Tačiau vakar „Bio-Circle & HSG Service by Dynami:t“ komandos lenktynininkas Mantas Matukaitis būtent čia išbandė „Audi R8 GT3“ automobilį. Ar šiemet atnaujinta trasa bus pakankamai gera, kad lenktynėse sulauktumėme ir aukščiausios prabos sportinių automobilių?
Kodėl Nemuno žiede nevažiavo GT klasės automobiliai?
Lietuvoje ir Baltijos šalyse yra nemažai itin greitų GT klasės mašinų: į šių metų „Aurum 1006 km“ lenktynes užsiregistravo net 4 GT3 automobiliai, GTX klasės „Lamborghini“, kone tuzinas įvairiausių „Porsche“. Ir jie važiuoja ne tik Palangoje. Dalis komandų lenktyniauja Europoje, kita dalis Baltijos šalių čempionate Rygos, Parnu trasose, tačiau visi tie automobiliai iki šiol aplenkdavo Kačerginės Nemuno žiedą. Apgailėtinos būklės duobėtas asfaltas nebuvo tinkamas greičiausiems bolidams.
„Anksčiau nelygiai trasai reikėdavo labai minkštų spyruoklių, o į tokius automobilius, kaip GT3, kurie turi galingą aerodinamiką, negalima dėti minkštos pakabos, nes ta aerodinamika spaudžia spyruokles, pakaba nebedirba, automobilis praranda visas savo savybes ir važiuoti juo tampa pavojinga“, - aiškino M. Matukaitis, pats Nemuno žiede seniau lakstęs išskirtiniu „Chevrolet Corvette“ projektu.
Nemuno žiede iki šiol vyko tik regioninės reikšmės lenktynės, kuriose važiavo paprasti automobiliai, iš kurių greičiausi – TCR kategorijos, yra šokčiojęs vienas kitas „Porsche“. Tačiau šiemet Lietuvos Sporto Centrui priklausančiame objekte, blogiausioje jo dalyje buvo paklotas naujas asfaltas, praplėstos saugumo zonos. Ar trasa tapo tinkama aukščiausios kategorijos lenktyniniams automobiliams?
Su GT3 Kačerginėje: „Taip greit nesu važiavęs“
Įprastai greičiausios komandos prieš „Aurum 1006 km“ lenktynes testus vykdo Estijoje, Parnu mieste esančiame „Porsche Ring“ žiede arba kur nors tolimesniame užsienyje, tačiau Mantas Matukaitis šiemet naująjį „Audi R8 GT3“ automobilį nusprendė išbandyti namų trasoje Kačerginėje. „Bio-Circle & HSG Service by Dynami:t“ komandos draugai Karolis Jovaiša ir Egidijus Gražys jį testavo Misano trasoje Italijoje, tačiau Mantas dėl užimtumo su „Audi“ galėjo praleisti tik trečiadienio pavakarę.
„Važiavau labai ramiu ir saugiu testų režimu, su ankstyvais stabdymais, švelniais įsukimais į posūkį, vėlai akseleruodavau, bet turiu pasakyti – dar nesu taip greit važiavęs Kačerginėje“, - įspūdžiais dalinosi M. Matukaitis, Nemuno žiede iki šiol išbandęs ne vieną itin greitą automobilį.
Lenktynininkas pirmą kartą sėdo prie „Audi“ vairo. Tikėjosi, kad pojūčiai bus panašūs į „Lamborghini Huracan Super Trofeo“, tačiau negavo nieko panašaus. „Audi“ – mažiau dramatiškas ir brutalus nei „Lamborghini“, įsibėgėjimas atrodo švelnesnis, tačiau GT3 klasės technika vis tik greitesnė. Geriau stabdo, geriau suka į posūkius, leidžia juose palaikyti didesnį greitį.
„Manau, dabar Nemuno žiedo trasoje tikrai galima važiuoti ir greičiausiais GT klasės automobiliais. Ji dar nėra ideali, bet ji tikrai nebėra mažiau saugi nei Rygos Bikerniekų trasa, taigi jei GT3 gali lenktyniauti ten, ji tikrai gali važiuoti ir čia“, - savo verdiktą skėlė „Bio-Circle & HSG Service by Dynami:t“ lenktynininkas.
Ar atnaujintoje trasoje kris rekordai?
Ar pamatysime greičiausius žiedo automobilius atgyjančioje Lietuvos automobilių sporto Mekoje – priklausys tiek nuo organizatorių, tiek nuo pačių lenktynininkų, kurie turi išdrįsti čia važiuoti savo automobiliais. Faktas, kad itin greita Kačerginės trasos konfigūracija ir dideli reljefo skirtumai – pavojingi, tačiau dabartinė danga tikrai leidžia važiuoti greitais automobiliais.
O greitų automobilių atsiradimas gali reikšti dar vieną įdomų reiškinį: bus gerinami rekordai. Šiuo metu Nemuno žiedo trasos rekordas priklauso Arūnui Gečiauskui. Jis 2020-aisiais su 680 AG išvystančiu, visais ratais varomu „Mitsubishi Lancer EVO VIII“ 3,3 km ilgio ratą apvažiavo per 1:09.943. Mantui Matukaičiui priklauso rekordas su galiniais ratais varomu automobiliu: tą pačią dieną jis su „Chevrolet Corvette Z06“ ratą apsuko per 1:12.520 min.
„Treniruotės metu laikų nematavome. Tačiau žinau, kad Jonas Gelžinis treniruotės metu, važiuodamas ramiai, saugiai, neoficialiais duomenimis 1:06 su mūsų automobiliu įvažiavo. Su tokia technika trasos rekordai kristų labai greitai“, - žiniomis pasidalino M. Matukaitis.
Treniruočių metu pasiekti rezultatai nėra fiksuojami į istoriją. Rekordus galima gerinti tik per oficialias lenktynes, kai ratų laikai yra matuojami su profesionalia laiko matavimo įranga, taigi jei kokia nors komanda greitu automobiliu norės pagerinti rekordą, ji turės atvykti į lenktynes.