• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dakaro ralis Lietuvoje dažnai vadinamas antrąja šalies religija. Lietuviai, prikelti vidury nakties, galėtų ne tik pasakyti, kas yra Vaidotas Žala ar su kokiu automobiliu važiuoja Benediktas Vanagas.Vis dėlto žiūrovams, kurie tik planuoja įžengti į Dakaro pasaulį, pirmiausia derėtų susipažinti su esminiais ralio terminais.

Dakaro ralis Lietuvoje dažnai vadinamas antrąja šalies religija. Lietuviai, prikelti vidury nakties, galėtų ne tik pasakyti, kas yra Vaidotas Žala ar su kokiu automobiliu važiuoja Benediktas Vanagas.Vis dėlto žiūrovams, kurie tik planuoja įžengti į Dakaro pasaulį, pirmiausia derėtų susipažinti su esminiais ralio terminais.

REKLAMA

Bivakas

Vieta, kurią drąsiai galėtume vadinti didžiule stovykla. Čia prasideda ir baigiasi kiekviena Dakaro ralio diena. Preliminariais duomenimis, kasdien bivake būna apie 4 000 žmonių – lenktynininkų, mechanikų, komandų darbuotojų, teisėjų, medicinos personalo ir žiniasklaidos atstovų.

Bivakas, iš dalies, primena kaimą, keliaujantį paskui lenktynes. Kartu su juo keliauja ir maitinimo komanda, užtikrinanti, kad dalyviai pavalgytų.

REKLAMA
REKLAMA

Bivakai paprastai įrengiami oro uostuose ar jų apylinkėse, kad ralio organizatoriai, oficialios žiniasklaidos komandos nariai bei kiti asmenys galėtų iš vieno bivako į kitą keliauti sraigtasparniais ar lėktuvais.

REKLAMA

Be to, bivake vyksta intensyvus transporto priemonių remontas ir priežiūra po ilgos lenktynių dienos. Čia lenktynininkai ir jų komandos gali atsipalaiduoti, pabendrauti su kitais dalyviais, pasidalinti dienos įspūdžiais ar dalyvauti susitikimuose su žiniasklaida.

Pagalbos automobiliai

Tai – transporto priemonės, skirtos aptarnaujančiam personalui, tokiam kaip mechanikai ar komandos vadovai.

Pagalbos sunkvežimiai naudojami dideliems kiekiams atsarginių dalių, padangų ir kitų reikmenų gabenimui.

REKLAMA
REKLAMA

Šie automobiliai yra specialiai pritaikyti važiuoti per smėlį, purvą ar akmenuotus kelius, kad galėtų pasiekti lenktynininkus bet kokiomis sąlygomis. Jie dažnai veikia kaip mobilios dirbtuvės, kuriose yra visa reikalinga įranga, leidžianti komandoms reaguoti į įvairiausius gedimus.

Fešfešas (angl. Fesh-fesh)

Tai – smėlio dulkės, panašios į miltus. Per lenktynių metu keliamus dulkių debesis matomumas tampa beveik nulinis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jei automobilis padengtas fešfešu ir sušlampa, vandens ir dulkių mišinys gali patekti į smulkiausius automobilio tarpelius ir sukietėti, o tai gali lemti automobilio gedimus.

Neutralizacijos zona

Tai – kelio atkarpa tarp greičio ruožų dalių. Šiose zonose lenktynių automobiliai neturi techninės pagalbos galimybės, o laikas, per kurį jos pervažiuojamos, nėra įskaičiuojamas į bendrą laiką.

REKLAMA

Kelio knyga

Kiekvienas ralio ekipažas gauna kelio knygą, kurioje yra pateikiama dienos maršruto informacija kartu su paprasta kelio schema.

Varžybų dalyviai privalo laikytis nurodyto maršruto, o kadangi knygoje pateikti tik tikslai ir atstumai, navigacijos įgūdžiai yra gyvybiškai svarbūs.

SS (angl. Special Stage)

Lietuvių kalboje – tai tiesiog greičio ruožas, kurį lenktynininkai turi jį įveikti kuo greičiau. Ralio pabaigoje kiekviename ruože praleistas laikas ir baudos susumuojami, o nugalėtojais tampa tie, kurie numatytą greičio ruožą įveikia greičiausiai.

REKLAMA

CTIS

„Central Tire Inflator System“ arba tiesiog centrinė padangų slėgio sistema, leidžianti keisti slėgį važiuojant.

CTIS sistema leidžia greitai pritaikyti slėgį skirtingiems paviršiams – smėliui, žvyrui, purvui, užtikrindama geresnį sukibimą ir stabilumą.

Ši sistema įrengiama Dakaro bagiuose, tačiau automobilių klasėje yra uždrausta, todėl šių automobilių vairuotojai padangų slėgį gali keisti tik išlipę iš automobilio.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Maratoninis greičio ruožas

Tai yra dvi dienas trunkantis etapas, per kurį draudžiama naudotis pagalbos sunkvežimiais ar mechanikais.

Maratono tikslas yra sumažinti skirtumą tarp turtingų ir privačių komandų bei pavienių dalyvių. Kita vertus, lenktynininkai gali padėti vieni kitiems.

2005 m. organizatoriai pristatė „Supermaratoną“, kuriame automobiliai statomi į uždaras aikšteles, vos lenktynininkams pasiekus numatytą stovyklą.

REKLAMA

Parc-Ferme

Tai ralio organizatorių įkurta uždara technikos laikymo aikštelė. Čia nei lenktynininkams, nei mechanikams neleidžiama liesti transporto priemonių.

Šioje aikštelėje gali būti atliekami atsitiktiniai patikrinimai, siekiant nustatyti, ar automobiliai atitinka taisykles.

Waypoint ir Checkpoint

Tai kelio punktai, kuriuos ralio dalyviai privalo pasiekti. „Checkpoint“ punktuose komandos šturmanas pateikia kortą, kurioje turi gauti teisėjo žymę.

„Waypoint“ taškai skirti nukreipti dalyvius tinkamu maršrutu. Kai automobilis priartėja prie kelio taško, GPS sistema pradeda rodyti reikiamą kryptį ir atstumą iki tikslios vietos.

Daugiau Dakaro ralio 2025 naujienų surasite atskirame polapyje.

Sausio 17 d. Geriausiai iš lietuvių Dakare pasirodęs motociklininkas Nerimantas Jucius: „Esu TOP-30 geriausių pasaulyje“
Sausio 17 d. Po „Dakar Classic“ lenktynių – lietuvių ekipažo euforija: „Laimėjome viską“
Sausio 17 d. Dakaro mohikanas Gelažninkas neketina sustoti net ir po patirtų sunkumų: „Matau, kad dar galiu važiuoti“
Sausio 17 d. Rokui Basiuškai po finišo įstrigo Antano Juknevičiaus žodžiai: jaunas lenktynininkas liko sujaudintas
Sausio 16 d. Nuovargį jaučiantis Arūnas Gelažninkas: „Kaip grybas važiavau“
Sausio 16 d. „Dakar Classic“ dalyvaujantys lietuviai džiaugiasi neišsipildžiusiu organizatorių pažadu: „Šiandien turėjome įveikti 50 kilometru“
Sausio 16 d. 150 kilometrų per kopas nuvažiavęs Nerimantas Jucius: „Vieną kartą nusiridenau“
Sausio 16 d. „Empty Quarter“ įveikęs Mykolas Paulavičius: „Jaučiausi kaip orkaitėje“
Sausio 16 d. Sudėtingų kopų etapą baigęs Rokas Baciuška džiaugėsi: „Nebuvo lengva, bet neįklimpom ir nepaklydom“
Sausio 15 d. Asmeninį rekordą Dakare pasiekęs Arūnas Gelažninkas: „Tik rankos šiandien visą dieną labai tirpo“
Sausio 15 d. Su nematyto dydžio kopomis kovojęs Baciuška: „Per tokias dideles tikrai nesu važiavęs“
Sausio 14 d. Trejetuke finišavęs Vaidotas Žala: „Nusprendėme – arba laimime, arba nieko nepralošime“
Sausio 14 d. Tragišką dieną išgyvenęs Arūnas Gelažninkas: „Stojau, parėkiau, kritau ne kartą, apsibalnojau“
Sausio 14 d. Vaidotas Jurkevičius apie iššūkių kupiną dieną Dakare: „Trys likusios dienos bus tikras išbandymas
Sausio 14 d. Asmeninį rezultatą pagerinęs Nerimantas Jucius: „Mačiau trasoje daug kritusių sportininkų“
Sausio 14 d. Penketuke finišavęs Rokas Baciuška: „Viskas liuks
Sausio 13 d. „Dakar Classic“ dalyvaujantys lietuviai susidūrė su navigavimo iššūkiais: „Ne mes vieni bambukai buvom“
Sausio 13 d. Modestas Siliūnas: „Absurdas taip tris kartus išsitiesti“
Sausio 13 d. Kolegą į priekį praleidęs Vaidotas Žala: „Parazitų parazitas“
Sausio 13 d. Geriausią asmeninį rezultatą pasiekęs Jurkevičius: „Sunku patikėti“
Sausio 13 d. Į dešimtuką patekęs Rokas Baciuška: „Galvojau šiandien dulkių negausim“
Sausio 13 d. Mykolas Paulavičius Dakare išbandė oro pagalvę: „Pakilau į orą kaip kosmonautas“
Sausio 12 d. Geriausią rezultatą „Hoto Factory Racing“ demonstruojantis Gelažninkas: „Pavyko be didesnių nuotykių suvažiuoti“
Sausio 12 d. Su skaudančiais riešais Dakaro etapą baigęs Mykolas Paulavičius: „Gale buvo visiška tarka“
Sausio 12 d. Antras finišavęs Žala: „Palyginus su tuo ką turėjome prieš tris dienas – šiandien gėlytės“
Sausio 12 d. Ekstromo priekinį stiklą sudaužęs Baciuška: „Nereikėjo būti šalia šiknos“
Sausio 11 d. Ilga diena ir kritimais stebėjęsis Modestas Siliūnas: „Gal per daug atsipalaidavo visi“
Sausio 11 d. Su nesklandumais be problemų susitvarkęs Nerimantas Jucius: „Gavau gerą pamoką"
Sausio 11 d. Pirmasis iš lietuvių finišą pasiekęs Gelažninkas: „Labai pavargo rankos"
Sausio 11 d. Savo pažado laikęsis Baciuška liko patenkintas finišu: „Rytoj bus labai gerai startuoti priekyje"
Sausio 10 d. Benediktas Vanagas traukiasi iš Dakaro ralio
Sausio 9 d. Mykolas Paulavičius: „Šiandien Dakare mačiau technikos kapinyną“
Sausio 9 d. Gintas Petrus apie galimai nesąžiningą konkurentų elgesį: „Dakaro matematika. 2+2=60“
Sausio 9 d. Su aplamdytu automobiliu važiuojantis Vladas Jurkevičius: „Norime nuvažiuoti iki finišo“
Sausio 9 d. Maratono pabaigoje nuo motociklo kritęs Modestas Siliūnas: „Šiandien trasoje – velniškas greitis“
Sausio 9 d. Arūnas Gelažninkas baigė pragarišką maratono etapą: iš lietuvių finišą pasiekė pirmasis
Sausio 9 d. Maratono finišą pasiekęs Nerimantas Jucius: „Jaučiuosi išsunktas“
Sausio 8 d. Finišą pasiekęs Modestas Siliūnas neslėpė nusivylimo dėl trasos sudėtingumo.
Sausio 8 d. Sudėtingą maratono etapą įveikęs Arūnas Gelažninkas: „Džiaugiuosi, kad pavyko pasiekti finišą“
Sausio 8 d. Su sugedusia pavarų dėže dieną baigęs Rokas Baciuška: „Šiandien buvo išgyvenimo diena“
Sausio 7 d. Dienos įspūdžiais pasidalinęs Arūnas Gelažninkas: „Ketvirtas kilometras, o aš – jau pasiklydęs“
Sausio 7 d. Vaidotas Žala: „Šiandien padangų valdymo diena“
Sausio 7 d. Trečio Dakaro ralio etapo finišą pasiekę Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius: „Miegam mažai, jaučiame nuovargį“
Sausio 6 d. Rokas Baciuška papasakojo apie dviejų dienų išgyvenimus Dakare
Sausio 6 d. Dviejų dienų iššūkį įveikęs Arūnas Gelažninkas: „Jaučiuosi žiauriai pavargęs“
Sausio 4 d. Pirmo etapo finišą pasiekęs Mykolas Paulavičius: „Tokius ruožus važiuoti galėčiau kasdien“
Sausio 3 d. Vienintelis lietuvių ekipažas „Dakar Classic“ įskaitoje įveikė prologą
Sausio 2 d. Pirmieji Dakaro kilometrai: A. Gelažninkui skersai kelio stojo dulkės
Sausio 2 d. Rokas Baciuška 2025 metų Dakaro ralį pradėjo užtikrintu rezultatu prologe
Sausio 2 d. Benediktas Vanagas po Dakaro prologo: „Labai knietėjo būti žaibu“
Sausio 2 d. Mykolas Paulavičius apie prologą: „Pradžioje buvo jaudulio“
Sausio 2 d. Starto prologe laukiantys Raišys ir Daunoravičius susidūrė su pirmomis problemomis
Sausio 1 d. Bandymų metu Rokas Baciuška apgadino lenktynėms ruoštą „Toyota Hilux“: „Ką tik buvo naujas automobilis“
Sausio 1 d. Benediktas Vanagas: „Turime dar pusantros paros nugludinti smulkmenas“
Gruodžio 23 d. Šturmano darbo užkulisius atskleidęs Aisvydas Paliukėnas: „Mūsų laukia sunkus išbandymas“
Gruodžio 23 d. Naują lapą verčiantis Rokas Baciuška: „Su bagiu jau įrodėm viską“
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų