• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Velnio tuzinas arba 13 – tiek žmonių sudaro Dakaro ralio Lietuvos komandą, kurios flagmanas – lenktynininkas Benediktas Vanagas ir šturmanas Andrejus Rudnickis. Džiugiai nusiteikę šiandien popiet jie išskrido į Pietų Ameriką, kur sausio 4–17 dienomis dalyvaus lenktynių maratone.

REKLAMA
REKLAMA

„Pirmajame Dakare esu pasimokęs – kai pradėjome kalbėti, ko esame verti, pasirodė, kad buvo triskart ne taip, kaip sakiau. Dėl to – sudėtinga pasakyti, kokie tikslai, – kalbėjo B. Vanagas. – Esame ūgtelėję per tuos dvejus metus, gavę patirties, turime techniką, su kuria galima su kai kuriais pagrindinių dalyvių kautis.“

REKLAMA

Lenktynininkas iš pradžių nenoriai kalbėti apie tikslus: „Juos pasilaikysiu sau, nes esu skaudžiai nusvilęs gyvenime. Faktas – padarysime geriausia, ką galime. Dienos rezultatais turėtume džiuginti, bet Dakaras – ultramaratonas, dvi savaitės ir rezultatas skaičiuojasi, kai sausio 17 diena važiuoji per pakylą. Pamatysime.“

REKLAMA
REKLAMA

Benediktas Vanagas su komanda išskrenda į Dakaro ralį (nuotr. Fotodiena.lt/Edvardo Blaževičiaus)

– Kas nedavė užmigti prieš Dakaro ralį?

– Galvoji, ką galėjai pamiršti. Pasiruošimas 10 tūkst. smulkmenų. Laimi komanda, kuri daugiausiai iš tų smulkmenų padaro teisingai. Manome, kad esame pasiruošę. Ar taip yra? Sužinosime.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

– Ko tikitės naujo šiame Dakaro ralyje?

– Kaip minėjo Andrejus Rudnickis, kaip visada – iki starto otganizatoriai gąsdina ir žada itin sunkią trasą. Paskui pasirodo, kad taip nėra. Šįmet mūsų laukia aukštikalnės ir naujovė – grąžinama maratono dienos. Tai reiškia, kad dvi dienas lenkyniausime be techninio palaikymo. Po poilsio dienos startuosime Čilėje ir važiuosime į Boliviją. Ilgas greičio ruožas, kur nakvosime atskirai nuo komandos. Tik su tais įrankiais, kuriuos turėsime savo automobilyje galėsime remontuoti. Kitą dieną turėsime ilgiausią greičio ruožą – apie 600 km. Tos dvi dienos bus nelengvos, net gamyklinės komandos.

REKLAMA

Vytis Dakare (nuotr. Organizatorių)

– Galvojate apie Top-20?

– Blogas karys, kuris nenori būti generolu. Dvidešimtuko esame nusipelnę, bet pirmajame savo Dakare aš irgi galvojau apie dvidešimtuką, bet buvau 65-as. Tai pamatysime. Dvidešimtukas – būtų 15 pozicijų aukščiau nei pernai. Dakaras – labai nenuspėjamos lenktynės.

REKLAMA

– Ar laiko nepritrūko pasirengimui?

– Norėjau daugiau testų, nei turėjau. Džiaugiuosi, kad per testus Vilniuje iššauškėjo neatitikimas ar techninis nesklandumas. Gavome naują automobilį su puse variklio pajėgumo. Buvau nustebęs, išsiaiškinome vėliau, kad ne visus „arklius“ sudėjo į automobilį. Dabar automobilis tikrai yra greitas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Toyota Hilux (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

– Mechanikų komanda pasikeitė?

– Turime geriausius lietuvius mechanikus. Jie ir pasaulyje būtų tikrai aukštai. Trys žmonės atsakingi už techniką. Nuo jų labai priklausysime. Kai sako, kad Dakaras sunkus vairuotojui, tai jis nemažiau lengvesnis mechanikams. Naktimis mes nedaug, bet miegame, dieną keliaujame. Mechanikai naktį dirba ir pavargsta daug labiau. Jei jie padarytų žmogišką klaidą, gali finišo nepasiekti.

REKLAMA

– Kaip atrodys jūsų Naujųjų metų sutikimas?

– Gruodžio 31 dieną būsime Buenos Airėse. Tikiu, kad su komanda nueisime į restoraną ir sutiksime Naujus metus, gersime vandenį arba limonadą (juokiasi). Mūsų Naujieji metai šioje profesijoje parduoti jau daug metų į priekį. Prieš dvejus metus Naujuosius sutikome Peru, Limoje, pernai – 7 metrai iki lėktuvo, stovėjome rankovėje į lėktuvą ir pasveikinome vieni kitus kaip bažnyčioje linkėdami vieni kitiems ramybės. Šie metai bus patogiau.

REKLAMA

Benediktas Vanagas su komanda išskrenda į Dakaro ralį (nuotr. Fotodiena.lt/Edvardo Blaževičiaus)

Lietuviai Dakaro ralyje varžysis „Toyota Hilux Overdrive“ automobiliu. Tai specialiai šioms lenktynėms Belgijoje sukurtas prototipas. V8 Toyota 5.0 l benzininio agregato galia siekia 390 AG, o maksimalus sukimo momentas – 620 Nm. Itin tvirtos konstrukcijos, apie 2 tonas sveriantis „Toyota Hilux“ galės skrieti didžiausiu 190 km/val. greičiu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų