Automobilis – iš išorės toks pat, kitoks vidumi
Nors išoriškai naujasis automobilis atrodo identiškai kaip ankstesnioji jo versija, šiame modelyje be daugybės evoliucinių pokyčių yra ir du esminiai revoliuciniai sprendimai.
Bolido jėgainė tapo gerokai pajėgesnė – šešių cilindrų benzininis variklis su dvejomis turbinomis. Nors variklio darbinis tūris sumažėjo nuo 5000 iki 3500 cm3, jo galia bei sukamasis momentas išaugo dėl gerokai didesnio turbininio variklio efektyvumo.
Kitas svarbus pakitimas – nauja „monoshock“ pakabos sistema. Iki šiol Dakare dėl patikimumo didžioji dalis automobiliu turėdavo du amortizatorius vienam ratui. „Toyota“ inžinieriai sukūrė naują, patikimą sprendimą, kai vienam ratui naudojamas tik vienas amortizatorius. Toks sprendimas leidžia pakabai išgauti daugiau efektyvumo kopijuojant kelią bei sugeriant milžiniškus smūgius.
Benediktas Vanagas pripažino fanus teisingai spėjus, kad naujasis „Hilux“ yra būtent tas „vienas brangiausių sprendimų gyvenime”, kurį sportininkas priėmė dar sausio mėnesį. „Grįžęs iš 2022-ųjų Dakaro sakiau, kad netrukus prasidės T1+ klasės automobilių medžioklė. Taip ir nutiko. Tuo metu mes buvome ramūs, nes sprendimą dėl naujo automobilio patvirtinome dar Saudo Arabijoje, kitą dieną po didžiosios avarijos“, – pasakojo B. Vanagas.
Beje, būtent tokį „Toyota“ modelį pilotavęs Nasser Al-Attiyah 2022–aisiais laimėjo Dakaro ralį. Visgi, kokia technika artėjančiose lenktynėse bus ginkluota gamyklinė „Toyota“ komanda, dar nėra skelbiama.
Šturmano vietą užims buvęs klasikinio ralio meistras
Į šturmano kėdę šalia Benedikto Vanago sės prie komandos birželį prisijungęs Kuldaras Sikas. Klasikinio ralio meistrui šis sezonas „cross-country“ disciplinoje buvo pirmasis, tačiau naujam duetui tai nesukliudė būti konkurencingiems FIA Europos „cross-country“ bajų taurės etapuose. Rugpjūtį Vengrijoje vykusiose lenktynėse „TOYOTA GAZOO Racing Baltics“ buvo greičiausi ir užėmė pirmąją vietą.
„Kuldaro pasirinkimas – investicija į ateitį. Esu tikras, kad šis sprendimas pasiteisins, jei ne šiame, tai kituose Dakaruose. Kuldaras yra vienas labiausiai patyrusių klasikinio ralio šturmanų, kuris, be visa ko, trokšta tobulėti. Per vasaros sezoną, kuris buvo skirtas mūsų su Kuldaru pasiruošimui dirbti drauge, įveikėme ne vieną tūkstantį šios automobilių sporto disciplinos kilometrų. Tai, kiek mums pavyko pasiruošti, vertinu labai gerai“, – sakė komandos pilotas Benediktas Vanagas.
„Dėl lūkesčių rezultatui, būsiu atviras, tai labai didelė atsakomybė. Tačiau tai, kad didžiausias pasaulio automobilių gamintojas pasitiki privačia komanda leidžia jaustis užtikrintai. Net ir būdami iš nedidelių valstybių, galime generuoti labai gerų rezultatų ir konkuruoti su stipriausiais lyderiais. Tą jau matau iš šios komandos istorijos”, – sakė iš klasikinio ralio į Dakarą žengiantis estas Kuldaras Sikas.
Neatsitiktinai pristatymui pasirinkta vieta
Komandos pristatymą Benediktas Vanagas surengė Vilniaus Taksi parke. Anot lenktynininko – tai vieta, svarbi Lietuvos automobilių gerbėjams. Prieš kelerius metus atnaujintas Taksi parkas turi ne tik unikalų dviejų spiralių serpentiną, kuriuo pristatymo metu nusileido naujasis „Black Hawk“. 2023–aisiais jame bus atverta speciali erdvė, automobiliais bei jų istorija besidomintiems vilniečiams ir miesto svečiams.
Dakaro ralis šiemet startuoja paskutiniąją metų dieną ir tęsiasi iki sausio 15 d. Sportinė ir aptarnaujanti technika iš Marselio uosto Prancūzijoje į Saudo Arabiją išplaukia paskutinėmis lapkričio dienomis.