Prieš kelis dešimtmečius „BMW“ modelių gama atrodė visiškai kitaip negu dabar. Anuomet nebuvo 3 serijos, anuomet nebuvo ir 5 serijos „BMW“ automobilių. Iki šių populiarių modelių atsiradimo „BMW“ markę atstovavo visiškai kiti ratuočiai. „02 Series“ vardu pavadinta modelių gama yra puikus pavyzdys.
„02 Series“ modelių šeima buvo kuklios „BMW“ piramidės apačioje. Tai buvo pačių pigiausių ir prieinamiausių „BMW“ modelių gama, kuri buvo gaminama nuo 1966 iki pat 1977 metų. „New Class“ ir „02 Series“ automobilių grupė padėjo „BMW“ markei tapti gamintoju, kokį matome dabar.
Už „02 Series“ slėpėsi keletas skirtingų modelių: „1502“, „1600“, „1602“, „1802“ ir įžymusis „2002“. „02 Series“ modelių šeima taip pat buvo gaminama su keliais skirtingais kėbulo tipais: hečbeko, kabrioleto ir kupė. Pastarieji du kėbulo tipai buvo neįtikėtinai populiarūs ne tik Europoje, bet ir Jungtinėse Valstijose – šalyje, kurios rinka buvo „BMW“ prioritetas.
Netikėtas sutapimas
Ši „BMW“ modelių šeima buvo gaminama ne pačiu palankiausiu laikotarpiu. Septinto dešimtmečio pabaigoje visas pasaulis po truputėlį pradėjo nerimauti. Vakarų pasaulis pradėjo pergyventi dėl sparčiai augančių kuro kainų, o tai nėra itin geras ženklas automobilių gamintojams. Kuo didesnės kuro kainos, tuo mažiau vairuotojų gali sau leisti įsigyti naują mašiną.
Galbūt tai tik sutapimas, tačiau „BMW“ savo pirmąjį elektromobilį pristatė likus vos vieneriems metams iki 1973-ųjų naftos krizės, per kurią kuro kainos šoktelėjo nuo maždaug 20 dolerių iki 65 dolerių už barelį. Tik pabandykite įsivaizduoti – vieną vakarą 1 litras benzino kainuoja 99 centus, o sekančios dienos rytą – 6 eurus.
Pirmasis bandymas
„BMW“ inžinieriai į elektromobilių vystymą pradėjo investuoti septinto dešimtmečio pabaigoje – 1969 metais. Keletą metų trukę tyrimai ir bandymai pirmąjį prototipą leido pristatyti 1972 metais, Olimpinių žaidynių metu, kurios tuomet buvo surengtos „BMW“ gimtajame mieste – Miunchene.
Iš pirmo žvilgsnio, elektra varomas „BMW“ atrodė lygiai taip, kaip ir analogai su vidaus degimo varikliu. Kardinalūs pasikeitimai slypėjo po variklio dangčiu, o tiksliau – skyriuje, kuriame kadaise stūksojo benzininis motoras. „1602e“ modelio variklio skyrius buvo užpildytas akumuliatoriais ir vienu aušintuvu, kuris stengdavosi palaikyti optimalią akumuliatorių temperatūrą.
Stilingo kupė ratus suko „Bosch“ inžinierių pagamintas elektros motoras, kurio pajėgumas svyravo nuo 12 kW iki 32 kW.
Standartinis kupė modelis buvo pakankamai lengvas, tačiau to tikrai nesinorėjo pasakyti apie „1602e“, nes šis stileiva turėjo patempti net 350 kilogramų sveriančias baterijas.
„BMW 1602e“ dinaminės savybės nebuvo įspūdingos, toli gražu. Automobilio maksimalus greitis siekė 50 km/val. Su pilnai įkrautomis baterijomis jis galėjo nuvažiuoti vos 30 kilometrų.
„BMW“ niekuomet neplanavo pradėti serijinės „1602e“ gamybos, nes galutinė automobilio kaina būtų pernelyg aukšta. Nepaisant to, Vokietijos automobilių gamintojos inžinieriai nenustojo tobulinti technologijų, kurios padėtų pradėti masinę elektromobilių gamybą.
https://www.youtube.com/watch?v=RHFisVT9eyc