Konferencijoje, kurioje buvo pristatomi automobilių taršos mokesčio pokyčiai, V.Baumila prisipažino, kad dažniausiai keliauti mėgsta ne nuosavu automobiliu, o pėsčiomis arba autobusu.
„Jau ketverius metus nevairuoju automobilio. Stengiuosi visur keliauti pėsčiomis, pažinti Lietuvą pėsčiomis ir tą darau sėkmingai jau kelis metus. Džiaugiuosi, kad tobulėja infrastruktūros“, – šypteli atlikėjas.
„Kai pasisuka kalba apie klimato kaitą ir taršą, žmonės po truputi atsigręžia į šiuos klausimus. Norėčiau palinkėti, kad tų žmonų būtų daugiau ir gamta būtų tausojama“, – kalbėjo V.Baumila.
Paklausus, kaip įmanoma išgyventi ketverius metus be automobilio mieste, Vaidas šypteli: „Labai paprasta, stebisi vis draugai ir pažįstami, ypač tie, kas mane atpažįsta troleibusuose. Žmonės stebisi, kad nevažinėju automobiliu ir renkuosi viešąjį transportą. Vilniuje viešasis transportas yra labai patogus ir greitas, kartais į tam tikrą vietą yra nuvažiuojama greičiau, nei su automobiliu. Aš pats esu motociklo fanas, su juo reikiamoje vietoje atsiduriu labai greitai.“
Atlikėjas juokėsi, kad viešasis transportas jam padeda susipažinti su įvairiausiais žmonėmis: ,,Mažiau taršus keliavimo būdas man yra priimtinas ir aš jo nevengiu."
Primename, kad ketvirtadienį oficialiai registruotas įstatymo pakeitimo projektas, kuriuo siūloma nustatyti iš esmės du skirtingus su automobilių tarša susijusius mokesčius. Paskelbus dokumentą, aiškėja daugiau detalių, kas ir kiek mokės už savo automobilius. Be kita ko, numatoma, kad mokesčiai kasmet keisis priklausomai nuo infliacijos – kainų ir paslaugų didėjimo ar mažėjimo.
Nauju pavadinimu – Transporto priemonių taršos mokesčio – įstatymu bus keičiamas dabartinis apmokestinimo principas, kai mokestis mokamas kaskart automobilį registruojant.
Pagal naują projektą, vieną mokestį mokės lengvųjų (M1 ir N1) automobilių valdytojai tik pirmą kartą juos registruodami (jau turimiems automobiliams jis nebus taikomas).
Be vienkartinio registracijos mokesčio, kiekvienais metais reikės mokėti kitą mokestį – už naudojimosi mašina.
Mokestį mokės gyventojai ir įmonės, kurių automobilių CO2 išmetimai viršija 130 g/km. Už naudojimąsi mažesnės taršos automobiliais mokėti nereikės.