2017-ieji – naujų aukštumų metai?
„Šiais metais buitinės technikos ir elektronikos pardavimų rinka turėtų augti 3–5 proc. 2017 m. lietuviai vis dažniau pirks nešiojamą garso techniką, t. y. belaides kolonėles ar belaides ausines. Daugiau pinigų bus išleidžiama ir didelės įstrižainės televizoriams. Aktyvi nekilnojamo turto rinka augins ir įmontuojamos buitinės technikos poreikį, kuris kils bent 5 proc.“, – teigia Eduardas Grybovas, technologijų rinkos tyrimų bendrovės „GfK Retail and Technology Baltic“ atstovas Lietuvoje.
O štai kompiuterių – pasak jo – ir toliau pirksime mažiau. Šioje kategorijoje augimas prognozuojamas tik žaidimų kompiuteriams ir jų priedams.
E. Grybovas prognozuoja, kad 2017 m. gali būti naujų aukštumų metai. Augimo prognozes patvirtina ir buitinės technikos gamintojų bei pardavėjų atstovai.
Nuo kiekybės prie kokybės
„Galima konstatuoti, kad pirkėjai Lietuvoje tampa vis išrankesni. Jie moka pinigus ir nori gauti apčiuopiamą naudą. Jeigu perkantieji dulkių siurblius anksčiau žiūrėjo tik į jų galingumą, tai dabar vis svarbesnė tampa išvalymo kokybė, keliamo triukšmo lygis, siurblio mobilumas. Pirkėjams reikia gerų daiktų, nes jie nėra tokie turtingi, kad pirktų prastą daiktą, kurį netrukus vėl reikės keisti“, – sako „Electrolux“ atstovas Laurynas Skruibis.
Tendenciją patvirtina ir „Elektromarkt“ komercijos direktorius Vitalijus Tarasevičius: „Pas mus įsigyjamas trečdalis visos Lietuvos didelės įstrižainės televizorių. Šią poziciją stiprinsime dar labiau, nes matome, kad pirkėjams vis svarbesnė tampa kokybė, jie ieško vis išmanesnių ir didesnės įstrižainės įrenginių. Panaši tendencija matoma ir kituose prekių kategorijose, todėl planuojame, kad mūsų augimo pagrindas bus ne įsigytų prekių kiekis, o jų kokybė.“
Internetu pirksime daugiau
„Prognozavome, kad 2016 m. buitinės technikos pardavimai internetu užims jau ketvirtį rinkos. Mūsų duomenys rodo, kad elektroninės prekybos išsikovota erdvė buvo pora procentų kuklesnė. Tačiau ji ir toliau augs. Matome ir tai, kad internetu perkama daugiau kainuojanti technika“, – sako E. Grybovas.
Elektroninės prekybos augimui rengiasi ir buitinės technikos pardavėjai. „Pažymėčiau tai, kad elektroninės prekybos vaidmuo vis auga. Tiesa, pirkėjų įpročiai kinta lėčiau – užsisakę prekes internetu jie neretai patys vyksta į fizines parduotuves atsiimti pirkinių, jiems taip pat svarbu, kad teikiame garantinio serviso paslaugas bei garantijos pratęsimą.
Jeigu fizinėse „Elektromarkt“ parduotuvėse 2017 metais planuojamas nuosaikus 5 proc. augimas, tai internetinių pardavimų augimas turėtų būti gerokai didesnis – turime ambicingą planą savo apyvartą elektroninėje erdvėje padidinti 50 proc. 2017 metais planuojame buitinės technikos pardavimus visose platformose auginti ketvirtadaliu“, – sako „Elektromarkt“ komercijos direktorius.
Naujovėms išleidžiame daugiau
V. Tarasevičius pastebi, kad aktyvėja spontaninių pirkėjų grupė – jos atstovai sprendimą pirkti priima ne iš anksto, bet jau prekybos vietoje. Taip dažniausiai perkama smulkioji (išmanioji) technika, tokia kaip siurbliai robotai, bevielės kolonėlės – pastarųjų pardavimai augo net 230 proc.
Pirkėjus labiau vilioja ir naujovės. Kalbėdamas apie šių metų tendencijas, L. Skruibis išskiria vis augantį šluotų-siurblių populiarumą. „Tai labai jauna kategorija, ją kiek daugiau nei prieš 10 metų pasiūlė „Electrolux“. Tačiau metinis tokių siurblių populiarumas auga kartais.
Jei 2014 m. gruodį jų nupirkta 300 vienetų, po metų tą patį mėnesį – 1000, o štai 2016 m. gruodį jų įsigyta jau 2500. Tikėtina, kad šiemet šis skaičius padidės dukart“, – sako pašnekovas, pridurdamas, kad tokios jaunos kategorijos populiarumą užtikrina augantis lietuvių komforto poreikis:
„Tikriausiai žmonėms patinka, kad šie siurbliai yra belaidžiai (veikia su įkraunamomis baterijomis), užima mažai vietos, turi automatinio valymo funkciją. Žinoma, nuolatiniai technologiniai ir dizaino atnaujinimai taip pat yra didelis pliusas“, – populiarumo priežastis vardina L. Skruibis.