Lietuvos banko valdyba, įvertinusi Priežiūros tarnybos atlikto inspektavimo rezultatus, už Vartojimo kredito įstatymo pažeidimus „Bigbank“ filialui skyrė įspėjimą, pranešė centrinis bankas.
Priežiūros tarnyba išnagrinėjusi nuo 2017-ųjų birželio „Bigbank“ filialo penkiasdešimt pirmų sudarytų vartojimo kredito sutarčių nustatė, kad jis visais nagrinėtais atvejais į bendrą finansuojamą sumą įskaičiavo ir sutarties sudarymo mokestį, kurio dydį atitinkančios sumos vartojimo kredito gavėjams neišmokėjo, tačiau palūkanas skaičiavo nuo visos bendros finansuojamos sumos.
Be to, vartojimo kredito gavėjams pateiktuose įmokų mokėjimo grafikuose nebuvo nurodyta, kokia kiekvienos įmokos dalis skiriama bendrai vartojimo kredito sumai grąžinti ir visoms papildomoms išlaidoms, įskaitant sutarties sudarymo mokestį, padengti.
Priežiūros tarnybos specialistai taip pat nustatė, kad 5 atvejais iš 8, kai kredito sutartys buvo nutrauktos „Bigbank“ reikalavimu, vėluojantiems mokėti kredito gavėjams jis taikė ne tik 0,05 proc. delspinigius už pradelstą įmoką arba jos dalį, bet reikalavo atlyginti ir pranešimo apie nutrauktą sutartį siuntimo išlaidas. Jos kartu su taikytais delspinigiais viršijo įstatymo nustatytą 0,05 proc. pradelstos sumokėti sumos už kiekvieną pradelstą dieną ribą.
Pažymėtina ir tai, kad 3 atvejais iš 8 „Bigbank“ nutraukė kredito sutartis nepraėjus trims mėnesiams nuo pirmos pradelstos įmokos mokėjimo dienos, o pradelstas mokėjimas sudarė mažiau kaip 10 proc. negrąžintos vartojimo kredito sumos, ir taip pažeidė Vartojimo kredito įstatymo reikalavimus.
Lietuvos banko teigimu, „Bigbank“ filialas pripažino padarytus pažeidimus, dar iki inspektavimo rezultatų svarstymo savo iniciatyva ėmėsi priemonių jiems ištaisyti ir užkirto kelią jų atsiradimui ateityje.
Estijos „Bigbank“ filialas Lietuvoje teikia vartojimo ir verslo paskolas bei pirkimo išsimokėtinai paslaugą.