Beveik pusė šalies vairuotojų žiemines padangas perka kas 2−3 metus, didžioji dalis jų įsigydami žieminių padangų komplektą, renkasi naujas, ne dėvėtas padangas. Tokie rezultatai gauti atlikus Lietuvos vairuotojų apklausą, kurią užsakė „Lietuvos draudimas“.
Tyrimo duomenimis, dauguma vairuotojų žiemines padangas keičia kas 2−3 (42 proc.) ar 4−5 (37 proc.) metus, vos 2 proc. Lietuvos vairuotojų žiemines padangas prisipažino perkantys kiekvienais metais. Žiemines padangas rečiau nei kas 5 metus keičia 10 proc. šalies vairuotojų.
„Per dieną vidutiniškai sulaukiame pranešimų apie 250 avarijų. Šis skaičius iš karto šokteli dvigubai, kai staigiai pasikeičia vairavimo ir oro sąlygos: iškritus pirmajam sniegui, kelią padengus plikledžiui, taip pat žiemą, kai staiga gausiai pasninga, ar stipriai pašąla. Vienodai svarbu ir patiems vairuotojams psichologiškai nusiteikti ir priprasti prie pasikeitusių vairavimo sąlygų bei tinkamai parengti automobilį, parinkti jam kokybišką „apavą“.
Geros žieminės padangos leidžia kur kas saugiau ir efektyviau valdyti automobilį slidžiame kelyje bei sumažina eismo įvykio riziką. Reikėtų atkreipti dėmesį, kad kokybiškas padangas saugu naudoti keletą metų, tačiau jei perkate dėvėtas, galite jas sudėvėti ir per metus, todėl labai svarbu stebėti jų būklę ir nebetinkamas padangas laiku pakeisti naujomis“, − komentuoja G. Matiukas.
„Lietuvos draudimo“ duomenimis, vidutiniškai avarijos nuostolis automobiliui – 1900 litų. Draudikai taip pat pastebi, kad šaltuoju metų laiku – nuo spalio iki kovo mėnesių avarijų skaičius išauga trečdaliu. Esant sudėtingesnėms eismo sąlygoms, plikledžiui, stipriam snygiui, avarijų padaugėja du kartus, tačiau vidutinis nuostolis tokiomis dienomis yra apie 20−30 % mažesnis.
„Tai reiškia, kad įvyksta daugiau techninių avarijų, kur automobiliai apgadinami nesunkiai. Jų būtų galima išvengti, jei vairuotojai atidžiau elgtųsi ir laikytųsi saugaus atstumo bei kitų atsargumo priemonių, reikalingų žiemos metu. Čia labai svarbus tampa ir padangų kokybės faktorius“, − sako G. Matiukas.
Saugaus eismo specialistai susidėvėjusias padangas rekomenduoja keisti kokybiškomis naujomis, nes jos yra saugesnės – pagamintos pagal šiuolaikines technologijas, geriau sukimba su kelio danga, ilgiau tarnauja. Atliktas tyrimas parodė, kad apsisprendus keisti padangas, 48 proc. Lietuvos vairuotojų perka naujas, 36 proc. – dėvėtas, o 15 proc. renkasi „kompromisinį“ variantą – ant varomųjų ratų deda naujas padangas, o ant likusių – dėvėtas. Naujas žiemines padangas dažniau perka moterys (52 proc.), aukštąjį išsilavinimą turintys, pagal užsiėmimą vadovai, tarnautojai, taip pat ir pensininkai.
Lietuvos vairuotojų įpročių tyrimas atskleidė, kad kas 2−3 metus padangų komplektus pilnai atnaujina daugiausia didžiųjų miestų (40 proc.) ir rajono centrų gyventojai (51 proc.), o kaimiškų vietovių respondentai pripažino, kad naujai įsigytų padangų komplektas jiems tarnauja vidutiniškai 4−5 metus (38 proc.).
Kelių eismo taisyklės nurodo, kad lengvųjų automobilių žieminių padangų protektoriaus gylis neturi būti mažesnis nei 3 milimetrai, kitaip kyla pavojus vairavimo saugumui. Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad prieš išvažiuodami į kelią beveik pusė (46 proc.) vairuotojų patikrina turimų žiemos padangų protektoriaus kokybę, tačiau net 10 proc. jų to nedaro niekada. Visada tikrinti žieminių padangų kokybę ir lygį prieš pradedant važinėti dažniau linkę vyrai, jauniausi (18 – 25 m.) ir didžiausias pajamas turintys apklaustieji.
Lietuvos vairuotojų apklausą „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliko rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“. Šių metų spalio mėnesį buvo apklausta daugiau nei pusė tūkstančio Lietuvos vairuotojų.
Rekomendacijos, kaip paruošti automobilį žiemos sezonui ir sumažinti avarijos riziką: