Parlamentaro interesų deklaracijoje nurodyta, kad birželio pradžioje su „Šiaulių banku“ jis sudarė išsimokėtino pirkimo sandorį, kurio vertė yra 95,2 tūkst. eurų, o jo objektas – lengvasis automobilis BMW X7. Visa automobilio kaina turėtų būti sumokėta per penkerius metus.
Paklaustas, kodėl išsirinko būtent tokį automobilį, Seimo narys tv3.lt sakė:
„Dėl to, kad prieš tai turėjau jau X6 ir patinka važinėti su BMW. Kodėl? Nežinau, kodėl. Esu daug turėjęs – ir „Volkswagen“, ir daug kitokių automobilių gyvenime esu turėjęs, o BMW dėl to, kad nežinau. Dėl to, kad BMW. BMW sukurtas žmogui.“
Brangiam automobiliui parlamentaras išsirinko ir neprastus numerius, kurie tiktų ir Jamesui Bondui. Tai yra LCO 007.
„Norėjau septynetų trijų, bet nebuvo gražių skaičių, pasirinkau 007. Tik dėl to, kad septintas gal. Na, jeigu taip sąžiningai pasakyti, tai čia susiję su tuo, kad mašina septinta. Jei, pvz., BMW būtų X5, tai būčiau pasiėmęs 005. Buvo tokių minčių pirkti X5 tai būčiau pasiėmęs 005“, – atviravo Seimo narys.
Primename, kad šios Seimo kadencijos pradžioje valstiečių ir žaliųjų lyderis Ramūnas Karbauskis įsigijo galingą amerikietišką visureigį „Cadillac Escalade“. Tuo metu už automobilį jis sumokėjo 105,7 tūkst. eurų.
Naujausioje turto ir pajamų deklaracijoje A. Gaidžiūnas nurodo, kad visa jo turto vertė praėjusių metų pabaigoje buvo 211,3 tūkst. eurų. Iš jų 75,8 tūkst. eurų buvo piniginės lėšos kredito įstaigose. Kadangi parlamentaro deklaruotų namų vertė yra 25 tūkst. eurų, tai jo automobilis būtų kone keturis kartus vertesnis.
Su tarša praeis visur
BMW atstovė Lietuvoje, bendrovė „Krasta Auto“, skelbia, kad naujas modelis X7 JAV esančioje Spartanbergo gamykloje pradėtas gaminti praėjusiais metais, o europiečiams šis automobilis tiekiamas nuo šių metų pavasario.
Bendrovė taip pat nurodo, kad BMW X7 Europoje parduodami su trimis varikliais – šešis cilindrus turinčiais benzininiu ir dviem dyzeliniais.
„BMW X7 xDrive40i“ su šešių cilindrų eilėje varikliu pasiekia 250 kW / 340 AG ir vidutiniškai vartoja 8,7–9 l benzino šimtui kilometrų. Benzininio variklio anglies dvideginio (CO2) emisija – 198–205 g/km.
„BMW X7 xDrive30d“ pasiekia 195 kW / 265 AG, vidutiniškai vartoja 6,5–6,8 l dyzelino šimtui kilometrų, o vidutinė jo CO2 emisija – 171–178 g/km. BMW X7 M50d pasiekia 294 kW / 400 AG, vidutiniškai vartoja 7–7,4 l/100 km, o į aplinką išmeta 185–193 g/km CO2.
Premjero Sauliaus Skvernelio Vyriausybė jau kurį laiką kalba apie planus įvesti automobilių taršos mokestį. Pagal naujausią formulę, kurią viešai minėjo Aplinkos ministerijos vadovybė, apmokestinami būtų tie automobiliai, kurie išmeta daugiau kaip 130 g/km CO2 dujų. Už kiekvieną gramą, kuris viršytų šią ribą papildomai būtų mokama 0,5 euro.
Taigi, jeigu būtų įvestas panašus mokestis, A. Gaidžiūnas už naują automobilį mokėtų nuo 40,5 euro iki 57,5 euro per metus. Vis dėlto parlamentaras įsitikinęs, kad to daryti nereikės.
„Mano automobilis, suprantu, praeis visur. Kaip ir įmonei yra, dabar pirkom neseniai naujausią automobilį „Volvo“. Čia yra „Euro 6“ (t. y. europietietiškas standartas dėl automobilių taršos, – aut. past.), tai tikrai praeis jis visur su tarša, neklius niekur.
Nežinau, ką ten galvoja dėl tų 130 g, sunku pasakyti. Jeigu naujas automobilis, pagamintas Amerikoje, nepraeitų taršos, toks kaip „Euro 6“, tai nežinau, ką reikėtų daryti su tais, vadinkim, visokiais „trašais“ – „Volkswagen“ ir kitais, kurie tikrai teršia. Netikiu kažkaip“, – kalbėjo valstietis ir žaliasis.
Seimo narys ar verslininkas?
Kaip nurodoma interesų deklaracijoje, 2017 m. rugpjūtį iš tos pačios „Krasta Auto“ neįvardytą automobilį už 21,2 tūkst. eurų nusipirko ir parlamentaro sutuoktinė Danė Gaidžiūnienė. Tiesa, sutuoktinis atskleidė, kad tai buvo BMW 420.
Seime A. Gaidžiūnas neužima kokių nors aukštesnių pareigų, tad jam turėtų būti mokama 3356 eurų pareiginė alga. Tai būtų apie 2030 eurų į rankas. Tiesa, jam dar gali priklausyti priedas už tarnybos valstybei metus, taip pat lėšos parlamentinei veiklai. Šių metų pirmąjį ketvirtį A. Gaidžiūnas turėjo 2830 eurų tokių išlaidų, iš kurių 1053 buvo skirta automobilio eksploatacijai.
Tikėtina, kad be Seimo nario algos jis gauna ir kitų pajamų. Kaip nurodyta parlamentaro interesų deklaracijoje, bendrovės „Auridana“ (keista, kad vis dar deklaruojamas vadovavimas jai, nes tai nesuderinama su Seimo nario veikla), taip pat žemės ūkio bendrovės „Vainiūnų agroservisas“ akcininkas.
Pastaroji 2017 m. laimėjo Radviliškio savivaldybės skelbtą Keleivių vežimo vietinio reguliaraus susisiekimo autobusų maršrutais Radviliškio rajone paslaugų konkursą. Paslaugų vertė – 100 tūkst. eurų. Prieš rinkimus į Seimą A. Gaidžiūnas buvo Radviliškio savivaldybės tarybos narys.