išvengti kontakto ar baksteli keletą kartų į galinį buferį. Aš tokio dalyko nesuprantu. Kiekvieną kartą važiuoju visiškai šaltai, sugebu nepasiduoti emocijoms“, – pabrėžia Karolis.
(nuotr. Egidijus Babelis)
Nustebino varžovų nesportiškas elgesys
Pirmoji „BMW 325 CUP“ čempionato puse Karoliui iki šiol asocijuojasi su nusivylimą keliančiomis emocijomis. Tik dėl aukščiausių pozicijų įpratęs kovoti lietuvis iš pradžių turėjo ištverti simbolines lenktynėms paruošto automobilio bėdas, kurios įtakojo BMW konkurencingumą trasoje, tačiau tai – smulkmena. Ypač palyginus su kai kurių konkurentų pretenzijomis, kurios aplinkiniams sufleravo, jog Karolis su automobilį sukonstravusiais „MS7 Racing“ komandos nariais čempionate dalyvauja su pranašesne technika.
„Tai buvo pirmas kartas, kai susidūriau su tuo, ir man tai labai nepatiko. Pavyzdžiui, pagal čempionato reglamentą, išmetimo sistema iki bakelio privalo būti originali. Tuo tarpu nuo bakelio gali dėti bet ką. Kadangi ši detalė neturi jokios įtakos dinamikai, mes įsidėjome bakelį nuo „BMW M3“ su keturiomis skylėmis. Tuo tarpu pro šalį einantys, kai kurie konkurentai sako, jog aš važiuoju greičiau, nes vat toks bakelis įdėtas“, – lenktynių savaitgalio užkulisius atskleidžia Karolis.
Nemažo dėmesio sulaukė ir kita BMW bolido detalė. Karolio vairuojamas automobilis turėjo originalų, priekinio buferio pažeminimą. Dėl šios detalės egzistavimo lenktynininkas girdėdavo replikų, teigiančių, jog būtent ši detalė pagerina automobilio aerodinamiką ir tokiu būdu sukuria pranašumą lenktynių trasoje.
Po pirmojo ir antrojo etapo varžybų organizatoriams pakoregavus taisykles, „MS7 Racing“ komandos automobilį vairuojantis Karolis turėjo pakeisti galinį bakelį bei pašalinti priekinio buferio pažeminimą, tačiau tai neturėjo absoliučiai jokios įtakos lenktynininko tempui trasoje ir tik dar kartą patvirtino, jog konkurentai juokingose vietose ieškodavo priekabių.
Vis dėlto, nemaloniausiu sezono įvykiu tapo kelių komandų užpildytas protestas, kuriuo buvo bandoma atkreipti dėmesį į neva (vis dar) pranašesnį Karolio bolidą. Tačiau po kruopščios apžiūros buvo prieita prie išvados, jog lietuvio vairuojamas atitinka reglamentą ir neturi priemonių, kuriomis Karolis yra greitesnis trasoje. Iš teisėjų komandos nariai sulaukė tik vienos pastabos – automobilyje nebuvo galinio apsauginio balkio.
„Po to visi priekaištai dingo. Vėliau žmonės suprato, jog esu greitas ne dėl automobilio. Paskutinėse varžybose netgi turėdamas 100 kilogramų balastą lenktynes baigiau pirmoje vietoje“, – pasakoja lenktynininkas.
Ateityje norėtų lenktyniauti Europoje
Sėkmingas debiutas šiemet įvykusiame „BMW 325 CUP“ čempionate paklojo tvirtus pamatus sekantiems metams. Norėdamas įsitvirtinti tarp pajėgių lenktynininkų, jis ir 2022-ųjų autosporto sezoną planuoja praleisti „BMW 325 CUP“ čempionate, tačiau Karolis neslepia, jog tai tik tarpinė stotelė.
2022-ųjų autosporto sezone Karolis bei jo kolegos iš „MS7 Racing“ komandos planuoja sudalyvauti dvejose ilgųjų nuotolių lenktynėse. Vienos iš jų – itin konkurencingos 6 valandų lenktynės („BEC6H“), o kitos – visiems gerai pažįstamas Palangos ralis, į kurį kasmet suplūsta žinomiausi lenktynininkai iš visos Lietuvos.
1006 kilometrų lenktynės Palangoje Karoliui nėra naujiena. Šiose maratoninėse varžybose vaikinas dalyvavo ir šiemet, tačiau kitų metų pasirodymo planus supa gerokai didesnės ambicijos.
„Kitais metais ilgųjų nuotolių varžybose dalyvausime su galingesniu, žymiai greitesniu automobiliu, pranokstančiu dabartinį, kurį naudojome „BMW 325 Cup“ ar šių metų 1006 kilometrų lenktynėse“, – atskleidžia Karolis.
Vienu metu tikimasi ne tik turėti konkurencingą techniką, bet ir suvaldyti ribotą biudžetą, kuris dėl tuzino priežasčių gali išsipūsti kelis kartus. Vis dėlto, kaip ir minėjome anksčiau, tai tik tarpinė stotelė link tikrojo Karolio pašaukimo – Europoje vykstančių čempionatų.
Rinkdamasis tolimesnę kryptį, Karolis pripažįsta, jog didžiausią įtaką turi galimybės surinkti norimą biudžetą, kuris leistų dalyvauti, pavyzdžiui, Europoje vykstančiose „TCR“ ar „GT4“ klasės automobilių lenktynėms. Nors vaikinas neįvardija tikslaus čempionato, tačiau Jono Karklio dalyvavimas Vokietijos „TCR“ žiedinėse lenktynėse Karoliui atrodo kaip geras pavyzdys, mat tokio pobūdžio čempionatai yra patrauklūs dėl nuožmios dalyvių konkurencijos. Be to, dalyvavimas tokio lygio čempionatuose nereikalauja perdėtai išpūsto biudžeto, kuris Lietuvos lenktynininkams ne visuomet yra įkandamas.
Karolio prašymu, lenktynininkas norėtų išreikšti padėką savo rėmėjams be kurių jam nebūtų pavykę nugalėti „BMW 325 CUP“ čempionate: „MS7 Racing Team“, „Dasty Lithuania“, Lietuvos verslo kolegijai, Simuliatorių akademija Klaipėda, UAB „Kavesta“ ir UAB „Įtampa“.